úterý 20. března 2012

okomentování komentáře pana Tomáše Pavla

 Pan Tomáš Pavel chtěl dokázat z Písma, že Marie neměla děti s Josefem v článku Ježíš a jeho sourozenci

Má odpověď přímo v článku modře:

 
Nicméně se o to ještě jednou pokusím:

Na mnoha místech Nového zákona se hovoří o „bratřích Pána“ - buď obecně, bez udání jmen (Mt 12,46-50; Mk 3,31-35; Jan 2,12; 7,1-9; Sk 1,14; 1 Kor 9,5), nebo přímo s udáním jmen těchto bratrů, tj. Jakub, Josef, Šimon a Juda (Mt 13,55-56; Mk 6,3); o Jakubovi jako o bratru Páně se mluví na vícero místech zvlášť (Sk 12,17; 21,18; Gal 1,19; 2,9.12). Tato diskuse o Ježíšových „bratrech“ je důležitá, protože mnozí z těchto zmínek v Písmu dovozují, že Ježíšova matka Maria po Ježíšově narození nezůstala pannou, ale žila manželským životem s Josefem, se kterým měla další děti.
(Matouš 1,25) "Ale nepoznal ji, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.” Co znamená nepoznal ji? Podívejme se opět do Písma “I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: „Získala jsem muže, a tím Hospodina.“ (1 Mojžíšova 4,1) POZNAT = MÍT SEXUÁLNÍ STYK.

V bibli nic o Mariině životě poté, co Ježíš zemřel a vstal z mrtvých, nenajdeme - to máte pravdu. Že se ale tato nauka nevzala v církvi jen tak, že by si to někdo vymyslel, to je taky pravda....

  • 18Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.
    Zjevení 22,18

Význam slova „bratr“

Existuje však ještě druhý způsob, jak k tomuto problému lze přistoupit, je ptát se, zda se oním označením myslí opravdu bratři. Nemůže toto označení znamenat bratry v širším slova smyslu, tj. například bratrance?

Řecký ekvivalent slova „bratr“ (adelfos) v sobě nese stejný význam, jaký má toto slovo v češtině a stejně jako čeština zná řecký jazyk slovo „bratranec“ (anepsios), jehož běžně používá pro označení tohoto příbuzenského vztahu. V klasické řečtině tedy tato teorie nemůže obstát.

Citováno z řeckého Nového zákona
JAN 18,26
26 ἠρνήσατο οὖν ἐκεῖνος καὶ εἶπεν· Οὐκ εἰμί. λέγει εἷς ἐκ τῶν δούλων τοῦ ἀρχιερέως, συγγενὴς ὢν οὗ ἀπέκοψε Πέτρος τὸ ὠτίον· Οὐκ ἐγώ σε εἶδον ἐν τῷ κήπῳ μετ’ αὐτοῦ;
 26Jeden z veleknězových sluhů, příbuzný toho, jemuž Petr uťal ucho, řekl: „Což jsem tě s ním neviděl v zahradě?“
Οὐκ εἰμί - příbuzný

Galatským 1,19

19 ἕτερον δὲ τῶν ἀποστόλων οὐκ εἶδον εἰ μὴ Ἰάκωβον τὸν ἀδελφὸν τοῦ Κυρίου.
 19Nikoho jiného z apoštolů jsem neviděl, jen Jakuba, bratra Páně
τοῦ - bratr
.
SROVNEJ:              Οὐκ εἰμί - příbuzný    versus       τοῦ - bratr
 
Tuto jistotu však nemůžeme mít v případě Nového zákona, protože novozákonní řečtina nepředstavuje běžné užití řeckého jazyka. Kulturně-jazykové pozadí, z něhož někteří autoři spisů Nového zákona vycházeli, bylo aramejské a aramejština měla velmi silný vliv na vznik novozákonní terminologie i stylu. Aramejština byl též jazyk, jímž mluvil Ježíš – a byl to pro něj jazyk mateřský. Je možné, že by aramejské slovo pro bratra, aha, které zahrnuje i další blízké příbuzenské vztahy jako např. bratrance, mělo vliv na použití řeckého adelfos v Novém zákoně?

Aramejština nemá žádné slovo pro to, čemu říkáme bratranec. Tento vztah vyjadřuje aramejština opisem, např. „strýcův syn“ (brona d-ammeh). Protože to je docela zdlouhavé sousloví, častěji se širší příbuzenské vztahy vyjadřovaly jinými slovy, např. ahjana (člen rodu), qariwa (blízký příbuzný) nebo naša (příbuzný). Dalším takovým slovem je též aha, doslova „bratr“, jehož též aramejština využívá ve významu „příbuzný“, „člen rodu“.

