čtvrtek 6. září 2012

2. přikázání NEZOBRAZÍŠ SI BOHA


2. přikázání NEZOBRAZÍŠ SI BOHA 
- porušením tohoto přikázání jde o modlářství a protože jde o modly a jejich uctívání

Moj 5,6-10 a také Exodus 4,1-6
 "Bůh vyhlásil všechna tato přikázání:  

1) Přikázání: 
„Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiného boha mimo mne".  
2) Přikázání
"Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají."

Ježíš řekl:
  • Matouš  5:17   "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit."

  • Matouš  5:19   "Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen velkým"


Ježíš je Bůh, podle 2.přikázání  si Ho nesmíme zobrazit, klanět se tomu a sloužit tomu výtvoru, to platí i o jiných, kterých si ctíme jako panna Maria, všichni svatí, svatostánek. Ani jednomu se nesmí poklonit a dokonce tomu jakkoliv sloužit. 

Přesto se objevuje plno soch, obrazů, ikon, které jsou tak posvátné, že se to dokonce i líbá, většinou nohy. Bůh to zakázal, zakázal to i nám. Proč? Abychom Ho měli v srdci, ve svých životech a neupínali se na výtvory vytvořené lidskýma rukama. ON stojí o náš osobní vztah s Ním srze Jeho Syna Ježíše Krista Nazaretského  Svoji úctu máme prokazovat tím jak žijeme Jeho Slovo. Zda Ho máme na prvním místě a milujeme jen JEHO.

 

  • Izajáš 40,18-20   "A ještě řekl: „Jak dovedně rušíte Boží přikázání, abyste zachovali svou tradici! Ke komu připodobníte Boha? Jakou podobu mu přisoudíte? Řemeslník odleje modlu a zlatotepec ji potáhne zlatem, stříbrné řetízky přidělá zlatník. Chudák, který na takovou oběť nemá, vybere dřevo, které netrouchniví, a vyhledá zručného řemeslníka, aby mu zhotovil modlu, jež by se neviklala."
  • Žalm 115,3-8 "Náš Bůh je v nebesích a všechno, co chce, koná. Jejich modly jsou stříbro a zlato, dílo lidských rukou. Mají ústa, a nemluví, mají oči, a nevidí, mají uši, a neslyší, mají nosy, a necítí, rukama nemohou hmatat, nohama nemohou chodit, z hrdla nevydají hlásku. Jim jsou podobni ti, kdo je zhotovují, každý, kdo v ně doufá."
  • Žalm 135,15-18 "Modly pronárodů jsou stříbro a zlato, dílo lidských rukou. Mají ústa, a nemluví, mají oči, a nevidí. Mají uši, a nic nezaslechnou, v jejich ústech není dechu. Jim podobni jsou ti, kdo je zhotovují, každý, kdo v ně doufá."



1. Janův  5:21   
"Děti, varujte se modlářství."

Marek 12,29-31
"Ježíš odpověděl: „První je toto: ‚Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!‘  Druhé je toto: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe!‘ Většího přikázání nad tato dvě není.“


1. Janův  4:20   
"Řekne-li někdo: „Já miluji Boha,“ a přitom nenávidí svého bratra, je lhář. Kdo nemiluje svého bratra, kterého vidí, nemůže milovat Boha, kterého nevidí."

20 komentářů:

  1. Bůh řekl jasně, jak Ho nemáme zobrazovat:
    "V den, kdy k vám Hospodin mluvil na Chorébu zprostředku ohně, jste neviděli žádnou podobu; velice se tedy střezte, abyste se nezvrhli a NEUDĚLALI SI TESANOU SOCHU, žádné sochařské zpodobení: ZOBRAZENÍ MUŽSTVÍ NEBO ŽENSTVÍ, zobrazení jakéhokoli zvířete, které je na zemi, zobrazení jakéhokoli okřídleného ptáka, který létá po nebi, zobrazení jakéhokoli plaza , který se plazí po zemi, zobrazení jakékoli ryby, která je ve vodách pod zemí; abys nepovznášel své zraky k nebesům, a když bys viděl slunce, měsíc a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se svést a neklaněl se jim a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj Bůh, jako podíl všem národům pod celým nebem."
    5, Moj 4, 15-19

    Tak nechápu, proč jsou kostely plné soch a obrazů a lidé se k nim modlí, a poklekají před oltářem, když to vyloženě Bůh zakázal?

