sobota 11. srpna 2012

Oheň našeho Pána Ježíše - 2

Pánův oheň - 2
Napsal uživatel Reinhard Bonnke   
... , sestoupil z nebe oheň a pohltil zápalnou oběť i díly obětního hodu a dům naplnila Hospodinova sláva. ...
2. Paralipomenon 7:1

Boží oheň nikdy nevyhasíná. To bylo to první, čeho si Mojžíš všiml při setkání s hořícím keřem - keř nikdy neshořel a plameny neslábly. Starozákonní zápalné oběti přinášené na chrámový oltář a kadidelnici také nikdy nepohasínaly. Byl to svatý oheň.
Letnice nebyly zážitkem z mládí, na který by učedníci celý život nostalgicky vzpomínali. Oheň, který o Letnicích přijali, jim vydržel po celé jejich životy. Kniha Skutků píše o Letnicích a o tom, jak je učedníci prožili, jen krátce. Celý zbytek knihy Skutků ale popisuje jeho důsledky.
Mocné Boží dílo, které začalo Letnicemi, trvá dodnes! Boží oheň neztrácí po čase svůj lesk. Jeho zdroj je věčný a nevyčerpatelný. V Zacharjáši čteme o sedmi světlech na zlatém svícnu, které měly k dispozici nevyčerpatelný přísun oleje z olivovníků (Zacharjáš 4).
Ve stejné době, kdy lidé v Jezuzalému slavili biblické Letnice, byla do Říma přiváděna voda z hor pomocí soustavy ohromných akvaduktů. Dnes zbyly z těchto architektonických skvostů jen trosky. Klenby se propadly a akvadukty vyschly. Platí to i o letniční zkušenosti? Je naplnění Duchem záležitostí dávno minulých dob, dvacet století starou zkušeností, která je dnes pouhou historií? Je pryč čas „horních místností“ ani „prudkého ohnivého větru“? Zbyla z původní vitality církve jen vzpomínka a historie zavřená do skleněné vitríny?

Neuhasitelný oheň

Všimněte si, co řekl sám Ježíš: Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu? Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce? Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí ( Lukáš 11:11-13 ,Matouš 7:9,).
Je zajímavé všimnout si příměru, který Ježíš používá. Syn v něm žádá otce o chléb, rybu a vejce - tedy o základní životní potřeby. Není řeč o kaviáru, drahých vínech, hedvábných šatech, zlatu, diamantech a dalších luxusních předmětech, ale o věcech každodenního života. Tím Ježíš jasně ukazuje, že dar Ducha Svatého patří do seznamu základních životních potřeb! Bůh nám neustále dává chléb, ryby a vejce a dělá to již tisíce let. Dává nám ale i svého Svatého Ducha. Nějakou dobu se dá bez chleba, ryby a vejce přežít. Není to ale Božím plánem a nerad bych to zkoušel. Proč bychom tedy měli žít bez Ducha Svatého?
Naše osobní Letnice, během nichž každý z nás přijal plnost Ducha, nemají pro nás být vzpomínkou na hezký zážitek z minulosti. Není to vzpomínka, ze které žijeme, ale trvalá každodenní neuhasitelná zkušenost. To, že žijeme a dýcháme, si nemusíme pamatovat. Není to vzpomínka, ale fakt. Každý den se nemusíme „snažit“ žít nebo „pokoušet“ dýchat. To nás ani nenapadne. Jednoduše každý den žijeme a dýcháme! Podobně žijeme z trvale se obnovující moci Ducha Svatého. Naše fyzická těla se „obnovují“, když je používáme a napínáme svaly. Naše tělesná teplota má stále stejnou hodnotu, ať už se subjektivně cítíme tak, že je nám teplo nebo zima. Změna tělesné teploty je známkou nemoci. V Kristu Ježíši teplota nekolísá. Jeho oheň hoří a hoří!

Minuly Letnice...