Jan 18,26 v Aramejštině (http://www.peshitta.org/)
¨ příbuzný 
Lukáš 1,58
58A když uslyšeli její sousedé a příbuzní, že jí Pán prokázal tak veliké milosrdenství, radovali se spolu s ní.
příbuzní
Matouš 13,55
55Což to není syn tesaře? Což se jeho matka nejmenuje Maria a jeho bratři Jakub, Josef, Šimon a Juda?
bratři 

Matouš 10,2 
"Jména těch dvanácti apoštolů jsou: první Šimon, zvaný Petr, jeho bratr Ondřej, Jakub Zebedeův, jeho bratr Jan,"
 
bratr

 
SROVNEJ:
  příbuzný      versus   bratr

Je proto možné, že první křesťané v Palestině, kteří neměli k dispozici slovo pro bratrance, mluvili o Ježíšových příbuzných či bratrancích jako o bratrech, což bylo potom přeloženo do řečtiny slovem adelfos. Zdá se mi to dokonce pravděpodobné, už proto, jakým způsobem s tímto pojmem zachází Starý zákon, kde slovo „bratr“ nese velmi široký význam: jakéhokoli mužského příbuzného s výjimkou přímého předka (otce, děda, …), tj. i příbuzné, bratrance, členy rodiny, kteří se jimi stali manželstvím či podle práva a přitom nejsou příbuzní pokrevně, a dokonce přátele a dokonce politické spojence (1 Sam 9,13; 20,32; 2 Sam 1,26; Am 1,9).

Abrahámovým bratrem je tak např. nazván Lot (Gn 14,14), ačkoli byl synem Aranovým, jenž byl Abrahámovým bratrem (Gn 11,26-28); takže Lot byl ve skutečnosti Abrahámův synovec. Podobně i Jákob je nazýván „bratrem“ svého strýce Lábana (Gn 29,15).

Tohoto užití slova „bratr“ použili i překladatelé hebrejských spisů Starého zákona do řečtiny. Tito helénští Židé z Alexandrie vytvořili ve 2. století před Kristem řecký překlad hebrejských posvátných spisů známý jako Septuaginta. Úryvky tohoto překladu nalezneme i v Zákoně novém, protože je to právě tento překlad, jehož je užito, když se cituje v Novém zákoně „Písmo“. Septuaginta překládá hebrejské slovo pro bratra 'áh řeckým slovem adelfos, slovo, o němž jsme již řekli, že nese velmi úzký význam, stejně jako v češtině. Myslím, že se lze správně domnívat, že se při překladu výrazu pro bratra i pisatelé novozákonních spisů zachovali podobně jako překladatelé Septuaginty. Při překladu onoho slova do češtiny je proto nutné dbát kontextu a podle toho rozhodnout, o jaký význam se jedná.

Apoštol Pavel říká: Galatským 1,19-20
  • 19Nikoho jiného z apoštolů jsem neviděl, jen Jakuba, bratra Páně.
  • 20Před tváří Boží vás ujišťuji, že to, co vám píšu, není lež.

42 komentářů:

  1. Ano. Tento blog není opravdu cestou ke spáse lidí, ale jen na dohady a dohady a překrucování jasných argumentů. Servus!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add)Tomáš PavelMar 21, 2012 01:38 AM

      Ano. Tento blog není opravdu cestou ke spáse lidí, ale jen na dohady a dohady a překrucování jasných argumentů. Servus!
      ................
      Na mém webu jste prezentoval své názory jiných světců, zde je jen komentář z Božího slova, není tam žádný můj výklad.

      Vymazat
  2. Hodně ubohá myšlenka stavět blog na komentátorech. Komu není rady, tomu není pomoci. Děkuji za další důkaz fanatismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add) Tomáš PavelMar 23, 2012 02:43 PM

      Hodně ubohá myšlenka stavět blog na komentátorech. Komu není rady, tomu není pomoci. Děkuji za další důkaz fanatismu.
      -----------------------------
      Svoboda názoru, Vy jste ho vyjádřil a zde je jen má reakce.....
      Čemu věřím:
      1. Že Bible - Písmo svaté je jediným, vdechnutým a neomylným autoritativním Slovem Božím,
      2. že je jeden věčně existující trojjediný Bůh: Bůh Otec, Syn a Duch svatý,
      3. že Bůh je věčný, všemohoucí Stvořitel nebe i země, celého vesmíru a veškerého života,

      Vymazat
    2. Jenže tady není nikde řečeno, že si budete dělat z komentátorů předmět svých článků. Tady už není o čem diskutovat. K Bohu Váš blog nevede, takže co tady dál dělat že… Až se naučíte psát blog, třeba zas přijdu.