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer,
    chtěla bych se vyjádřit k tomu, proč jsou sochy a obrazy zobrazené v kostele. Za prvé Bůh sám se hmatatelně zobrazil v Ježíši Kristu. Když Ježíš chodil po zemi, všichni viděli před sebou Boha. Kdyby v té době byli fotoaparáty, tak bychom dnes měli mnoho fotografií skutečného Ježíše- tedy Boha. A nebylo by to žádné modlářství. když mám doma fotografii své zemřelé maminky, tak to není také žádne modlářství. Je to jen to, že jsem ji měla ráda a vzpomínám na ní a její foto mi jí jasněji připomíná. Když její fotku pohladím, tak to také nemá nic společného s modlářstvím, přestože hladím papír, tak vyjadřuji úctu a lásku ke skutečné své matce, která žila. Modlářství je úplně něco jiného. modlářství je zpodobnění něčeho, co skutečný Bůh není. (jako Izralité si udělali krávu a jí se klaněli) Ale když myslím na Ježíše Krista a dívám se na jeho obraz či sochu, který mi jej připomíná, tak tím vyjadřuji lásku k němu. Když někoho miluji, tak také toužím mít jeho foto, obraz či nějakou věc, která mi jej připomíná. to nemá společného nic s modlářstvím, ale s láskou, která pochází od Boha. Když se dívám na film o Ježíši, tak to také není modlářství, neboť herec zobrazuje skutečného Ježíše, přestože Ježíš určitě vypadal jinak. teoretizovat není ještě láskou, ale skutečné projevy všemi smysly, které nám Bůh dal má již něco společného s celou bytostí člověka, která vyjadřuje úctu a lásku celou bytostí. to je již praktikování. pokud toto nejste schopni pochopit, tak se obávám, že nic nevíte o skutečné lásce a úctě a dokonce i pravdě Boží. Rút

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mám Ježíše v sobě,žije ve mne,tak nepotřebuji žádné obrazy a sochy..k čemu taky,On sám mi plně dostačuje.

      Vymazat
    2. Milá Rút,

      Tvé prohlášení "Když Ježíš chodil po zemi, všichni viděli před sebou Boha." je nepodloženo biblicky, naopak v Něm viděli člověka, proto Ho chtěli ukřižovat, dokonce ani Jeho bratři v Něj neuvěřili, kde jsi přišla na to, že všichni v Něm viděli Boha? Nechtěli mu věřit i dkyž činil zázraky..... Ukaž mi to přesně na Písmu prosím, potvrď Tvé prohlášení Písmem. I učedníci měli někdy problém věřit, přestože byli stále s Ním.....

      Pokud Ježíš tvrdí, že přišel naplnit zákon a ne ho zriušit, tak nezrušil (Mt 5,17) ani druhé přikázání zobrazením si Boha, On sám poukazoval jen na Boha Otce, ale ani ednou nám ho nezobrazil, přestože Ho zanl osobně.... Zobrazení si Boha je hřích a porušení zákona, to se prostě nedá okecat.

      "A nebylo by to žádné modlářství. když mám doma fotografii své zemřelé maminky, tak to není také žádne modlářství." Pokud by ses k ní modlila a brala ji jako Boha - Ježíš je Bůh a nemůže být zobrazován, tak by jsi hřešila, ale mít památku na zemřelou maminku není hřích

      "Modlářství je úplně něco jiného. modlářství je zpodobnění něčeho, co skutečný Bůh není." Nesouhlasím s Tebou, Bůh řekl že modlářství je: "V den, kdy k vám Hospodin mluvil na Chorébu zprostředku ohně, jste neviděli žádnou podobu; velice se tedy střezte, abyste se nezvrhli a neudělali si tesanou sochu, žádné sochařské zpodobení: zobrazení mužství nebo ženství.....," 5.Moj 4,15-16
      "Dávejte si pozor, abyste nezapomněli na smlouvu Hospodina, svého Boha, kterou s vámi uzavřel, a neudělali si tesanou sochu, zpodobení čehokoli, co ti Hospodin, tvůj Bůh, zakázal, neboť Hospodin, tvůj Bůh, je oheň sžírající, Bůh žárlivě milující ." 5.Moj 4,23-24
      "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají."