Pavel řekl, že se Ježíš zjevil „více než pěti stům bratří najednou“ (1. Korintským 15:6). To bylo ještě před dnem Letnic. Říkám si: kde byli na den Letnic? Minuli je! Letnice - Festival týdnů - byl putovním festivalem, kterého se museli účastnit všichni Židé. Zřejmě na tento svátek tedy přišli. Lidé i v dnešní době míjejí své osobní Letnice - snad proto, že jsou příliš zaneprázdněni jinými záležitostmi. Někteří lidé mají rádi mluvení v jazycích asi tak, jako rybí tuk. Nemyslím si, že by měl někdo právo na to nemít rád jeden z darů Ducha Svatého. Bůh nám své dary dává podle své vůle a ne podle našich preferencí. Bratři, kteří žili v samých počátcích církve možná pojali podezření, že horní místnost bude místem ohnivých jazyků, a proto se raději rozhodli zůstat v pohodlí chrámu a rituálů, které dobře znali. Bůh ohně zřejmě každému nesedí. Ať už se to ale lidem líbí nebo ne, Bůh je takový a žádný jiný Bůh není.
Před určitou dobou byl jeden můj přítel z Anglie na návštěvě New Yorku. Jeho společník se ho otázal, jestli by si dal něco k pití a odvedl ho k pultu s občerstvením a objednal čaj. V té době v Anglii neznali „ledový čaj“ a i v současnosti je „pravými angličany“ tento nápoj považován téměř za svatokrádež! Můj přítel George dostal šálek ledového čaje. Jemně uskrl a s rozhořčením vrátil svůj šálek zpět na pult. „Tahle věc je studená jako led!“, řekl. Jeho společník se neudržel a rozesmál se nad tím, jak se angličan seznámil s ledovým čajem. Stejně reaguji na křesťanství bez ohně. Chladné rituální náboženství je pro mě stejně nepřitažlivé jako chladná planeta. Studené církevní shromáždění chutná stejně, jako včerejší studené brambory.
Pravý oheň zapaluje Pán, stejně jako jej zapaloval na izrealských oltářích. Leviticus 9:24 popisuje Mojžíšův původní oltář. Oheň na něm nebyl zapalován třením dřeva, jak se to tehdy obvykle dělávalo. V tomto verši stojí: Od Hospodina vyšel oheň a pozřel na oltáři zápalnou oběť i obětovaný tuk. Všechen lid to spatřil, zajásal a padli na tvář.
Když před mnoha staletími Šalamoun zasvěcoval v Jeruzalémě první chrám, modlil se za to, aby sestoupil oheň. Když Šalomoun dokončil svou modlitbu, sestoupil z nebe oheň a pohltil zápalnou oběť i díly obětního hodu a dům naplnila Hospodinova sláva. Kněží nemohli do Hospodinova domu vstoupit, neboť Hospodinova sláva naplnila Hospodinův dům. A všichni Izraelci viděli sestupující oheň i Hospodinovu slávu nad domem, klesli na dlažbu tváří k zemi, klaněli se a vzdávali chválu Hospodinu, protože je dobrý a že jeho milosrdenství je věční” (2. Paralipomenon 7:1-3).
Zbožnost Izraele byla prodchnuta ohněm a slávou. Kněží museli původní oheň udržovat a nesměl nikdy vyhasnout. Oheň byl v samém srdci chrámového uctívání. Když se Šalamoun modlil a sestoupil Boží oheň, nikdo proti tomu nic nenamítal. Shromážděné zástupy reagovaly tak, že silným hlasem chválily a oslavovaly Boha. Nikdo nenamítl: „Na těchto shromážděních je nějak příliš moc nadšení. Půjdu raději někam, kde je to tišší a důstojnější.“ Ideálním místem pro ty, kdo takto mluví, je hřbitov.
Faktem je, že víra bez ohně je falešná víra. Neodpovídá totiž skutečnému Božímu charakteru. Bůh je stravující oheň! Nedokážu se smířit s vírou, která se nevztahuje k takovému Bohu, jakým skutečně je. Nedokážu si představit Boha o teplotě 0° C. Bůh se vždy podobá polednímu slunci v plné záři. Kdyby byla naše zbožnost zbavena citů, vášně, vnitřního zápalu a energie, která nás žene vpřed, podobala by se temnotě hrobu. Jen při myšlence na to mám zimnici! Když někdo uhasí oheň, uhasí Boha a zarmucuje Ducha.
Někteří lidé tvrdí, že Bůh je plný soucitu, ale ne vášně. S tím nesouhlasím. Je věčnou fontánou vášně. Je pravdou, že své vášně nevyjadřuje stejně, jako to občas děláme my. Je stálý a neměnný. Malachiáš řekl, že nás oheň jeho vášně stráví: „Hle, posílám svého posla, aby připravil přede mnou cestu. I vstoupí nenadále do svého chrámu Pán, kterého hledáte, posel smlouvy, po němž toužíte. Opravdu přijde, praví Hospodin zástupů. Kdo však snese den jeho příchodu? Kdo obstojí, až se on ukáže? Bude jako oheň taviče, jako louh těch, kdo bělí plátno ." (Malachiáš 3:1-2)