      Mimochodem - toho uvedeného Izaiáše v komentáři, který čeká na schválení, u P. Jaroslava máte zas uvedeného v naprosto jiné souvislosti. Bůh odpouští hřích, ale POUZE A JEN takový, který nezná vypočítavost a úskočnost. Který je podepřen upřímnou touhou a snahou dál nehřešit. Jo, to by se tak někomu líbilo jít hřešit a spoléhat na to, že se z toho jenom vyzná a je hotovo! To by Vám tak šlo! To si vážně myslíte, že dojít k Bohu je taková hračka? Kdepak! Pán Bůh není žádný Váš hej nebo počkej!

      Vymazat
    3. add) Tomáš PavelMar 26, 2012 09:33 AM

      Jenže tady není nikde řečeno, že si budete dělat z komentátorů předmět svých článků. Tady už není o čem diskutovat. K Bohu Váš blog nevede, takže co tady dál dělat že… Až se naučíte psát blog, třeba zas přijdu.

      Mimochodem - toho uvedeného Izaiáše v komentáři, který čeká na schválení, u P. Jaroslava máte zas uvedeného v naprosto jiné souvislosti. Bůh odpouští hřích, ale POUZE A JEN takový, který nezná vypočítavost a úskočnost. Který je podepřen upřímnou touhou a snahou dál nehřešit. Jo, to by se tak někomu líbilo jít hřešit a spoléhat na to, že se z toho jenom vyzná a je hotovo! To by Vám tak šlo! To si vážně myslíte, že dojít k Bohu je taková hračka? Kdepak! Pán Bůh není žádný Váš hej nebo počkej!
      ----------------------

      Pane Tomáši, Vy jste na mém Blogu dal svůj článek do komentářů, byl tak dluhý, že se dalo reagovat jen jako můj článek, a i když jste publikoval článek bez mého svolení, byl Vám ponechán, jako Váš názor, proto respektujte moji odpověď

      Bůh odpouští každý hřích, který je vyznán přímo Jemu a s lítostí a úpřímností (bázeň před Bohem, nám nedovolí mu lhát), a do srdce vidí jen On, proto víme, že když nám odpouští již nikdy nám ten hřích nepřipomene, protože Jeho odpuštění je dokonalé, není potřeba k tomu nic dodávat. "Já, já sám vymažu kvůli sobě tvoje nevěrnosti, na tvé hříchy nevzpomenu. " Izajáš 43,25

      Není Vám blbé odpovídat na komentář, který ani nezveřejníte na svých webech v mém vlastním blogu, kde je to mimo článek? Proč se bojíte komentářů a svobodné diskuze?

      Vymazat
    4. "Pane Tomáši, Vy jste na mém Blogu dal svůj článek do komentářů"
      Žádný svůj článek jsem na Váš blog nevkládal. Vy opravdu neumíte číst, ale to není moje chyba. A když si neumíte přečíst, že nejde o můj článek, tím více pochybuji o tom, že umíte dobře číst Písmo.
      Co se týče Vašeho pocitu nesvobody na blogu P. Jaroslava, tak ten vychází z té stejné příčiny - buď vůbec neumíte číst nebo napsané nerespektujete. Navíc si pletete komentáře s diskuzním fórem.

      Vymazat
    5. add) Tomáš PavelMar 26, 2012 02:58 PM

      "Pane Tomáši, Vy jste na mém Blogu dal svůj článek do komentářů"
      Žádný svůj článek jsem na Váš blog nevkládal. Vy opravdu neumíte číst, ale to není moje chyba. A když si neumíte přečíst, že nejde o můj článek, tím více pochybuji o tom, že umíte dobře číst Písmo.
      Co se týče Vašeho pocitu nesvobody na blogu P. Jaroslava, tak ten vychází z té stejné příčiny - buď vůbec neumíte číst nebo napsané nerespektujete. Navíc si pletete komentáře s diskuzním fórem.
      ---------------------
      Vložil jste sem článek svým jménem, i když nebyl Váš (citován)nebyl to komentář, přesto nebyl smazán, byl Vám dán prostor.

      Boží Slovo je zde vždy citováno doslovně. Umím v Něm číst, na co jste mi však nikde neodpověděl je co znamená: (Matouš 1,25) "Ale nepoznal ji, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.”

      “I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: „Získala jsem muže, a tím Hospodina.“ (1 Mojžíšova 4,1)

      POZNAT = MÍT SEXUÁLNÍ STYK.

      Nebo čtete v tom něco jiného?

      Vymazat
    6. “I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: „Získala jsem muže, a tím Hospodina.“ (1 Mojžíšova 4,1)
      A já myslel, že je řeč o Panně Marii - to bylo o Evě? Tak to jste mělo říct hned! Jistě! Eva žila s Adamem sexuálně. Na rozdíl od Panny Marie, která neměla manžela - se svatým Josefem nikdy nebyla sezdána.