      Nedovolím si neposlechnout Boha, Ty ano?

      Víš kde je Bůh, když ho přijmeš do svého života, za svého jediného Páana a Spasitele? Ten kdo to ví, nepotřebuje žádnou podobu Boha, protože Bůh je v Něm, v Jeho srdci, tam má příbytek, a duchovním zrakem Ho vidí, vnímá, cítí, slyší a ví, že je stále s Ním. "Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." Jan 14,23

      Copak netoužíš mít Ježíše v sobě?

      Mě bázeň Boží nedovolí si Ježíše zpodobnit (film je převyprávněný příběh), sochy ke kterým se kleká a modlí, jsou modly, a je jedno zda na nich je Ježíš, či panna Marie. Vše je Bohu ohavností.

      Pokud je milování Boha překračováním Jeho přikázání, tak se na tom milá Rút nechci podílet, raději budu žít v Ježíši, tak jak On žije ve mně. Je to úžasné mít s Ním blízký a přátelský vztah, plný Jeho lásky a vedení, proto pak Boží Slovo se stává živé a autoritou tomu, kdo miluje Ježíše. Když Ho mám stále před sebou v srdci není třeba Ho nijak zobrazovat. .... Nemyslíš?


      Vymazat
  3. Zde dole píšete, že

    Upozorňuji tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.

    Ale opak je pravdou, zde jasně napadáte učení katolické církve a prezentujete zde učení nějaké protestnatské církve či sekty. Takže pravda je zde zaměněna za lež, neboť váš výklad považujete za pravé Boží slovo !!! Rút

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Rút,

      jako církev tu zastupuji? Je to jednoduché církev Ježíše Krista: "Opět vám pravím, shodnou-li se dva z vás na zemi v prosbě o jakoukoli věc, můj nebeský Otec jim to učiní. Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“ Matouš 18,19-20
      Ježíš nemá žádné denominace, Jeho církev nemá jméno, On je církev a On je Boží SLovo. "Má na sobě plášť zbrocený krví a jeho jméno je Slovo Boží. ...Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů." Zjevení 19,13 a 16

      Já jsem pro Testament, mnohým se to nelíbí, ale i na to nás Ježíš upozorňoval, že si budou hledat učitele, aby poslouchali co je jim příjemné, ale já hlásám jen Boží Slovo "Hlásej slovo Boží, ať přijdeš vhod či nevhod, usvědčuj, domlouvej, napomínej v trpělivém vyučování. Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy a přikloní se k bájím." 2.tim 4,2-4

      Držím se učení apoštolů, které je zapsáno v Písmu: "Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se."

      Je hříšné věřit Bohu co řekl ve svém Písmu?

      Vymazat
    2. Pěkný večer, odpovídám:
      Tvé prohlášení "Když Ježíš chodil po zemi, všichni viděli před sebou Boha." je nepodloženo biblicky...
      Samozřejmě, že jsme nemyslela, že všichni lidé, kteří se s ním potkali věděli, že je to Bůh-Pán. Přesto, že to nevěděli a ani tomu nevěřili, přesto před nimi stál člověk a zárověň Bůh. I učedníci, jak píšeš, někdy pochybovali. Proto věříme, to je víra. Jinak bychom věděli a už bychom nemuseli věřit. Ale učedníci věřili, že před nimi stojí sám Pán-Bůh. např: v Bibli je psáno, že když se Ježíš ptá učedníků, zda i oni chtějí od něho odejít, tak odpovídají....ke komu bychom šli, ty máš slova věčného života...kdo jiný by mohl mít slova věčného života, než Pán-Bůh - o žádném člověku by se nic takového nemohlo prohlásit...čili učedníci věřili, že je to Bůh-Pán!!!

      Zobrazení si Boha je hřích a porušení zákona, to se prostě nedá okecat.

