Bob Bush - Obrácený kněz
Kdysi jezuitou, nyní dítětem Božím
Můj katolický život počal v rolnické vesnici na
 severu Kalifornie. Městečko bylo tak malé, že mše nebyla sloužena v 
každou neděli. Kněz totiž zde dojížděl jednou za měsíc (když vůbec mohl)
 a mše  se konala ve velkém sále, který sloužil k veřejným účelům.
se konala ve velkém sále, který sloužil k veřejným účelům.
      
Byl jsem prostředním z bratří. Jelikož se otec 
učil v mládí na univerzitě svaté Kláry, rodiče se rozhodli mě zapsat do 
katolické internátní školy. Školu vedli jezuité a učil jsem se tam čtyři
 roky. Z akademického úhlu pohledu představovala docela slušný základ a 
jakákoliv náboženská osvěta se tam opírala výlučně o katolickou teologii
 a tradici bez jakéhokoliv odvolávání se k Bibli.
Ze stesku po Bohu
Když se blížil čas zakončení školy, pozastavil 
jsem se nad myšlenkou, co si počít se životem. Přemýšlel jsem, že 
kdybych zůstal jezuitou, mohl bych uctívat Boha a sloužit Mu a přitom 
pomáhat lidskosti. Tak jsem si to představoval. Už tehdy jsem po 
skončení lycea byl spalován touhou po Bohu a toužil jsem Jej poznat. 
Doteď si pamatuji, jak jsem v posledním ročníku odešel po vyučování ven,
 poklekl jsem, pozdvihl ruce k nebi a volal: „Bože, Bože, kde jsi?“ 
Opravdově jsem toužil po Bohu.
      
Po ukončení lycea v roce 1953 jsem vstoupil do 
řádu jezuitů. Od samého počátku jsem slyšel, že musím zachovávat všechny
 zásady a nařízení, protože se to líbí Bohu a toto Bůh ode mne požaduje.
 Stále mi bylo připomínáno: „Zachovávej zásadu a zásada zachová tebe.“ 
Četli jsme nepřeberné množství životopisů svatých a od počátku nám bylo 
předkládáno, že toto je vhodný vzor k následování. Nestaral jsem se o 
to, zda-li zůstali svatými, když sloužili v katolické církvi.
V semináři jsem byl 13 let. Probíhal kurz za 
kurzem a předmět za předmětem. V roce 1966 jsem zakončil studium 
teologie a přijal kněžské svěcení. Dále jsem prahnul po Bohu, se smutkem
 hluboko v srdci. Do té doby jsem neznal Pána a neznal jsem vnitřní 
pokoj. Příležitostně jsem kouřil a byl velmi nervní. Měl jsem totiž 
zlozvyk chodit tam a zpět po pokoji, a otráven nepokojem a nervy, jsem 
odpaloval jednu cigaretu od druhé.
Rozhodl jsem se pro postgraduální studium v 
Římě, díky kterému jsem si myslel, že se dostanu blíže k Bohu, ale touha
 a stesk po Bohu ze srdce stále nemizely. Hovořil jsem s jedním knězem, 
který byl misionářem v Africe, protože jsem tam chtěl jet taky. Věděl 
jsem, že jestli pojedu do Afriky, budu moci lidem povídat jen to, co 
jsem se naučil o doktrínách a nauce katolické církve, které ani mne 
nenaplňovaly. Uvažoval jsem i o tom, zda-li naplňují i jiné lidi.
Studium teologie jsem dokončil v letech 
II.Vatikánského koncilu (1962-1965). Rok po koncilu jsem obdržel 
vysvěcení na kněze. Nejvíce na mne dotíraly dokumenty koncilu, protože 
se zdálo, že se zcela vše mění. Byl čas k tomu, abych tyto věci 
poznával. Myslel jsem si, že takto se mohu prokousat až k samému základu
 pravdy, a že poté se změní svět. Velmi mě tato myšlenka posilovala v 
mém konání. Nicméně jsem po hloubkovém průzkumu doktrín zjistil, že 
nedošlo k žádným zásadním změnám, protože doktríny, které byly vyhlášeny
 Tridentským koncilem, zůstaly nedotknuty. Zatím jsem do Afriky nejel, 
ale vrátil se do Kalifornie, kde jak se ukázalo, Bůh pro mě připravoval 
překvapení.
Překvapení od Boha
V domě, kde jsem sloužil mše, jsem byl požádán,
 abych vedl domácí modlitební skupinku. Doposud jsem taková setkání 
nedělal a neměl jsem vůbec ponětí, jak je dělat, ale myslel jsem si, že 
po tolika letech studií jsem určitě na takové věci připraven. Vyhověl 
jsem paní, která ke mně přišla, abychom pořádali setkání v jejím domově.
 Začínalo se ve čtvrtek v 10.00 a trvalo to dvě hodiny. Skupinka lidí 
četla jen Písmo Svaté, zpívala chvály Bohu a modlili se za sebe 
navzájem.
      