      Jinak aby bylo jasno - já si nikterak nezakládám na zdejším prostoru v komentářích, klidně mne mažte, co uznáte za vhodné, nemáte sebemenší šanci mne tím urazit nebo se mne tím nějak dotknout. Klidně si tu mažte, jak je libo!

      Vymazat
    7. add) Tomáš PavelMar 27, 2012 09:59 AM

      “I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: „Získala jsem muže, a tím Hospodina.“ (1 Mojžíšova 4,1)
      A já myslel, že je řeč o Panně Marii - to bylo o Evě? Tak to jste mělo říct hned! Jistě! Eva žila s Adamem sexuálně. Na rozdíl od Panny Marie, která neměla manžela - se svatým Josefem nikdy nebyla sezdána.

      Jinak aby bylo jasno - já si nikterak nezakládám na zdejším prostoru v komentářích, klidně mne mažte, co uznáte za vhodné, nemáte sebemenší šanci mne tím urazit nebo se mne tím nějak dotknout. Klidně si tu mažte, jak je libo!
      .......................

      Tento verš jste úspěšně přeskočil: (Matouš 1,25) "Ale nepoznal ji, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.”

      Je toto samé co Adam s Evou

      Vymazat
  3. Tohle je hodně dobrý článek! Doporučuji!
    http://liturgickeotazky.blogspot.com/2012/03/vlastnosti-lasky.html
    A jak slibně začíná! Hotová lahůdka!
    "Pro mnoho dnešních lidí láska znamená totéž co soulož. Proto je třeba umožnit co nejdříve pohlavní život. Proto jsou třeba rozvody nebo pohlavní život osob stejného pohlaví. Proto je celibát považován za nesprávný. Sekta „Rodina lásky“ tvrdí, že žije biblickou výzvu: „milujte se“. Její členové jsou aktivní v sexuálním životě a prostitutky jsou ti nejvzornější členové."
    Přesně to zapadá do Vašich výkladů o Panně Marii a pokusů o zhanobení Božího díla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add) Tomáš PavelMar 27, 2012 10:04 AM

      Tohle je hodně dobrý článek! Doporučuji!
      http://liturgickeotazky.blogspot.com/2012/03/vlastnosti-lasky.html
      A jak slibně začíná! Hotová lahůdka!
      "Pro mnoho dnešních lidí láska znamená totéž co soulož. Proto je třeba umožnit co nejdříve pohlavní život. Proto jsou třeba rozvody nebo pohlavní život osob stejného pohlaví. Proto je celibát považován za nesprávný. Sekta „Rodina lásky“ tvrdí, že žije biblickou výzvu: „milujte se“. Její členové jsou aktivní v sexuálním životě a prostitutky jsou ti nejvzornější členové."
      Přesně to zapadá do Vašich výkladů o Panně Marii a pokusů o zhanobení Božího díla.
      ----------------
      Ctím desaterto, proto nemohu být vyznavačem sekty "rodina lásky"

      A Bible nelže pokud tvrdí, že Josef poznal (měl s ní sexuální styk) Marii po narození Ježíše, když říká: (Matouš 1,25) "Ale nepoznal ji, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.”

      Je toto samé co Adam s Evou

      Vymazat
    2. A kde Bible tvrdí, že svatý Josef poznal Pannu Marii? Uvedený citát to nedokazuje.

      Vymazat
    3. add) Tomáš PavelMar 27, 2012 12:22 PM

      A kde Bible tvrdí, že svatý Josef poznal Pannu Marii? Uvedený citát to nedokazuje.
      ................
      (Matouš 1,25) "Ale nepoznal ji, dokud neporodila syna; a dal mu jméno Ježíš.”
      Neříká se ži ji nepoznal do konce života, ale jen do doby než se narodil Ježíš..... pak už jo

      Vymazat
    4. A kde je napsáno, že "pak už jo"?

      Vymazat
    5. add) Tomáš PavelMar 29, 2012 11:46 AM

      A kde je napsáno, že "pak už jo"?
      ---------------------
      Právě v tom slově DOKUD - výklad slova dokud "spojuje větu vztažnou a příslovečnou časovou" do doby, do které ...." např. Budu chodit do práce, dokud nevyhraji ve sportce (vyhrál jsem a proto již nechodím do práce, naplnila se doba - dokud.)

      Takže "Ale nepoznal ji dokud neporodila syna." Doba určená k tomu, aby ji nepoznal narozením syna Ježíše pominula, proto je jasné, že potom se již poznali, jak oznámil Lukáš ve svém evangeilu.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    7. Na tom se shodneme jen velmi těžko. Váš výklad je blud, který nepřipouští jiný překlad z hebrejštiny, než "bratr". Proto se nemůžeme shodnout.