      Ve SZ najdeme příkaz: "Neuděláte si tesanou sochu." (srv. Ex 20,4; Lv 26,1; Dt 4,16). Tím příkazem měl být Izrael chráněn pádu do modloslužby, která u okolních národů kvetla. Bůh Izraele byl Bohem živým, který převyšuje všechny lidské představy, není nic stvořeného...
      Pokud bychom tento verš vysvětlovali podle tvé představy, tak bychom museli odsoudit k herezi sv. Pavla a jeho výrok v Kol 1,15, kde o Kristu mluví jako - On je obraz Boha neviditelného. Radikální zlom nastal tímto Vtělením. Zde neviditelný Bůh přijímá lidskou viditelnou podobu, je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4). Kristus je vlastně prvním autorizovaným obrazem Božím. Co mi proti tomu můžeme namítat. Opět jen s pokorou a láskou to přijmout.
      První křesťané byli ke zobrazování Boha velmi zdrženliví. Používali proto zástupné symboly: symbol ryby, holubice-Duch Svatý a používá se to také až dodnes apod. (pro vysvětlenou: počátečním písmena "Ježíš Kristus Boží Syn Spasitel" - Iesous Xristos Theou Yos Soter - tvoří slovo IXThYS - česky RYBA). Tento symbol najdeme velmi často v římských katakombách (např. Kalistovy). Ale zároveň zde najdeme malby biblických výjevů. Musíme se "bohužel" smířit s tím, že většina křesťanů té doby prostě neuměla číst a obraz byl jedním z možných způsobů předávání biblického poselství.
      Samozřejmě, že to hned vzbudilo polemiky. Protože jsme v období tříbení teologického myšlení a snahy vyjádřit, kdo to je Kristus apod, sehrály v našem problému roli i kristologické hereze. Ti, kdo popírali, že Ježíš byl pravý člověk (blud dokétizmu), samozřejmě ihned odmítli i znázornění jeho lidské přirozenosti obrazem. Ovšem na druhé straně, jelikož obrazem není možné zachytit božskou přirozenost, je blízko další hereze, která odmítá přijmout Ježíše jako pravého Boha (blud arianizmu).
      Zatímco úctu je možné vzdát i tvorům, klanění přísluší pouze Bohu. Uctívání obrazu vychází z úcty k originálu. Hodnota posvátného obrazu není v něm samém, ale v tom, že odkazuje na Krista, kterého představuje: kdo uctívá obraz, ctí zobrazeného.
      Pokud pročítáme Písmo, pak postojem člověka před Božím majestátem bylo "padnout na tvář" - prostrace (liturgicky používaná při obřadech Velkého pátku). Symbolika klečení může samozřejmě být jedním z možných projevů klanění, to je však především "vnitřní postoj". Klečení může být stejně tak výrazem prosby, pokání apod. Klečet můžete konečně i při opravě kola u auta a přesto Vás nikdo nebude obviňovat z adorace dopravního prostředku. Tělesný postoj nám v tomto případě "pomáhá". U auta budete klečet proto, že Vás bolí v zádech a nevydržíte být prostě ohnutý. Podobně někomu může klečení "napomoci" k pohroužení se do modlitby, jinému vyhovuje sedět, dalšímu stát, někdo leží tváří k zemi apod. Jde o to zapojit celého člověka. u soukromé modlitby záleží na nás, který postoj nám nejvíce pomůže.

      Jsme prostě lidé tělesní, kteří si nevystačí pouze s mentální rovinou, ale potřebují zapojit všechny smysly i představivost. Proto je i z psychologického hledista používání obrazů a soch ospravedlnitelné. Rút

      Vymazat
    3. Beru tvé slovo vážně a ty ho vem táké vážně -
      Nedovolím si neposlechnout Boha, Ty ano?

      Zde neviditelný Bůh přijímá lidskou viditelnou podobu, je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4). Kristus je vlastně prvním autorizovaným obrazem Božím. Co mi proti tomu můžeme namítat. Opět jen s pokorou a láskou to přijmout.
      2Kor 4,4 ....slávy Kristovy,slávy toho, který je obrazem Božím.
      Kol 1,15... On obrza Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření..

      Teď již snad uposlechneš Boha a nebo budeš lpět na svých názorech??? Rút

      Vymazat
    4. Další viditelný prvek, který Bůh přímo vyžaduje!!!