V den setkání jsem od samého rána mohl 
pociťovat pokoj v této věci i zpětně (i když jsem nadále kouřil), kdy 
jsem si řekl, „Na co jsem se to jen dal!“ Netěšil jsem se moc na to 
setkání, ale když nastalo poledne, neměl jsem ani chuť ze setkání 
odejít! Moc Božího Slova počala dílo v mém srdci i v životě.
      
A tak došlo k velkému překvapení, které mi Pán 
připravil. Jednoho večera spolu se skupinkou lidí z modlitebního, jsme 
se setkali v našem kulturním domě. Ten, kdo kázal, řekl na konec své 
řeči: „Jestli je tu někdo, kdo prahne po Bohu, koho se Bůh ještě 
nedotkl, a chtěl by poznat Jeho dotek, nechť jde dopředu a budeme se 
společně modlit.“
      
V tom přišla ke mně paní, jménem Sonia, a prosila:
„Knězi, pojďte prosím k mému muži Joeovi a řekněte mu, ať jde dopředu k modlitbě.“Odvětil jsem:„Nemohu, Sonia. Nebylo by to správné, protože za mě se taky tak nemodlili. Jak bych toto mohl přikázat komukoliv dalšímu?“Mám výšku okolo 180cm. Sonia byla oproti mně maličká. Nikdy na to nezapomenu: Podívala se mi přímo do očí, prstem se mi dotkla přímo nosu a řekla: „Něco se mi nezdá, protože kněz sám potřebuje modlitbu.“Zasmál jsem se a odpověděl: „Ovšem.“
Sonia nechápala, že v mém srdci může být velký 
hlad. Po tolika letech studií, jsem Boha neznal. Na modlitebních 
setkáních jsem četl Bibli, ale neznal jsem Nejvyššího Boha v ní 
představeného, nechápal jsem, že v Jeho očích jsem hříšníkem.
Ale přesto nastala chvíle, kdy jsem prosil 
Boha. Vyšel jsem dopředu, kde na mě vzkládali ruce a modlili se. Ne 
skrze úkony – ať už modlících se, nebo mé vlastní – nýbrž z velké Boží 
lásky a milosti jsem se znovu narodil. Ježíš se stal pro mě reálným. 
Velmi jsem se zaradoval v Boží milosti. Bůh změnil můj život. Chci vám 
proto povědět upřímně, že: On je pravdivý a On je ten, kdo mění život. 
JEŽÍŠ ZMĚNIL MŮJ ŽIVOT.
Boží láska se mě dotkla v srpnu roku 1970. 
Pracoval jsem v charismatickém hnutí, které bylo v katolickém kostele 
novinkou. I když z Říma plynuly nové dekrety a dogmata, hnutí na začátku
 mělo jen jedinou příručku: Bibli. Udělali jsme modlitební skupinku na 
lyceu a rozrostla se tak, že se bylo potřeba přenést do tělocvičny. 
Neuplynulo mnoho času a na pátečních setkáních se scházelo okolo 
800-1000 lidí. Kladli jsme velký důraz k chvále a velebení Boha. 
Setkávali jsme se na místě, kde nebylo žádných soch, svatých obrazů, a 
starali jsme se o to, jak se držet Bible.
Konflikt přesvědčení
Musel jsem se mnoho naučit. Teprve po letech 
jsem pochopil, že zůstat v katolickém kostele bych přistupoval na 
kompromis. Celý čas jsem hlásal, že spasení nám zajistilo výlučně 
dokončené dílo Ježíše Krista na kříži – nikoliv křest, a že není žádného
 jiného neomylného zdroje autority, než je Bible – Boží Slovo, a že 
neexistuje očistec, protože po smrti půjdeme buď do nebe, nebo pekla 
atd.… Zde nastával rozpor. Viděl jsem, jak spousta lidí hledá spasení v 
těchto klamných a zavádějících myšlenkách. Myslel jsem, že si mě může 
Bůh použít, aby změnil různé věci v katolickém kostele. Modlil jsem se o
 to rovněž s lidmi, kteří to takto cítili podobně, kdy jsme prosili 
Boha, aby změnil katolickou církev tak, abychom v ní mohli zůstat. Dnes 
vidím, že zůstat katolíkem, by znamenalo kompromis.
Dlouho jsem byl usvědčován Duchem Svatým, a tak
 jsem pochopil, že když se Pánu Ježíši cele nevydám, tak jej zarmucuji a hřeším
 tím, když dělám mezi pravdou a lží kompromis. Uvědomil jsem si také, že
 římskokatolická církev se nemůže změnit, jak jsem velmi toužil. Kdyby 
se změnila, nemohl by tam být papež, růženec, očistec, kněží ani mše. Po
 17-ti letech poté, co jsem prvně přemýšlel o odchodu, můj záměr mi 
objasnil Duch Svatý. To, co se dělo v tom čase, dobře vystihuje pasáž z 
listu k Římanům 12,1-2:
      