Reinhard Bonnke (http://www.bonnke.net/cfan/cs/resourcen/bibelstudien)

24 komentářů:

  1. Dost dobrý a souhlasím, neexstuje hluboká víra, niterní, něco co není aní vidět, ani cítit... víra musí být jako sůl a světlo, musí být vidět, musíme s ní solit, a musí být plná života, lidé to mají na nás vidět a toužit mít to co máme my. Nelze žít formální křesťanství, bez ohně, musí být plné života v Ježíši a lásky.
    KK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Rozhodně netoužím po tom, co vidím na tomto blogu v praxi = nulová, neprožívaná víra, která stojí jedině na tom, že poučuje, odepisuje, vyhrožuje a atakuje všechny ostatní, kteří si dovolí napsat něco odlišného. Zkrátka - po zde prezentovaném fanatismu může toužit jedině podobný fanatik.
      LL

      Vymazat
    2. Prosím a jaká je tedy ta pravá víra..nenulová a prožívaná?Chcete diskutovat o článku?Co se Vám na něm nelíbilo?Je tam něco,s čím nesouhlasíte?Nebo naopak?Podělte se s námi.Díky.

      Vymazat
    3. Nulová víra ve věrouku římskokatlické církve? Ano to je pravda,ta je skutečně nulová, ale nemohu říci, že tu není vidět víra v Božího Syna Ježíše, v Jeho Slovo, Jeho zaslíbení, naopak jde tu o zvěstování biblický pravd o Ježíši. Útoky zde vnímám oboustranné, autor proti věrouce, a to uráží, ty, kteří věří ji a nejsou schopni vnímat, co vlastně v Písmu stojí, a od těch uražených vnímám urážky osobní vůči autorovi, místo vysvětlení proč se mýlí.

      Pokud skutečně by se měl autor chovat, jak zde bylo jednou Tebou napsáno "jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá" Tak by Tě a i ostatní měl nazvat psem, prasetem, pohanem atd. a to neudělal. Kdyby odpovídal stejným tónem, tak by to byla diskuze osobních urážek, sprostých slov, nadávek (např.do homosexuálů) apod. ale takto nikdy nereaguje. Znovu obdivuji jeho trpělivost a lásku k těm, kteří nechtějí diskutovat o tom co říká Písmo a co věrouka, ale raději útočí na jeho osobu ....
      Kristovci byli fanatici do Ježíše, proto je pronásledovali, mučili, zabíjeli. Když někdo řekne, že je fanatik do Ježíše, tak je to nejlepší vyznamenání, prtože je vidět, že Ježíš je ústřední postavou jeho života.

      Co pro Tebe v Tvém osobním životě Ježíš vlastně znamená LL? Je také Tvým nejlepším Přítelem?
      KK

      Vymazat
  2. To LL: Jak jsi na to přišel, znáš autora osobně, takže znáš skutky jeho víry? To že zde píše o Ježíši co je v Písmu není poučováním, ale zjevování PRavdy=Ježíše skrze Písmo. Nikomu nenutí víru, jen říká, co říká Písmo. Nikoho zde nezatracuje, neuráží "svině a psi" neatakuje, jen odpovídá na komentáře, jako správný bloger. Obdivuji jeho trpělivost a laskavost, někdy to musí stát úsilí stále milovat a v lásce ukazovat to jediné světlo Ježíše, kterého zde odmítají takového jaký je v Písmu.
    Milovat Ježíše se pro někoho může zdát fanatismem, ale to je to co po nás Bůh přece chce,nemyslíš LL?
    "On mu řekl: „‚Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚Miluj svého bližního jako sám sebe.‘Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci.“ Matouš 22,37-40
    KK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A autor nebo ty znáte římské katolíky, kteří sem píší, osobně a znají jejich skutky víry, že jim tak šeredně nactiutrhají? A neváhají ani použít lež o upálení Husa?
      LL