      "Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." Jan 14,23

      Tímto skutkem toužím mít Ježíše ve svém srdci, nikoliv jen nějakými slovy či dohady o Božím slově!!! Já mám tuto bázeň před Bohem a to je desatero a nikoli to, ...zda slávu toho, kdo je obrazem Božím... mám doma na fotce či na kříži.

      Pokud Ježíše máš opravdu v srdci, nemusíš se bát se na něj podívat na kříži či ve filmu nebo někde jinde. Vždy zůstáváš věrný Ježíši, neboť jde hlavně o to, zda zůstáváš věrný jeho přikázání. Ježíš se zjevoval učedníkům po své smrti a oni jej mnohokrát ani nepoznali. Měl trochu jinou podobu než na zemi, čili byl zase trochu jiný a opět se viditelně ukázal. To není nic nepřijatelného vidět či představit si obraz Boha živého. Stále myslíme na originál a tím Boha neurážíme. to je jen zase to tvé černobíle myšlení, které neni schopno rozpoznat Boží mnohost a barevnost. Tak se opravdu drž učení apoštolů, kteří sami viděli a dotýkali se Boha živého a nedělej z toho heretický guláš. to není k oslavě Boha. dobrou noc Rút

      Vymazat
    5. Milá Rút,

      děkuji za Tvoji odpověď
      add) Pokud bychom tento verš vysvětlovali podle tvé představy, tak bychom museli odsoudit k herezi sv. Pavla a jeho výrok v Kol 1,15, kde o Kristu mluví jako - On je obraz Boha neviditelného. Radikální zlom nastal tímto Vtělením. Zde neviditelný Bůh přijímá lidskou viditelnou podobu, je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4). Kristus je vlastně prvním autorizovaným obrazem Božím. Co mi proti tomu můžeme namítat. Opět jen s pokorou a láskou to přijmout.
      --------------------
      Ježíš jse stal vtěleným Slovem, ne tesanou modlou, to jsou všechny sochy, kde zůstal Ježíš viset na kříži a stále trpí, to jsou všechny obrazy, ke ketrým chodí katolíci s klekají, to je i Eucharistie kterou berete za Ježíše samotného. Vše je vyrobeno lidskýma rukama a to je Hospodinu ohavností. To se prostě nedá okecat.

      add) Uctívání obrazu vychází z úcty k originálu. Hodnota posvátného obrazu není v něm samém, ale v tom, že odkazuje na Krista, kterého představuje: kdo uctívá obraz, ctí zobrazeného.
      --------------------
      Je-li Ježíš v Tobě, nelze tedy poklekat před obraz, když Jeho zpřítomnění je v Tobě samotném a jsi-li zrozena z Ducha, tak ho i duchovně vidíš (Jan 14,23). ApoštolJan nás varuje před modloslužbou "Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Děti, varujte se modlářství" 1Jan 5,20-21

      Ano pokleknout před Bohem v nás, to je správné, poklekat však před křížem, před svatostánkem, před oltářem, před obrazem, je modlářství, proto se máme modlit sami ve svém pokojíku, a tam klidně padnout před ním na tvář, a pokud ležíme na tváři, tak díváme se do svého srdce a jsme v Ježíši, tak Ho správně uctíváme.

      add) klečení může být stejně tak výrazem prosby, pokání apod. Klečet můžete konečně i při opravě kola u auta a přesto Vás nikdo nebude obviňovat z adorace dopravního prostředku.
      ---
      to je pravda, protože dopravní prostředek není zpodobněním boha, ale klečíme-li před obrazem Boha, tak přestupujeme druhé přikázání, které nám praví si takový obraz nemáme ani neudělat. Nejenže jsme si ho nechali udělat, ale i před ním vzdáváme úctu tomu bohu, který je na něm zobrazen. Nemůže to být Ježíš, ani Bůh Hospodin JHVH, protože by nám bázeň před Jeho varováním nedovolila si Ho nijka zobraziot, nemyslíš?

      2) Přikázání
      "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají."

      Ježíš řekl:
      Matouš 5:17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit."