Vybízím vás, bratři, pro Boží milosrdenství, 
abyste sami sebe přinášeli jako živou, svatou, Bohu milou oběť; to ať je
 vaše pravá bohoslužba. A nepřizpůsobujte se tomuto věku, nýbrž 
proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli rozpoznat, co je vůle 
Boží, co je dobré, Bohu milé a dokonalé.
V Indii
Znal jsem kněze (ten už opustil katolickou 
církev), který hlásal to samé, co já. Přes půl roku žil v Indii a druhou
 polovici v Americe. Poněvadž Victor Alfonso byl také jezuita, svěřil 
jsem se, že s radostí bych se odebral s ním do Indie a pracoval v misii.
 Mohli bychom také společně prozkoumávat dogmata a učení katolické 
církve. A tak v roce 1986 jsem jel do Indie a zasvětil jsem půlrok práci
 v misii. Rovněž jsme strávili nějaký čas se skupinou lidí, kteří 
hledali katolická dogmata ve světle Písem. Rozhodli jsme se všechny 
argumenty podepřít o Bibli, což znamená: jestli by jí katolické doktríny
 protiřečily, tak jsme je zavrhli. 
Věděli jsme, že Ježíš říká: „Pojďte ke mně 
všichni“, a evangelia hovoří o tom, abychom prosili Otce v Jeho jménu (ve jménu Ježíš), a
 ne svaté a Marii. První věřící se nemodlili ke Štěpánovi, který byl 
umučen na začátku Skutků Apoštolských, ani krátce poté k zabitému 
Jakubovi. Proč by to ostatně měli dělat, když s nimi byl Vzkříšený? Řekl
 přece: „Kde se dva nebo tři sejdou v mém jménu (ve Jménu ježíš), jsem uprostřed nich“ 
(Mt 18,20). Učedníci se modlili k Ježíši i k Otci, kdy byli vedeni 
Duchem Svatým a byli poslušní Božím přikázáním. Odhalili jsme, že 
katolický katechismus změnil biblické postavení Desatera. První 
přikázání zůstalo, ale druhé v katechismu zní: „Nebudeš brát jména Pána 
Boha svého nadarmo“. Bylo to změněno tak, že třetí přikázání bylo 
přesunuto na místo druhého, kde původní přikázání bylo ignorováno. V 
zásadě v každém katechismu je tomu tak stejně. Nový Baltimorský 
katechismus pod otázkou 195 podává odpověď: „Božích přikázání je deset: 
(1) Já jsem Hospodin, Bůh tvůj, nebudeš mít jiného Boha mimo mne; (2) 
Nebudeš brát jména Pána Boha svého nadarmo“, atd.
      