      Vymazat
    2. P.S.
      Autoři tohoto blogu píší často o řím-kat. církvi jako o lžiprorocích. Odpověď veršem o psech a sviních je proto zcela adekvátní.
      LL

      Vymazat
    3. add) Anonymní18. srpna 2012 12:55

      P.S.
      Autoři tohoto blogu píší často o řím-kat. církvi jako o lžiprorocích. Odpověď veršem o psech a sviních je proto zcela adekvátní.
      LL
      ---------------
      Píši o římskokatolické církvi, protože zde chodí římskokatolíci a tvrdí, že mají pravdu a já jsem jen "pes a prase" a proto ukazuji jak je to v Písmu a to nikdo nedokázal Písmem vyvrátit, ALE NIKDE NEZAZMĚLO, ŽE ŘK JE LŽIPROROK!!!!!
      Proti katolíkům lidem nic nemám, můžeme zde diskutovat o tom v co skutečně věří a co je v Písmu, ale proti některé z věrouk, které nemají podporu v Písmu, ale naopak prostě nemohu mlčet.

      TENTOT BLOG JE O BOŽÍM SYNU JEŽÍŠI A JEHO SLOVU.

      Vymazat
    4. add) Anonymní18. srpna 2012 12:44

      A autor nebo ty znáte římské katolíky, kteří sem píší, osobně a znají jejich skutky víry, že jim tak šeredně nactiutrhají? A neváhají ani použít lež o upálení Husa?
      LL
      ----------------------
      Tomáše Pavla znám z komentářů, co na srdci to na jazyku, čím srdce přetéká, tím ústa mluví, ale nikdy nesoudím jeho víru, jeho skutky před Bohem ani to jak prožívá víru, to projeví sám před Bohem.

      Ale pozor na tvoje nařčení, že zde lidem "nactiutrhám" což znamená, že je pomlouvám, ale to ani není možné, vše je v komentářích, vše si mohou přečíst a reagovat, proto to není pomluva, a pokud skutečnš došlo k nactiutrhání, tak ať se semnou soudí, mám čisté svědomí, proto se mne Bůh zastane.

      Pokud se jedná o urážení, myslím, že tvoji kolegové na tom jsou mnohem hůř, máme-li to nazvat jako "nactiutrhání", tak mají moc velký problém.

      Pokud někoho uráží moje víra v Boží Slovo a v tom, že jen Ježíš je jedinou cestou ke spáse, tak jak je psáno v Písmu, tak to si bude muset vyřídit s tím, kdo to Boží Slovo nechal skrze Ducha svatého zapsat, já mu jen věřím.

      Jinak zde je popsáno podle Tomáše Akvinského co to je nactiutrhání:

      Nactiutrhání je vyjevování utajených chyb bližního. Spočívá ve vynášení jeho prohřešků z jeho soukromí, rodinného života etc. Lidé často nactiutrhání nepokládají za hřích, odůvodňují svůj názor tím, že „je to pravda„. Nactiutrhání je však hříchem, a to i těžkým ex genere suo. Je hříchem nejen proti lásce k bližnímu, ale i proti spravedlnosti; bližní je připraven o důležité sociální dobro - o dobré smýšlení, které o něm mají druzí. Člověk, který se vážně provinil ve svém soukromí, si totiž nadále uchoval nárok na svou dobrou pověst - jeho provinění spadá do jeho soukromé sféry, pokud se nejedná o provinění veřejné, nesmí být zveřejněno. Kdo totiž ztratil dobrou pověst na veřejnosti má ztíženou cestu k nápravě, hřeší již bez zábran, propadá cynismu.

      Sv. Tomáš Akvinský praví o nactiutrhání: „Nactiutrhání je podle svého rodu větší hřích než krádež„. /IIa IIae, ctnost, 73, a. 3/. Nactiutrhání je také hříchem proti zákonné spravedlnosti - obecné blaho vyžaduje ochranu soukromí, osobního života, aby osobní špatné skutky nebyly zveřejněny, vyjevovány. Je hříchem proti lásce - dobrá pověst je dispozicí k přátelství, špatná pověst nepřátelství. Sv. Bernard praví, že nactiutrhač usmrcuje třikrát - sebe, poslouchajícího, pomluveného.

      Tak nevím, zda jsi nepoužil špatný výraz, protože ani podle věší věrouky se nějak do toho nevejdu.