      Vymazat
  4. add) Zde neviditelný Bůh přijímá lidskou viditelnou podobu, je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4). Kristus je vlastně prvním autorizovaným obrazem Božím. Co mi proti tomu můžeme namítat. Opět jen s pokorou a láskou to přijmout.
    2Kor 4,4 ....slávy Kristovy,slávy toho, který je obrazem Božím.
    Kol 1,15... On obrza Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření..
    -----------
    Kde v tom vidíš sochu či obraz, kterému se apoštolové klaněli? On byl vtěleným Slovem, ale samotní apoštolové pak varovali před modlářství, před přestupování zákona. Ani jeden z nich nám nedal příklad toho, abychom si Ježíše zpodobňovali a klaněli se výtvoru lidských rukou, naopak "Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha; a kdo má rád otce, má rád i jeho dítě. Podle toho poznáváme, že milujeme Boží děti, když milujeme Boha a jeho přikázání zachováváme. " 1 Jan 5,1-2
    "Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy." 1Jan 2,4
    "Kdo zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává, poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha" 1 Jan 3,24
    "Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem." Jakub 2,10

    Nemyslím si, že by na nás na to apoštolové upozorňovali, pokud by to nebylo důležíté. Nebo máš něco, proti výrokům apoštolů? Proč jim tedy nevěřit, když jsou jejich slova zapsána v Písmu?


    OdpovědětVymazat
  5. add) Další viditelný prvek, který Bůh přímo vyžaduje!!!

    "Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." Jan 14,23

    Tímto skutkem toužím mít Ježíše ve svém srdci, nikoliv jen nějakými slovy či dohady o Božím slově!!! Já mám tuto bázeň před Bohem a to je desatero a nikoli to, ...zda slávu toho, kdo je obrazem Božím... mám doma na fotce či na kříži.

    Pokud Ježíše máš opravdu v srdci, nemusíš se bát se na něj podívat na kříži či ve filmu nebo někde jinde. Vždy zůstáváš věrný Ježíši, neboť jde hlavně o to, zda zůstáváš věrný jeho přikázání. Ježíš se zjevoval učedníkům po své smrti a oni jej mnohokrát ani nepoznali. Měl trochu jinou podobu než na zemi, čili byl zase trochu jiný a opět se viditelně ukázal. To není nic nepřijatelného vidět či představit si obraz Boha živého. Stále myslíme na originál a tím Boha neurážíme. to je jen zase to tvé černobíle myšlení, které neni schopno rozpoznat Boží mnohost a barevnost. Tak se opravdu drž učení apoštolů, kteří sami viděli a dotýkali se Boha živého a nedělej z toho heretický guláš. to není k oslavě Boha. dobrou noc Rút
    ------------
    Ale já se nebojím podívat na kříž, jen se mu prostě neklaním, nemodlím se před ním (a film je ztvárnění příběhu, dokonce ani katolíci před ním neklečí a nemodlí se před ním :o) jde o herce a to ví každý) Neodvážím si bázní před Bohem porušit Jeho přikázání o zobrazení si Ježíše (výtvorem lidských rukou) ani jeden z apoštolů neměl obrázek, ani sošku, ani nás nenabádali, abychom porušili přikázání Boží výtvorem soch, obrazů a podobně, proto se pevně držím jejich učení, jak mne nabádáš.

    Víš Rút, rozdíl mezi mnou a Tebou je jeden, Ty toužíš mít Ježíše v sobě, a já Ho mám v sobě, protože byla mnou splněna podmínka a
    1) Římanům 10,8-11
    "‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme. Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení, neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘ Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘."

    2) Jan 1,12-13
    "Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha.

    3) a to vše jen jako nezasloužený dar z milosti boží Ef 2,8-9
    "Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit."

    Stačí tedy jen Ježíše poprosit, aby vstoupil a zabydlel se ve Tvém srdci, když mu dovolíš stát se Tvým Pánem, protože věříš, že On je Syn Boží a vstal z mrtvých. Řekni mu to nahlas, že po tom opravdu toužíš, On zná postoj Tvého srdce a uvidíš tu změnu, když Bůh je v Tobě, je to nejen nádherný pocit, ale to znovuzrození ducha je nový začátek života s Bohem na plno, jde o velké dobrodružství v Ježíši, stojí to za to.