      Vymazat
    8. add) Tomáš PavelMar 31, 2012 12:44 PM

      Na tom se shodneme jen velmi těžko. Váš výklad je blud, který nepřipouští jiný překlad z hebrejštiny, než "bratr". Proto se nemůžeme shodnout.
      ---------------
      Právě v tom slově DOKUD - výklad slova dokud "spojuje větu vztažnou a příslovečnou časovou" do doby, do které....
      Takže "Ale nepoznal ji dokud neporodila syna." Doba určená k tomu, aby ji nepoznal narozením syna Ježíše pominula, proto je jasné, že potom se již poznali, jak oznámil Lukáš ve svém evangeilu.
      A co znamená poznal, víme již z verše “I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: „Získala jsem muže, a tím Hospodina.“ (1 Mojžíšova 4,1) POZNAT = MÍT SEXUÁLNÍ STYK.
      V tom Boží Slovo mluví jasně.

      Vymazat
    9. Boží Slovo mluví jasně - jak jinak - ale Vy s ním neustále otáčíte jak s větrnou korouhvičkou, aby bylo poplatné výhradně Vám a Vašim osobním výkladům.

      Vymazat
    10. add) Tomáš PavelApr 1, 2012 05:17 PM

      Boží Slovo mluví jasně - jak jinak - ale Vy s ním neustále otáčíte jak s větrnou korouhvičkou, aby bylo poplatné výhradně Vám a Vašim osobním výkladům.
      ----------------
      Dokažte mi, že Božím Písmem neustále obracím jak s korouhvičkou, protože verše které uvádím jen potvrzují to, co je v nich uvedeno, co Bůh nechal zdokumentovat.

      "Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce. Není tvora, který by se před ním mohl skrýt. Nahé a odhalené je všechno před očima toho, jemuž se budeme ze všeho odpovídat." (Židům 4,12-13)

      Vymazat
    11. O tom otáčení je celý Váš blog - to ho mám celý kopírovat do jednoho komentáře? Tolik článků? Vážně to chcete…?!??

      Já nemohu za Vaše pokřivené vnímání Písma. Ani Ježíš za to nemůže. Za to si nesete plnou odpovědnost před lidmi i Bohem samo.

      Vymazat
    12. add) Tomáš PavelApr 3, 2012 02:44 AM

      O tom otáčení je celý Váš blog - to ho mám celý kopírovat do jednoho komentáře? Tolik článků? Vážně to chcete…?!??

      Já nemohu za Vaše pokřivené vnímání Písma. Ani Ježíš za to nemůže. Za to si nesete plnou odpovědnost před lidmi i Bohem samo.
      ----------
      Takže nemáte, bylo mi to jasné.....

      TO že čtu v Písmu, že Ježíš je skálou, uhelným kamenem a hlavou církve, je správně, když čtu v Písmu, že jedině skrze Něj je spása, čtu správně, pokud čtu, že Josef nepoznal Marii dokud se nenarodil Ježíš, tak po naplnění toho času ji již poznal, pokud čtu, že lidské tradice ruší Boží slovo, tak to tam tak skutečně je..... Pokřivené vnímání Písma je, že to co v Něm není Vy berete jako dogma i když to popírá vše co v Písmu je, nevím kdo Boží Slovo ignoruje ....
      Já se zodpovídám Bohu Otci, za to jak se mi dává poznávat skrze svého Syna Ježíše v duchu svatém, takže to jak vnímám Ježíše je Boží pravda, a nebojím se nést odpovědnost za to, že káži pravdu z Božího Slova a to Ježíše ukřižovaného, zmrtvých vstalého, toho jenž sedí po pravici Boží jako Král a vítěz. Čekám na Jeho druhý příchod až si přijde pro svou nevěstu, svoji Kristovu církev (své následovníky, co se obmyli krví svého Pána Ježíše, byli pokřtěni v Jeho jméno a dodržují Jeho přikázání a činili Jeho vůli)......volám Halelujah, přijď Pane Ježíši..... a to že mne pronásledujete kvůli Ježíši, Jeho Slovu ....
      "Jste-li tupeni pro jméno Kristovo, jste blahoslavení, neboť na vás spočívá Duch slávy a moci, Duch Boží." (KMS 1Petrova 4,14)

      Vymazat
    13. "Takže nemáte, bylo mi to jasné....."
      @ neumíte si přečíst moji odpověď? Tak tedy znova:
      O tom otáčení je celý Váš blog - to ho mám celý kopírovat do jednoho komentáře? Tolik článků? Vážně to chcete…?!??