      Koho vlastně podle tebe pomlouvám?

      Více zde: http://www.farnosthrotovice.cz/news/pomluva-a-nactiutrhani/

      Vymazat
    5. Pro pravdu se přece každý postižený čertí. A ty jsi na tohle naprosto unikátní Maestro. Nemáš se k nim jako prase chovat a dají ti pokoj, ne? Nechceš to dát lidovému soudu, čéče? Já na soudcování nemám chuť, věříš? (Ale asi jo - píše občas, že je věřící.)
      LL

      Vymazat
    6. add) Anonymní19. srpna 2012 20:07

      Pro pravdu se přece každý postižený čertí. A ty jsi na tohle naprosto unikátní Maestro. Nemáš se k nim jako prase chovat a dají ti pokoj, ne? Nechceš to dát lidovému soudu, čéče? Já na soudcování nemám chuť, věříš? (Ale asi jo - píše občas, že je věřící.)
      LL
      -----------------------
      Ano pro Pravdu Božího Slova se zde budu třebas i prát :o)
      Kde přesně (cituj) se chovám k někomu jako prase? Že cituji Písmo, které vyvrací jejich víru? Za to však nemohu já, ale autor Písma B§h.

      Jediná cesta spásy podle Písma je Ježíš, nic jiného, nikdo další a nelze si to zasloužit, a Bůh nelže.

      Vymazat
    7. Ty jsi snad vážně magor. Jednak kecáš voloviny, protože ty tvoje citované verše nijak neprokazují špatnost katolické věrouku, druhak jsem to už napsal vedle - napřed někoho setřeš, že je lžiprorok a upalovač mrtvol, chováš se k němu jako prase a potom předstíráš, že jsi neviňátko a pohoršuješ se, že se brání. Takhle se nechová ani to zvíře ke zvířeti. Obávám se, že ve tvém případě je označení prasetem opravdu velká urážka - pochopitelně toho chudáka prasete.
      LL

      Vymazat
    8. add) Anonymní20. srpna 2012 0:12

      Ty jsi snad vážně magor. Jednak kecáš voloviny, protože ty tvoje citované verše nijak neprokazují špatnost katolické věrouku, druhak jsem to už napsal vedle - napřed někoho setřeš, že je lžiprorok a upalovač mrtvol, chováš se k němu jako prase a potom předstíráš, že jsi neviňátko a pohoršuješ se, že se brání. Takhle se nechová ani to zvíře ke zvířeti. Obávám se, že ve tvém případě je označení prasetem opravdu velká urážka - pochopitelně toho chudáka prasete.
      LL
      ----------------
      Milé od Tebe LL, nechť Ti Bůh našeho Pána Ježíše mocně žehná v Tvém životě i Tvé rodiny.

      Cituji co napsal KK v jiné diskuzi:
      "A nikdy nebylo řečeno, že ŘK je lžiprorok, ale jen napsán verš, kde se tvrdí, kdo prohlásí, hle zde je mesiáš, nebo tam, tak je lži prorok, a pokud vím, tak v Eurcharistii podle věrouky je skutečný Mesíáš Ježíš, a ten samý Ježíš přitom řekl, že kdo by to o Něm prohlásil, je lžiprorok, to nehlásá tento web, ale samotný Bůh Ježíš, osočuješ nepravého. "A tehdy, řekne-li vám někdo: ‚Hle, tu je Mesiáš, hle tam,‘ nevěřte! Vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět znamení a zázraky, aby svedli vyvolené, kdyby to bylo možné. Vy však se mějte na pozoru! Všecko jsem vám řekl předem. " Mk 13,21-23"

      Myslím, že to vyvrací smysl oběti Eucharistie.

      Kvůli citaci těchto veršů jsem prase, tak ať, mě to skutečně neuráží, protože vím, že Boží Slovo se dostává na morek kosti, a proto se takto durdíte, ale já za to nemohu, za to může Ducha svatý.
      "Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce. Není tvora, který by se před ním mohl skrýt. Nahé a odhalené je všechno před očima toho, jemuž se budeme ze všeho odpovídat. " Židům 4,12-13

      Vymazat
    9. Taky si myslím, že to je ode mne milé. Jednou při posledním soudu se ti to bude počítat k dobru, když se podle toho zařídíš. To víš - jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Jak chceš, aby se katolíci k tobě chovali, tak se přece chováš k nim, že? A přesně v duchu pravidel "svobodné" diskuze, ne? Tak vidíš, nemáš si na co stěžovat. :-)))
      LL