    "Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího.Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch." Jan 3,5-6

    Zkus Boha Rút, zkus ho vyzvat, aby dosvědčil sám své Slovo....kdo hledá nalezne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvé prohlášení "Když Ježíš chodil po zemi, všichni viděli před sebou Boha." je nepodloženo biblicky...

      podložila jsem to ... je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4).

      je to naprosto biblicky doloženo .... OTEC, SYN a DUCH SVATÝ jedno jsme po všech stránkách ...
      Pokud neuznáváš tyto pravdy nemá cenu s tebou dále komunikovat. máš oči a nevidíš a uši a neslyšíš a ještě k tomu se chováš velmi farizejsky. tímto rozhovorem nemá cenu dále urážet Boha. Rút

      Vymazat
    2. Milá Rút,

      vždyť nepopírám, že Ježíš byl obrazem Boha,, vždyť byl vtěleným Slovem, ale nebyl vytvořen lidskýma rukama, nebyl ani sochou ani namalovaným obrazem a žádný z apoštolů, po Jeho odchodu do nebe si neudělal na připomínku ani sošku, ani obrázek, naopak nás vybízeli, abychom dodržovali přikázání.

      Potkáš-li živého Ježíše, klidně se mu pokloň, ale střez se klanění, poklekání a zobrazování si čímkoliv boha, to Bůh proklíná.

      "velice se tedy střezte,abyste se nezvrhli a neudělali si tesanou sochu, žádné sochařské zpodobení: zobrazení mužství nebo ženství," 5 Moj. 4,15-16
      "Dávejte si pozor, abyste nezapomněli na smlouvu Hospodina, svého Boha, kterou s vámi uzavřel, a neudělali si tesanou sochu, zpodobení čehokoli, co ti Hospodin, tvůj Bůh, zakázal, neboť Hospodin, tvůj Bůh, je oheň sžírající, Bůh žárlivě milující . Budeš plodit syny a vnuky a dožijete se v té zemi stáří; zvrhnete-li se však a UDĚLÁTE SI TESANOU SOCHU, ZPODOBNĚNÍ ČEHOKOLIV (i Ježíše) A DOPUSTÍTE SE TOHO, CO JE ZLÉ V OČÍCH HOSPODINA, TVÉHO BOHA, CO HO URÁŽÍ" 5.Moj 4,23-25

      MYSLÍŠ, ŽE TO BŮH NEMYLSEL VÁŽNĚ? Myslíš si, že je dobré dodržovat jen 9 přikázání a to o zpodobnění si Boha, máme právo ignorovat?

      Rút, nepřijmutí Božího Slova znamená odmítnutí Ježíše, jseš si toho vědoma?

      "Kdo mě odmítá a nepřijímá moje slova, má, kdo by jej soudil: Slovo, které jsem mluvil, to jej bude soudit v poslední den." Jan 12,48

      Stále mne nabádáte, ať se držím učení otců, a proto musím souhlasit s apoštoly: "Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem." Jakub 2,10

      Vysvětli mi prosím, proč je tak těžké dodržet toto přikázání?

      2) Přikázání
      "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají."

      Ježíš řekl:
      Matouš 5:17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit."

      Opravdu si myslíš, že toto přikázání máme ignorovat? Ignorovat Boží Slovo, Ignorovat samotného Boha?

      "Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství: zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka," Římanům 1,22-23

      Vymazat
  6. už jsem jednou vysvětlovala , že radikální zlom nastal Vtělením. Zde neviditelný Bůh přijímá lidskou viditelnou podobu, je "obrazem neviditelného Boha" (srv. Kol 1,15; 2Kor 4,4). Kristus je vlastně prvním autorizovaným obrazem Božím. co znamená symbolika klečení...to jsem již také psala... opravdu není důstojné se přít o Boží slovo. přeji požehnanyý předvánoční čas a nebojte se pokleknout před jesličkami - děkujte, proste a chvalte. je to výraz úcty a vděčnosti. To Boha skutečně neurazí. Před jeslemi klečeli již mudrcové i pastýři a malého Ježíška(Boha) to neuráželo.. Před jeslemi skutečně se nedalo nic jiného udělat, než pokleknout. Pokoj s vámi, zdraví Rút