      Tahle nikam nevedoucí diskuze opravdu nemá smysl. Nelituji času, protože mi rozšířila obzory. Škoda, že se držíte jen a jen toho, na co se dá sáhnout nebo co se dá přečíst v Bibli. Škoda, že nedokážete přijmout Boží zjevené pravdy, které správně nazýváte dogmata. Vaše velká škoda.

      Vymazat
    14. add) Tomáš PavelApr 4, 2012 04:00 AM

      "Takže nemáte, bylo mi to jasné....."
      @ neumíte si přečíst moji odpověď? Tak tedy znova:
      O tom otáčení je celý Váš blog - to ho mám celý kopírovat do jednoho komentáře? Tolik článků? Vážně to chcete…?!??

      Tahle nikam nevedoucí diskuze opravdu nemá smysl. Nelituji času, protože mi rozšířila obzory. Škoda, že se držíte jen a jen toho, na co se dá sáhnout nebo co se dá přečíst v Bibli. Škoda, že nedokážete přijmout Boží zjevené pravdy, které správně nazýváte dogmata. Vaše velká škoda.
      -------------
      Stačil nějaký příklad, ale nic nemáte, je to jen plácání prázdné slámy a Vy to víte...

      Já věřím v Biblického Boha, bez lidských tradic, které ruší Boží slovo a bez nesmyslných dogmat, věřím v jediný přístup k Bohu skrze Jeho Syna Ježíše Krista (jiná cesta k Bohu neexistuje) a to je Boží zjevená pravda....Jsem dítě Boží, díky tomu, že mým Pánem je Ježíš...vím nezapadá to víry Vaší nauky, ale je to biblické, proto ne proti Bohu, sám Bůh to takhle řekl....proto je dobré věřit Božímu Slovu

      Vymazat
    15. No vidíte - a v tom je kámen úrazu. To, co nazýváte "lidskou tradicí" je něco úplně jiného než Církevní Tradice. A Boha bez dogmat si ani neumím představit. Já věřím v Boha nesešňěrovaného osobními představami protestantů. V Boha, který působí neustále a neskončil před 2000 lety dopsáním Bible.

      Vymazat
    16. add) Tomáš PavelApr 4, 2012 11:14 PM

      No vidíte - a v tom je kámen úrazu. To, co nazýváte "lidskou tradicí" je něco úplně jiného než Církevní Tradice. A Boha bez dogmat si ani neumím představit. Já věřím v Boha nesešňěrovaného osobními představami protestantů. V Boha, který působí neustále a neskončil před 2000 lety dopsáním Bible.
      ---------------------
      Vidíte a to je Váš problém, Vy jste si Boha rozšířili o věci, které Božské vůbec nejsou, protože Bible je popírá, ale ani Ježíš nepřišel zrušit zákon, ale ho naplnit, což by toto neměla církev dělat také?

      A že Bůh nepůsobí? Naopak působí pro nás stejně, ale i mnohem více, proto věříme v uzdravování, zmrtvývstání, vyhánění démonů, mluvení v jazycích, prorokování a další.... protože:
      "Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky." Židům 13,8

      Věřím v živého Boha a proto je stále stejný! Není potřeba nic přidávat, On je dokonalý, všemocný, všudypřítomný, Spravedlivý, Ochránce i Soudce, Laskavý, Milující a hlavně králů Král a Vítěz, pod Jeho nohy je mu vše podloženo!!!!!!!!!

      A proto nás apoštol Pavel nabádá:
      "Nedejte se strhnout všelijakými cizími naukami. Je dobré spolehnout se na milost, a nikoli na předpisy o pokrmech (tradicích adogmate); kdo je dodržoval, nic tím nezískal.
      ......Přinášejme tedy skrze Ježíše stále oběť chvály Bohu; naše rty nechť vyznávají jeho jméno." Židům 13,9 a 15

      Vymazat
    17. Jistě - apoštol Pavel mluví jasně a v souladu s Církevní Tradicí. Proto ho velmi dobře poslouchám a nic nedám na Vaši "cizí nauku". To byste mělo jako správný křesťan ocenit a ne mi ještě spílat. Že mám pravdu?

      Vymazat
    18. add) Tomáš PavelApr 10, 2012 02:21 AM

      Jistě - apoštol Pavel mluví jasně a v souladu s Církevní Tradicí. Proto ho velmi dobře poslouchám a nic nedám na Vaši "cizí nauku". To byste mělo jako správný křesťan ocenit a ne mi ještě spílat. Že mám pravdu?
      -----------------
      římskokatolická církev tvrdí ve článku P.Jaroslava "Za papeže Evžen IV. na Florentském koncilu 4. února 1442 bylo schváleno: „Nejsvětější římská Církev pevně věří, vyznává a káže, že nikdo mimo katolickou Církev, nejen pohané, ale také Židé, heretici a schizmatici nemohou být nikdy podílníky na věčném životě, ale že přijdou do věčného ohně ´připraveného ďáblu a jeho andělům,"

      A apoštol Pavel tvrdí:
      Římanům 10,9-13
      Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení, neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘ Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.