      Vymazat
    10. add) Anonymní22. srpna 2012 11:37

      Taky si myslím, že to je ode mne milé. Jednou při posledním soudu se ti to bude počítat k dobru, když se podle toho zařídíš. To víš - jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Jak chceš, aby se katolíci k tobě chovali, tak se přece chováš k nim, že? A přesně v duchu pravidel "svobodné" diskuze, ne? Tak vidíš, nemáš si na co stěžovat. :-)))
      LL
      --------------
      Není třeba čekat až na poslední soud, ze všeho co řekneme a uděláme se budeme zpovídat, takže vše konzultuji s Ježíšem a kdy chybuji, to vyznávám.

      A nevyjádřil ses k té Eucharistii a lžiprorocích, kteří budou tvrdit, že mesiáš je zde nebo tam (např. v Eucharistii a ve svatostánku), co tedy říkáš na tyto slova od našeho Pána Ježíše?

      "A tehdy, řekne-li vám někdo: ‚Hle, tu je Mesiáš, hle tam,‘ nevěřte! Vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět znamení a zázraky, aby svedli vyvolené, kdyby to bylo možné. Vy však se mějte na pozoru! Všecko jsem vám řekl předem. " Mk 13,21-23"

      Vymazat
    11. "Není třeba čekat až na poslední soud, ze všeho co řekneme a uděláme se budeme zpovídat, takže vše konzultuji s Ježíšem a kdy chybuji, to vyznávám."

      Nevěřím. Ještě jsem o tom tady nečetl ani jediné slovo a že těch chyb tu teda je… Urážením katolické věrouy počínaje, špiněním katolické církve kvůli Husovi, kterého neupálela, konče. Co to ještě bude dál, co jsme nečetli?
      LL

      Vymazat
    12. add) Anonymní22. srpna 2012 23:26

      "Není třeba čekat až na poslední soud, ze všeho co řekneme a uděláme se budeme zpovídat, takže vše konzultuji s Ježíšem a kdy chybuji, to vyznávám."

      Nevěřím. Ještě jsem o tom tady nečetl ani jediné slovo a že těch chyb tu teda je… Urážením katolické věrouy počínaje, špiněním katolické církve kvůli Husovi, kterého neupálela, konče. Co to ještě bude dál, co jsme nečetli?
      LL
      ---------------
      Milý LL "„Nesuďte, a zajisté nebudete souzeni. Neodsuzujte, a zajisté nebudete odsouzeni. Promíjejte, a bude vám prominuto" Lukáš 6,37
      Pokud Boží Slovo uráží věrouku Tvoji církve, tak by ses měl nad tím zamyslet,protože to řekl Bůh a začít tomu věřit, já cituji Jeho Písmo.

      Vymazat
    13. Já vím, že tě štve, že nevěřím těm tvým u PC vvypoceným tezím a výplodům. Ber to tak, že věřím Bohu víc, než lidem.
      LL

      Vymazat
    14. Víš LL, kdyby jsi věřil více Bohu, věřil bys Jeho Slovu, ale to jak tu čtu nevěříš, ale zdárně ignoruješ, jako tčeba toto:
      "A tehdy, řekne-li vám někdo: ‚Hle, tu je Mesiáš, hle tam,‘ nevěřte! Vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět znamení a zázraky, aby svedli vyvolené, kdyby to bylo možné. Vy však se mějte na pozoru! Všecko jsem vám řekl předem. " Mk 13,21-23"
      A nevyjádřil ses k té Eucharistii a lžiprorocích, kteří budou tvrdit, že mesiáš je zde nebo tam (např. v Eucharistii a ve svatostánku), co tedy říkáš na tyto slova od našeho Pána Ježíše?
      KK

      Vymazat
    15. No když to vidíš takhle...
      LL

      Vymazat
  3. Kdo přijde do pekla?
    Do pekla přijde, ten, kdo zemře v těžkém hříchu.

    Co trápí zavržené v pekle?
    Zavržené v pekle trápí věčné odloučení od Boha a navždy neuhasínající oheň.