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Rút. Jak píšeš že mudrci se klaneli Ježíši v jesličkách tak oni se klaněli pravému živému Bohu a né nějakým sochám vytvořeným lidmi. Uvědomte si že satan ovládá cirkev, ovládá cely Svět protože Bůh mu to umožnil aby se plně projevil. Aby lide viděli že Bůh je Pravda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš je Pravda a Bůh si stojí na svém Slově a chce, abychom Jeho Slovo brali vážně. Ježíš jako člověk nebyl vytvořen lidskýma rukama, není možné tvrdit, že klanění se Ježíši živému je stejné jako klanění Jeho obrazu! Bůh to řekl jasně:
      "velice se tedy střezte, abyste se nezvrhli a neudělali si tesanou sochu, žádné sochařské zpodobení: zobrazení mužství nebo ženství, zobrazení jakéhokoli zvířete, které je na zemi, zobrazení jakéhokoli okřídleného ptáka, který létá po nebi, zobrazení jakéhokoli plaza , který se plazí po zemi, zobrazení jakékoli ryby, která je ve vodách pod zemí; abys nepovznášel své zraky k nebesům, a když bys viděl slunce, měsíc a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se svést a neklaněl se jim a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj Bůh, jako podíl všem národům pod celým nebem." 5. Mojžíšova 5,15-19

      Milá Rút je třeba poslouchat Boha, nemyslíš?

      Vymazat
  8. Takže, když se ve SZ říkáte nezobrazíte,a naopak v NZ se říká On(Kristus) je obraz Boha neviditelného, což popírá SZ, tak to je špatně? PS: diskutérka, to zde vysvětlovala velmi dobře. Kdo chce pochopit, tak pochop.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Unknown31. května 2013 21:34

      Takže, když se ve SZ říkáte nezobrazíte,a naopak v NZ se říká On(Kristus) je obraz Boha neviditelného, což popírá SZ, tak to je špatně? PS: diskutérka, to zde vysvětlovala velmi dobře. Kdo chce pochopit, tak pochop.

      -----
      Myslím, že jste chytrý a umíte číst, takže jistě víte, že Ježíše nikdo nevytvořil, ale On se narodil z Božího Ducha do lidského těla.
      2. příkázání říká: "Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají."

      A Ježíš sám řekl:
      Matouš 5:17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit."
      Matouš 5:19 "Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by je však zachovával a učil, ten bude v království nebeském vyhlášen velkým"

      Myslíte, že by Ježíš šel proti Božímu přikázání? On který přišel zákon naplnit? Máme se klanět Bohu jen v Duchu a pravdě a tam není ani místo na obrazy, sochy a jiné pomůcky si zobrazit ať Ježíše, tak i Otce samotného (Ježíš a Otec je jedno Jan 10,39) "Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě" Jan 4,24

      Jakékoliv zobrazení Boha je hřích a Ježíš je Bůh!!!! Máte-li odvahu ignorovat Boží příkaz, tak to dělejte, ale já mám bázeň před Bohem. Ježíše máme mít v sobě, podobat se Jemu a žít jako On
      "Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
      Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy.
      Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme.
      Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on." 1 jan 2,3-6

      Před Bohem se "Každý bude odpovídat sám za sebe." Galatským 6,5

      Proto se moc omlouvám, že beru Boží Slovo vážně, a pokud vy to chápete jinak, je soud na Bohu, ne na mě .... máte-li před Bohem čisté svědomí, že Jeho Slovo plníte, nemusíte se bát, že tento verš z desatera ŘK církev zcela vypustila a vy jste ji bezmezně uvěřil, místo aby jste věřil samotnému Bohu.

      Vymazat
  9. Co jste napsal je pravda, není to vina nás obyčejných lidí ale samotné církvi, která místo aby vedla lidi k bohu tak je od něj odvrací neučí to co je v bibli, ale dodržují svoje lidské tradice které jim jsou svaté víc jak boží slovo, modloslužba je hřích a katolíci si ji dokážou omluvit mnohdy způsoby ale nač budu ctít sochy a obrazy když existuje živý bůh? Milujme boha a buďme poslušní, nech studujeme pečlivě písmo svaté protože bez toho jsme hloupý.

    OdpovědětVymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)