Druhé přikázání Desatera v Bibli hlásá: 
„Neučiníš sobě rytiny, ani jakého podobenství těch věcí , kteréž jsou na
 nebi svrchu, ani těch , kteréž na zemi dole, ani těch , kteréž u vodách
 pod zemí. Nebudeš se jim klaněti, ani jich ctíti. Nebo já jsem Hospodin
 Bůh tvůj, [Bůh] silný, horlivý, navštěvující nepravost otců na synech 
do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteříž nenávidí mne.“ (Exodus 20,4)
 Bůh zakázal lidem klanět se bůžkům a sloužit jim – přesto na mnoha 
místech vidíme jak se papež jim klaní a líbá je.
Tak jsme se zamysleli nad vyřazením tohoto 
přikázání, že nás to vedlo k myšlence: Jak může být přesto dosaženo 
počtu desíti přikázání? Jednoduše. Poslední je rozděleno na dvě, a tak 
je dosaženo desíti přikázání. Objevoval jsem velké množství dogmatu a 
doktrín, které protiřečily Písmu.
Podívali jsme se také na doktrínu o 
Neposkvrněném Početí, kde se hovoří, že „Nejsvětější Panna Marie od 
první chvíle svého početí zůstala zachována a nedotknuta od jakéhokoliv 
dědičného hříchu“ Je to v naprostém protikladu s veršem u Římanů 3,23, 
kde je psáno, že „všichni zajisté zhřešili a jsou daleko od Boží slávy“.
 Nejvíce práce daly doktríny, které byly postupovány skrze tradice, kde 
původ byl natolik lichý a nezakládal se na neotřesitelné pravdě, kterou 
je Bible.
Dostali jsme se do jednoho z nejvíce sporných 
bodů víry: do mše, eucharistické oběti. Vedle oficiální katolické nauky 
oběť mše svaté je pokračováním Kristovy oběti složené na Golgotě. 
Tridentský koncil toto definoval následovně:
      