    Peklo je! - První se dostali do pekla pyšní andělé. Z lidí se tam dostane ten, kdo zemře v těžkém hříchu, i kdyby to byl jediný těžký hřích. Proč? Těžkým hříchem se člověk úplně odvrací od Boha. Když v tom odvrácení setrvá a nekajícně umírá, zůstává od Boha odvrácen a od něho odloučen po celou věčnost, a to vlastní vinou!
    Písmo svaté vypravuje, jak ven do tmy byl vyhozen člověk, který na hostině neměl "svatební roucho". (Mat. 22, 12-13) Podobně do tmy pekelné bude uvržen, kdo zemře bez "svatebního roucha" pro nebe, bez milosti posvěcující, v těžkém - smrtelném hříchu.
    "Každý strom, který nerodí dobré ovoce, bývá vyťat a hozen do ohně." (Mat. 7, 19) Do ohně se hází "suchá ratolest". (Jan 15, 6) Kdo se podobá suché ratolesti? V den posledního soudu se dostanou s dušemi zavržených do pekla i jejich těla.
    Co trápí zavržené v pekle? - Jakmile se duše odloučí od těla, míří k Bohu jako ke svému jedinému a nutnému cíli, jako k nejvyšší Pravdě, Dobru a Kráse. Je to větší touha, než touha po nápoji u člověka zmírajícího žízní, než touha po pokrmu u člověka hladem zemdlelého. Tak spěchá duše odloučená od těla k Bohu. Ale v tom si duše v těžkém hříchu uvědomuje svou ošklivost a klesá před ním do temnoty pekelného ohně - navždy a trvale - vlastní vinou! A to je právě největším trestem pro zavržené v pekle.
    Pán Ježíš řekl o pekle, že je tam temno, pláč a skřípění zubů (Mat. 22, 13) a že "červ jejich neumírá a oheň nehasne." (Mat. 9, 43) Temnem se rozumí odloučení od Boha "světla věčného". Pláčem a skřípěním zubů se rozumí pozdě probuzené poznání. Při posledním soudu řekne Pán Ježíš zavrženým: "Pryč ode mne, zlořečení, do ohně věčného, který je připraven ďáblu a jeho andělům!" (Mat. 25, 41) Jakého druhu tento oheň je, to nevíme. Tolik je však jisté, že je to oheň skutečný, není však totožný s ohněm, který známe ze své zkušenosti.
    Trápení zavržených v pekle nebude pro všechny stejné. Čím více kdo hřešil, tím větší trest ho stihne. Avšak i to nejmenší utrpení v pekle je mnohem větší, než nejhroznější utrpení a bolesti na světě. V pekle nesmíme vidět osud, jemuž člověk neočekávaně propadá, ale úděl, jenž si zavržení plně zaviní sami a není jim žádné pomoci! "Ať nás nesžehne věčný plamen, uchovej nás, Ježíši Kriste. Amen!" Od ohně věčného vysvoboď nás Pane!

    Dokud jsme na světě, musíme používat všech vhodných prostředků, abychom se do pekla nedostali a také ostatní před peklem zachránili. Vzpomínej, které prostředky budeš zvlášť používat, abys nepřišel do pekla? A koho zejména z těch, kteří jsou ti blízcí, musíš před peklem zachránit? Denně se modlívej: "O můj Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně, přiveď do nebe všechny duše, zvláště ty, které tvého milosrdenství nejvíce potřebují." Tuto prosbu vkládej také mezi jednotlivé desátky růžence po "Sláva Otci..."

    ThDr. František Tomášek - KATECHISMUS KATOLICKÉHO NÁBOŽENSTVÍ
    Nakladatelství MICHAEL S.A. Frýdek-Místek, 2007/2009

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Tomáši, peklo je reálné jako nebe, nepolemizuji o tom, jen, že neexistuje očistec, a zde na zemi si určujeme, kam půjdeme, proto je nutné věřit Jeho Slovu, poslouchat Jeho přikázání a být na té úzké cestě spásy, která je nezaslouženým darem a bez odevzdání se Ježíši dle Římanům 10,8-13 není možné, protože spasen je ten, kdo tak učiní "Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. "
      A tato spása je úpně pro všechny, kteří ji vírou přijmout, jako zločinec na kříži:
      "Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“ Lukáš 23,39-43

      Ten kdo tak učiní, již vešel do života věčného: "Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života."