      Také apoštol Petr o tom mluvil: "a každý, kdo vzývá jméno Páně, bude zachráněn.‘Skutky 2,21

      Není zde podmínka členství v římskokatolické církvi, každý kdo vzývá jméno Páně bude spasen!!!!!!

      Takže hlásáte "cizí nauku" která je sice s tradicí církve, ale popírá, to co říká Bůh ve svém Slově.

      Proto nevěřím dogmatům, ale Bohu samotnému Jeho Slovu, to by jste měl ocenit a ne mi ještě spílat. Že mám pravdu?

      Vymazat
    19. Musíte podložit svoje planá tvrzení alespoň částečně pádnými důkazy - "bez důkazů jste lhář" (to jsou Vaše vlastní slova).
      Vyjádření "Proto nevěřím dogmatům, ale Bohu samotnému Jeho Slovu" popírá existenci Boha ve Vašem životě a vylučuje působení Ducha Svatého, protože dogmata byla inspirována a vytvořena právě působením Ducha Svatého v Boží Církvi. Vaše tvrzení o dogmatech a "zásluhy bez dogmat" jsou takto naprosto vedle, mimo křesťanství. To je právě důkaz proti Vám. Nezájem o význam slov "Církevní tradice", "lidská tradice" a "dogma" rozhodně není křesťanská ctnost, je to pouze vidění vlastní dokonalosti ve vlastních očích a to je ve své podstatě narcisismus.

      ===========================
      Narcismus nebo také narcisismus charakterizuje v běžné řeči člověka s přehnaným obdivem sám k sobě, s arogantním vystupováním a nedostatkem pochopení pro druhé, které chápe jen jako nástroje pro vlastní cíle.
      (Vaše komentáře na blogu P. Jaroslava)
      V psychologii znamená strukturální poruchu osobnosti, při níž člověk přehnaně oceňuje sám sebe a stejné hodnocení vyžaduje i od svého okolí, které se snaží ovládat a využívat, závidí druhým jejich úspěchy a podobně.
      (Vaše manipulace v diskuzi s komentáři na blogu.)
      Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Narcismus
      ===========================

      Modlím se za Vás, abyste tuhle cestu slepé uličky opustilo jako svobodný křesťan a tak i právoplatný člen rodiny Božích dětí.

      Vymazat
    20. add) Tomáš PavelApr 12, 2012 07:02 AM

      Musíte podložit svoje planá tvrzení alespoň částečně pádnými důkazy - "bez důkazů jste lhář" (to jsou Vaše vlastní slova).
      Vyjádření "Proto nevěřím dogmatům, ale Bohu samotnému Jeho Slovu" popírá existenci Boha ve Vašem životě a vylučuje působení Ducha Svatého, protože dogmata byla inspirována a vytvořena právě působením Ducha Svatého v Boží Církvi. Vaše tvrzení o dogmatech a "zásluhy bez dogmat" jsou takto naprosto vedle, mimo křesťanství. To je právě důkaz proti Vám. Nezájem o význam slov "Církevní tradice", "lidská tradice" a "dogma" rozhodně není křesťanská ctnost, je to pouze vidění vlastní dokonalosti ve vlastních očích a to je ve své podstatě narcisismus.

      ===========================
      Narcismus nebo také narcisismus charakterizuje v běžné řeči člověka s přehnaným obdivem sám k sobě, s arogantním vystupováním a nedostatkem pochopení pro druhé, které chápe jen jako nástroje pro vlastní cíle.
      (Vaše komentáře na blogu P. Jaroslava)
      V psychologii znamená strukturální poruchu osobnosti, při níž člověk přehnaně oceňuje sám sebe a stejné hodnocení vyžaduje i od svého okolí, které se snaží ovládat a využívat, závidí druhým jejich úspěchy a podobně.
      (Vaše manipulace v diskuzi s komentáři na blogu.)
      Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Narcismus
      ===========================

      Modlím se za Vás, abyste tuhle cestu slepé uličky opustilo jako svobodný křesťan a tak i právoplatný člen rodiny Božích dětí.

      --------------
      Pokud narcismus je vzhlížení se v Ježíši a Jeho Slově, tak jsem narcista.... Jinak já zde obdivuji jen a jen Ježíše a Boží Slovo, O mě zde nepadlo ano slovo .... Pokud stavění své víry na Ježíši a Božím Slovu je strukturární porucha osobnosti, tak je to tak, jsem prostě bláznem pro Ježíše....