„Poněvadž v Božské oběti, dokonávající se ve 
mši svaté, je v jistý způsob nekrvavě obětován ten sám Kristus, který na
 oltáři kříže, obětoval sám sebe“ (Žd 9,28) krvavým způsobem, proto 
svatý koncil vyučuje, že toto je oběť pravdivá a smírná… Tímto samým je 
Hostie, tak samo obětující se přes službu kněží, který se dříve obětoval
 na kříži ale jen způsob obětování je jiný…
Podle některých prý už to, co bylo na koncilu 
Tridentském vyřčeno, neplatí, a že věci došly k změně. Nicméně ve zprávě
 o stanovisku víry – prefekt Kongregace pro nauku víry (bývalá svatá 
inkvizice) kardinál Ratzinger píše: „Zaprvé – není možné, aby katolík 
souhlasil s Vatikánským II.koncilem a byl proti koncilu Tridentskému, 
nebo Vatikánskému I… Kdo zavrhuje koncil Vatikánský II., současně 
odporuje úřadu, který svolal a konal tyto koncily a v tomto případě pak 
odtrhuje tyto svaté koncily od svých základů“ V katechismech mše je ta 
samá oběť, co byla na kříži obětována Ježíšem. Nový Baltimórský 
katechismus vyučuje, že : „Mše je stejná oběť jak oběť kříže, proto ve 
mši svaté je tím stejným obětním knězem ten samý Ježíš Kristus“. Nicméně
 list k Židům 10,18 říká: „Kde je odpuštění hříchu, již není potřeba 
více obětí“. Písmo hovoří jasně. V pasáži 4 kapitol (od sedmé až po 
desátou) Listu k Židům, je sedmkráte užito slov „jedenkrát“, „jednou 
provždy“ co se týče složené oběti za hřích jednou provždy!!!
Kdo z vás chodil na mši, pamatuje slova kněze: 
„Modlete se, aby mou i vaši oběť přijal Bůh Otec Všemohoucí“, která byla
 říkána s velkou vážností i v prosbách věřících, aby Pán přijal jejich 
oběť. Nicméně toto je v rozporu s Písmem Svatým, protože oběť už byla 
přijata! Když Pán Ježíš tuto oběť skládal na kříži, zvolal, „Dokonáno 
jest!“ (Jan 19:30), a víme, že je dokonáno, protože Otec přijal 
dokonalou oběť Ježíše, který vstal z mrtvých a posadil se po Jeho 
pravici. Vedle Dobré Noviny (Evangelia) kterou hlásáme, že Ježíš vstal 
mrtvých, Jeho oběť je naplněna a zaplatil za každý hřích. Když z lásky 
Boží uznáme tuto oběť a přijmeme, že oběť za naše hříchy je plně 
dokonána, obdržujeme spasení a život věčný.
Památka je připomínání toho, co bylo pro nás 
dokonáno. Ježíš řekl, „Toto čiňte na mou památku“. Každý, kdo četl ta 
slova – ve chvíli, kdy kněz vykonává mši – musí zvážit blud, který je 
obsažen v modlitbě: „Modleme se, aby oběť přijal Bůh…“ Oběť byla 
přijata, byla dokonána v plnosti. V době bohoslužeb máme Večeři Páně na 
památku toho, co dokonal Ježíš, když chápeme, že oběť, kterou složil na 
kříži, byla dostatečná a konečná. Není možno k ní nic přidat, ani ubrat.
Řím hlásá, že mše je smírná oběť schopna smazat
 hříchy živých i mrtvých. Proto dnes – i když se zdá, že na některých 
místech se už v očistec nevěří – zásadně se každá mše slouží k dobru 
někoho zemřelého, doufaje, že se tímto zkrátí jeho utrpení v očistci. I 
přestože je Bibli jasně napsáno, že jednou je dáno člověku umřít, a 
potom přijde soud…(Žd 9,27). Jestli je člověk spasen, jde rovnou do 
nebe, jestli do poslední chvíle byl v hříších, jde do pekla. Není žádné 
možnosti změnit peklo na nebe. Katolík věří, že smírná oběť mše zkrátí 
pobyt hříšníka v očistci i přesto, že veškeré konečné utrpení a smíření 
za hříchy se dokonalo v Ježíši Kristu na kříži. Uznejme tuto pravdu. 
Přijměte věčný život a znovuzroďte se, dokud je ještě čas a žijete. 
Zvěst Písma Svatého nepotvrzuje, že po smrti máme šanci na změnu.  
V 
Indii jsme začali zkoumat katolické učení na téma získávání spasení. Jak
 z ní je jasné, možnost je být spasen skrze křest v období nemluvněte. 
Právo kanonické říká: „Křest, brána svátostí, je nevyhnutelná k spáse, 
skutečně anebo v tužbě, kterým se lidé osvobozují od hříchů, rodí se 
znovu na Boží děti a nesmazatelným znakem připodobnění se Kristu, 