      Jelikož slyším a věřím Jeho Slovu, již mám věčný život a zde na zemi jsem jen cizincem a těším se domů, ke svému Bohu v nebesích, protože Ježíš mi tam připravil příbytek.
      "V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.A cestu, kam jdu, znáte.“Řekne mu Tomáš: „Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?“Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne." Jan 14,2-6

      Vymazat
    2. Když pochybuješ o očistci, tak nemáš řádný křest ve všeobecné apoštolské církvi, jak mi jinde chceš namluvit.
      LL

      Vymazat
    3. add) Anonymní26. srpna 2012 23:21

      Když pochybuješ o očistci, tak nemáš řádný křest ve všeobecné apoštolské církvi, jak mi jinde chceš namluvit.
      LL
      -------------
      Očistec je nebiblický (Bůh když jednou odpustí, již na to nevzpomene, to by byl jinak lhář), křest je biblický, věřím Bohu, a jsem v apoštolské obecné církvi Božího lidu, Ježíš je mi svědkem, protože křest byl můj pohřeb starého člověka a v Ježíši byl zrozen člověk nový v Duchu svatém.

      "Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.‘" Židům 8,12
      "Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:‚Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli; NA JEJICH HŘÍCHY A NEPRAVOSTI UŽ NIKDY NEVZPOMENU‘
      TAM KDE JSOU HŘÍCHY ODPUŠTĚNY, NENÍ UŽ TŘEBA PŘINÁŠET OBĚTI. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla.
      Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem, přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou. Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, KDO NÁM DAL ZASLÍBENÍ, JE VĚRNÝ." Židům 10,15-23

      Moc se omlouvám, ale věřím Bohu, věřím, že je věrný a co řekl je jen pravda, a pokud řekl, že již na mé vyznané hříchy, (proto je vyznávám hned denně) nikdy nevzpomene, tak už není nutné za ně trpět v očisti, toto není můj Bůh, který dal zaslíbění očištění hříchů a pak si je budu muset odpykat očistci....

      "On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna. V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů" Koloským 1,13-14

      "Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří.“ Skutky 10,43 A JÁ V NĚJ VĚŘÍM

      "a od Ježíše Krista, věrného svědka, prvorozeného z mrtvých a vládce králů země. Jemu, jenž nás miluje a svou krví nás zprostil hříchů" Zjevení 1,5
      JEŽÍŠ MNE ZPROSTIL SVOJI KRVÍ MÝCH HŘÍCHŮ ON ZA NĚ JIŽ TRPĚL, NEMUSÍM TRPĚT JÁ, TO JE TEN NEZASLOUŽENÝ DAR MILOSTI LÁSKY BOŽÍ

      "Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti." 1 JANOVA 1,9
      A JÁ JE VYZNÁVÁM HNED.

      Je to mnohem více v Písmu ...
      Mám tedy ignorovat co o tom říká Bůh v Písmu, a raději věřit, že Jeho odpuštění je nedokanalé, že co řekl není pravda a že si Blh přeje, aby milované děti jeeště trpěli, za to co sice vyznaly, ale On je nebyl schopen svoji krví očistit?

      Je toto lež?
      "On (Ježíš) ‚na svém těle vzal naše hříchy‘ na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti."

      "Ve své lásce nás předem určil, abychom rozhodnutím jeho dobroty BYLI SKRZE JEŽÍŠE KRISTA PŘIJATI ZA SYNY
      a chválili slávu jeho milosti, kterou nám udělil ve svém Nejmilejším.
      V NĚM JSME VYKOUPENI JEHO KRVÍ A NAŠE HŘÍCHY JSOU NÁM ODPUŠTĚNY PRO PŘEBOHATOU MILOST,
      kterou nás zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti,
      když nám dal poznat tajemství svého záměru, svého milostivého rozhodnutí, jímž si předsevzal,
      že podle svého plánu, až se naplní čas, přivede všechno na nebi i na zemi k jednotě v Kristu.
      On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání,
      abychom my, kteří jsme na Krista upnuli svou naději, stali se chválou jeho slávy.
      V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého
      jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl k chvále své slávy." Efezským 1,5-14

      VĚŘÍM BOŽÍMU SLOVU, VĚŘÍM TOMU CO BŮH ŘEKL, PROTO NEEXISTUJE OČISTEC, JEN VĚČNÉ ZATRACENÍ V PEKLE A VĚČNÝ ŽIVOT V NEBI.

      Vymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)