      Nechci opustit cestu po které jdu, tou cestou je pro mne Ježíš, takže se nemusíte za mne modlit, já chci po této cestě skutečně kráčet, protože "Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."
      A Božím dítetem jsem od doby, kdy se mým Pánem stal Ježíš mým vyznáním a vírou, protože právě toto přijetí Ježíše mne činí právoplatným dítětem Božím: "Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha." Jan 1,12-13

      Vymazat
    21. Souhlasím - narcismus se totiž může projevovat i domnělým shlížením v kterékoli osobě, protože do ní promítá sám sebe.

      Vymazat
    22. add) Tomáš PavelApr 13, 2012 05:02 AM

      Souhlasím - narcismus se totiž může projevovat i domnělým shlížením v kterékoli osobě, protože do ní promítá sám sebe.
      ------------
      Tak to mám radost, protože vzhlížení se do Ježíše, je to nejlepší pro mne, to je mým cílem, pak mohu směle prohlásit, "nežiji již já, ale žije ve mne Kristus (Ježíš)" Gal 2,20 to má být cílem každého křesťana a já jsem na správné cestě

      Vymazat
    23. To je hned vidět - jak mi Ježíš skrze Vás nadává a spílá.

      Vymazat
    24. add) Tomáš PavelApr 15, 2012 09:01 AM

      To je hned vidět - jak mi Ježíš skrze Vás nadává a spílá.
      --------------------
      Ale, ale pane Tomáši, kde je jakákoliv nadávka vůči Vám srze Písmo tzn. skrze Ježíše, kde Vám spílám a nadávám jménem Ježíš? Ježíš Vás miluje a Jeho Slovo je pravda, proto je důležité se této pravdy držet zuby nehty, nemyslíte? Ježíš je pravda!!!!!!!

      Vymazat
  4. "Není Vám blbé odpovídat na komentář, který ani nezveřejníte na svých webech v mém vlastním blogu, kde je to mimo článek? Proč se bojíte komentářů a svobodné diskuze?"

    Této otázce nerozumím. Resp. netuším, na jakých webech mám povinnost dělat "svobodné" diskuze. Tzv. "svobodné" diskuze bez Božího řádu jsou naprosto k ničemu, protože nevedou ke spáse duší. A pokud máte "náhodou" na mysli blog P. Jaroslava, tak je to otázka prakticky jak od magora, protože to můj web rozhodně není. Objasníte mi, co tou otázkou přesně myslíte? Rád odpovím, abyste nemohlo říkat, že nereaguji na otázky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add) Tomáš PavelMar 27, 2012 10:10 AM

      "Není Vám blbé odpovídat na komentář, který ani nezveřejníte na svých webech v mém vlastním blogu, kde je to mimo článek? Proč se bojíte komentářů a svobodné diskuze?"

      Této otázce nerozumím. Resp. netuším, na jakých webech mám povinnost dělat "svobodné" diskuze. Tzv. "svobodné" diskuze bez Božího řádu jsou naprosto k ničemu, protože nevedou ke spáse duší. A pokud máte "náhodou" na mysli blog P. Jaroslava, tak je to otázka prakticky jak od magora, protože to můj web rozhodně není. Objasníte mi, co tou otázkou přesně myslíte? Rád odpovím, abyste nemohlo říkat, že nereaguji na otázky.
      --------------------
      Jak jse mohl vidět můj komentář, který nebyl schválený (viditelný), když blog není Váš?

      Vymazat
    2. add) Tomáš PavelMar 27, 2012 12:20 PM

      Můžete hádat.
      ------------------
      Jste bloger toho blogu ....

      Vymazat
    3. Jste vedle - nejsem. Já nemám zapotřebí se vydávat za katolického kněze nebo nepřiznat ani to, jestli jsem muž nebo žena.

      Vymazat
    4. add) Tomáš PavelMar 29, 2012 11:45 AM

      Jste vedle - nejsem. Já nemám zapotřebí se vydávat za katolického kněze nebo nepřiznat ani to, jestli jsem muž nebo žena.
      -------------
      Vidět komentáře na schválení má ten, kdo má přístup do blogu .... jste spolubloger (dostal jste přístupový email i heslo) proto můžete i mazat, to nikdo kromě mne na mém blogu nemá.

      Kdo jsem není podstané, zde jde o Ježíše Nazaretského... ne o mne.

      Vymazat
    5. Rovněž si myslím, že o to nejde. Ale ani spoluautorem nejsem. Je potřeba správně číst podpis pod zveřejněným článkem. Já vím, že se čtením máte velké potíže, tak to u Vás (ze staré známosti) toleruji.

      Vymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)