včleňují se do Církve, se platně uděluje jen pokřtěním pravou vodou s 
náležitou slovní formou. (Kánon 849) Podle Římu přichází spasení skrze 
křest a mocí tohoto obřadu člověk získává život věčný. Není to pravda. 
Ježíš to neřekl a ani není pro takový názor v Božím Slově podpory. 
Neexistuje místo, kde přebývají duše nepokřtěných! Ježíš řekl: „Nechte 
děti přijít ke mně.“ Podle Písma jsme spaseni ve chvíli, kdy uznáme, že 
Ježíš Kristus v plnosti zaplatil cenu za náš hřích, takže máme plný 
podíl na Jeho spravedlnosti před Bohem. “Toho, který nepoznal hřích, 
kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží 
spravedlnosti.“ (2 Kor.5:21).
Katolická církev vyučuje, že abychom byli 
spaseni, musíme dodržovat její zákony, zásady a předpisy. Jejich 
porušení (např. práva manželského, půstů, závazku účastnit se každou 
neděli mše) je hříchem. Podle kanonického práva může být těžký hřích 
odpuštěn pouze skrze zpověď knězi: „Individuální a úplné vyznání a 
rozhřešení, je jediným řádným způsobem, kterým se věřící, vědom si 
těžkého hříchu, smiřuje s Bohem a s Církví.“ (kánon 960). Podle Římu je 
to vlastně standardní způsob, získání odpuštění hříchů. I přesto, že 
Bible jasně hovoří, že jsme spaseni, jestliže v srdci litujeme hříchu a 
věříme v dokonalé dílo Ježíše. Jsme spaseni skrze milost, nikoliv skrze 
vlastní skutky. Řím vidí za tím vším skutky – konkrétní věci, které je 
potřeba splnit, abychom byli spaseni. Bible ale učí, že milostí jsme 
spaseni, že to není ze skutků. Je to snadné k porozumění. Je to dar, 
který pochází dobrovolně od Boha, ne ze zásluhy našich skutků. „Milostí 
tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z
 vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.“ (Ef 2,8-9) „Když z 
milosti, tedy ne na základě skutků – jinak by milost nebyla milostí.“ 
(Římanům 11,6).
V Indii jsme srovnávali toto i spoustu jiných 
učení, a když jsme měli odjíždět, věděl jsem, že již déle nemohu 
reprezentovat katolickou církev. Postupně mi docházelo, že římská 
dogmata, která protiřečí Písmu Svatému, jsou hluboko zakořeněny, než aby
 je bylo možno změnit. Charismatické hnutí se vrátilo k fundamentálním 
dogmatům a naukám Římu, kde je následuje a drží se jich. Tomuto hnutí 
byla odňata jeho stabilita – přestal být svěžím vánkem, sklánějícím 
katolickou církev k Písmu. Ve všem se nemůže k Bibli vrátit, protože to 
Řím nedovolí. Neupustí od mše a nedovolí, aby byla jen – jak Ježíš 
přikázal – na památku, ale stále bude hlásat, že je pokračováním Jeho 
oběti. Neupustí od učení, podle kterého malé děti, jsou skrze křest 
znovuzrozeny a obdržují věčný život – i přesto, že myšlenka křtu dětí 
byla do 5. století zcela neznámá. Řím neupustí od tohoto, ani od jiných 
věcí, kterými svazuje své věřící.
Chci poznamenat, že z celého srdce miluji 
katolíky a toužím jim pomoci. Aby našli volnost spasení, život a 
požehnání plynoucí z poslušnosti Božímu Slovu – Písmu Svatému! Nemám 
proti katolíkům, ani ke kněžím žádné osobní zášti – ale poukazuji na 
jejich dogmata a doktríny. Bůh je však chce osvobodit. „Rušíte Boží 
slovo svou tradicí, kterou pěstujete“ (Mk 7,13) – před tímto problémem 
stojíme. Tradice ruší Slovo samotného Boha, protože protiřečí pravdě, 
která tam je zapsána.
Rozhodnutí
Když jsem se vrátil z Indie, čekala mě největší
 změna v mém životě. Bylo to období zklamání a duchovního utrpení, 
protože jsem tolik ze srdce věřil v učení katolické církve a sloužil ji 
věrně až doposud. Věděl jsem, že po návratu domů ji budu muset opustit.
Jsem svobodným člověkem, protože jsem 
vysvobozen Boží pravdou. Už více nemusím kulhat na obě nohy – jednou k 
Bibli a druhou k tradici. Kráčím po základech absolutní autority Božího 
Slova. Jsem poslušný Písmu Svatému jako jedinému zdroji rozsuzování 
zjevené pravdy. Ježíš se modlil: 
      
Posvěť je svou pravdou. Tvé slovo je pravda. (Jan 17,17).
Když jsem se vrátil k rodičům domů (oběma bylo 
už po osmdesátce), měl jsem s nimi rozhovor. Svěřil jsem se jim se svými
 záměry a vysvětlil, že díky Boží lásce jsem obdržel spasení a že 
zamýšlím opustit katolickou církev z doktrinálních důvodů. Nastalo 
dlouhé ticho. Nakonec otec řekl zlehka: „Víš, Bobe? Matka a já to vidíme
 podobně.“ Šli ještě na jednu mši a po návratu zpět se otec zeptal: 
„Jestlipak víš, že uprostřed kostela je oltář? Přece oltář slouží k 
tomu, aby na něm se konaly oběti!“ Potom ještě dodal: „Vidím zcela 
jasně, že již není potřeba více obětí“. A tak rodiče začali číst Bibli a
 žít podle ní. V roce 1989 máma umřela během čtení Božího Slova v pokoji
 a v jistotě věčného života, že navždy bude s Pánem. 6.června 1992 mi 
Bůh dal největší dar, jaký může člověk obdržet kromě spasení – dal mi 
ženu Joan. Táta umřel v roce 1993 a modlil se za ty, které opouští. 
Napsal svědectví o konání Boží lásky ve svém životě a ještě v tak 
pozdním věku zvěstoval o Pánu Ježíši Kristu po domovech důchodců 
ostatním.
V roce 1987 (po 20ti letech kdy jsme byl knězem) jsem formálně opustil katolickou 
církev a předložil rezignaci spolu se všemi odůvodněními – chtěl jsem 
každému vydat svědectví. Napsal jsem také do Říma spolu se svědectvím, 
ve kterém jsem objasnil, proč odcházím. Chtěl jsem být poslušný Božímu 
Slovu, neboť papež, který se vydává za vůdce křesťanů, setrvává v 
učeních, které jsou v protikladu s Biblí. Jde to jasně vidět, když kánon
 333 kanonického práva říká: „Proti výroku či dekretu Římského Biskupa, 
není odvolání možné“ (§3). Znamená to, že papež má plnou vládu a 
autoritu. Kánon 749 objasňuje: „Nejvyšší velekněz na základě svého úřadu
 vlastní neomylnou vyučující autoritu, kdy jako nejvyšší pastýř a učitel
 všech věřících, který má za úkol posilovat své bratry ve víře, 
definitivním úkonem vyhlašuje nauky ve věcech víry a mravů za závazné.“ 
(§1).
Nicméně papež je odpovědný za učení protivící 
se Bibli, a ostatně to byl on, který ostře vystoupil proti 
evangelikálním křesťanům v Jižní Americe, že jsou nepřáteli Bible. 
Tvrdí, že podrývají církevní autoritu, ale příčinou jeho zloby je jejich
 neotřesitelná věrnost a schopnost se držet konečné autority Písma 
Svatého, spolu s odmítnutím podřídit se papežově duchovní nadvládě.
Ustanovení papeže vzniklo z mylného porozumění 
verše 16,18 v evangeliu podle Matouše: „A ty jsi Petr, a na té skále 
vybuduji svou církev“. Přemýšlejme o těchto slovech důkladně: O jaké 
skále hovoří Pán? Před chvíli se ptal učedníků: „Za koho lidé považují 
Syna Člověka?“ Petr řekl za všechny: „Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého“. 
Ježíš mu odpověděl: „Tělo a krev ti to nezjevily, nýbrž Otec můj, který 
je v nebesích“, a dodal: „Ty jsi Petr a na té skále vybuduji svou 
církev“. Církev Ježíše Krista se nachází na skále, kterou je sám 
Kristus! Petrovi toto zjevení dal Bůh stejně jako každému pravdivě 
věřícímu, který se znovu narodil, dostává zjevení, kým je Pán Ježíš 
Kristus. Jeho krev prolita smazala naše hříchy. Když se obrátíme a 
složíme veškerou důvěru jen v Něj, získáváme život věčný. Budeme na věky
 žít a kralovat s Ježíšem. Protože On je tou Skálou. Skálou není Petr, 
ale Kristus.
Sám Petr zapsal tato Boží slova: „Hle, kladu na
 Siónu kámen vyvolený, úhelný, vzácný; kdo v něj věří, nebude zahanben.“
 (1 Pt 2,6) Ze své milosti mi Bůh zjevil totéž a vírou svou jsem se 
opřel na této Skále, na Ježíši, na základě, že umřel, aby smazal moje 
hříchy a daroval mi věčný život.
      
Jako duchovní pastýř dnes žiji v jednotě s 
těmi, kteří se rovněž opírají o Boží Slovo. Nechoďte širokou cestou, 
vcházejte úzkou branou. Nechť vás nepohoršuje zvěstování evangelia Boží 
lásky. Neexistuje jiný způsob spasení. Bez Boží lásky je každý v záhubě,
 zcela bez naděje. Nemáme u sebe nic, co bychom mohli Bohu dát, abychom 
si zasloužili Jeho přízeň, tak jak zní jedna píseň: „V dlaních nemám nic
 cenného, jen spoléhám na to, co jsi pro mne učinil na kříži“.
V pokoře jdi a přestaň se namáhat vlastním 
úsilím, kterým si chceš zasloužit nebe – uvěř Pánu Ježíši Kristu, který 
za Tebe prolil krev. Důvěřuj jen Jemu. Milost je Boží dar, kterým nám 
Bůh dává něco, co jsme si vůbec nezasloužili. A tak Bůh nás 
ospravedlňuje spravedlností Krista, proto výdejnému chválu a dělejme 
všechno, „k slávě jeho milosti, kterou nám udělil ve svém Nejmilejším.“ 
(Ef 1,6).
      
S touto dobrou zprávou jsem se, drahý čtenáři, 
chtěl sdílet i s Tebou. Když se obrátíš a uznáš, že na kříži umřel Ježíš
 za Tvůj hřích, Jeho život se stane Tvým skrze víru. Před Boží tváří 
pros, abys nikdy nepřistupoval na kompromis, a aby Tě Pán posvětil ve 
své pravdě, protože Jeho Slovo, Bible, je pravda. Modli se, abys mohl 
směle stát v pravdě Jeho slova – jen Jeho – a hlásal to, co kdysi mohl 
napsat žalmista: „Světlem pro mé nohy je Tvé Slovo, osvěcuje mou 
stezku.“ (Ž 119,105). V době kompromisů se modli tak, jak se modlil Pán a
 Jeho apoštolé, aby Tvou nejvyšší autoritou bylo Slovo Boží. Překonávej 
každý pokus o kompromis, jak to činil Pán, když na poušti říkal: „Je 
psáno….“
      
Bob Bush
Obrácený kněz
      
Poznámky:
- Pius IX, Bulla ,Ineffabilis Deus", 89, [w:] Breviarium Fidei, 1964, s. 329. 
- Tridentský koncil, Učení o nejvyšší oběti mši svaté., XX, kap. II: Denz. 321 (1743), [w:] Breviarium Fidei, 1964, s. 499.
- Prohlášení o stavu víry, Kraków 1986, s. 24.
      
- Tridentský koncil, Učení o nejvyšší oběti mši svaté., XX, kap. II: Denz. 321 (1743), [w:] Breviarium Fidei, 1964, s. 499.
- Prohlášení o stavu víry, Kraków 1986, s. 24.
Poté, co Bob Bush opustil katolickou církev, 
započal práci evangelizace ve Spoj.Státech a latinské Americe. V roce 
1992 po operaci páteře má rozsáhlou paralýzu. Radostné snášení tohoto 
těžkého břemena, je samo o sobě úžasným svědectvím Boží lásky. Dnes jako
 evangelista a redaktor živého rádia, Bob Bush nadále hlásá evangelium. 
      
Adresa: Bob Bush, 10935 Eaton Road, Oakdale, CA  95361, USA. Tel. (0-01)(209)847 7123.
      
* Stejně jako kontext Starého (např.Žalmy), tak
 i Nového Zákona (např.1 Kor 10,4) nedovoluje v symbol skály vidět 
cokoliv jiného, než samotného Boha. (pozn.red)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat
Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)