pondělí 6. srpna 2012

Bůh v ohni 1

Bůh v ohni 1
Napsal uživatel Reinhard Bonnke   
V Bibli se slovo „oheň“ vyskytuje více než 500 krát, z toho 90 krát v přímé souvislosti s Bohem. Bible říká, že se Boží jednání podobá žhnoucímu ohni. Oheň je jedním z příměrů, které Boha vystihují: „Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, je stravující oheň“ (Deuteronomium 4:24).
Když Ezechiel mluvil o Bohu, často používal slova související s ohněm. „Vylili jsem tedy na ně své rozhořčení, skoncoval jsem s nimi ohněm své zuřivosti, uvalil jsem jejich cestu na jejich hlavu, je výrok Panovníka Hospodina“ (Ezechiel 22:31).
Izajáš prorokoval: „Národy budou jako vypalování vápna, vzplanou ohněm jako posekané trní“ (Izajáš 33:12). Vápno hoří pomalu, ale trní rychle.

Představujete si Boha jako Boha ohně? Náš Bůh se nepodobá ledovci, ale lesnímu požáru. Bible jej nepřipodobňuje k chladnému svitu měsíce, ale k slunečnímu žáru. Bůh přebývá ve světle vycházejícího slunce. Jeho dílo se podobá ostrému svitu slunce. Bůh svůj plán naplňuje se žhavou vášní a zacílením. Nesnese vlažnost.

Takový je náš Bůh! Izajáš se dotazuje: „Kdo z nás bude pobývat u stravujícího ohně?Kdo z nás bude pobývat u věčných plamenů?“ (Izajáš 33:14). Kdo to udělá?
Elijáš dal Bohu odvážnou výzvu: „Bůh, který odpoví ohněm, ten je Bohem“ (1. Královská 18:24). Jestliže se chcete podobat Elijáši, musíte počítat s Bohem, který odpovídá ohněm. Chcete žít ohnivé křesťanství založené na plamenném poselství evangelia a na víře, která vám rozpálí „oheň v kostech“? Nebo raději zvolíte Boha, který po vás nic nechce a neočekává od vás vydanost a oběti? Bůh Elijášův a Izajášův není polovičatý. Je Bohem neúnavného nasazení a absolutní vydanosti. Je Bohem nadšení! Vše, co dělá, dělá s nadšením a zápalem: „Horlivost Hospodina zástupů to učiní“ (2. Královská 19:31).
Izajáš 33 mluví o Božím stravujícím hněvu vůči špatnostem. Bůh je jako stravující oheň, který sežehne nepřátele Izraele. Tento oheň se zároveň rozšíří jako lesní požár, který zasáhne Sijón, Boží lid: „Hříšníci na Sijónu se strachují, bezbožné zachvátil třes: Kdo z nás bude pobývat u stravujícího ohně? Kdo z nás bude pobývat u věčných plamenů?“ (Izajáš 33:14). Bůh je stravující oheň na Sijónu i mimo Sijón.

Bůh se nemění

Bůh je stejným Bohem pro každého: pro lidi z církve i ze světa. Náš Bůh se hněvá na hřích lidí a nemění se. Jsme-li s Bohem spjati, musíme být v ohni. Bůh ohně se totiž nespojuje s těmi, kdo se podobají ledovým krám. Nespolupracuje s vlažnými lidmi, kteří jsou chladní a studení, skáčou na dvě strany a sedí na dvou židlích. už jsme kdokoliv, Bůh se nám nepřizpůsobuje – musíme se přizpůsobovat my Jemu! Je pro vás takový „druh Boha“ příliš velkým soustem? Je na váš vkus až příliš horlivý a představuje pro vás příliš velkou výzvu?
Církevní vedoucí a pastoři by měli reprezentovat Boha ohně. Je naší povinností přinášet lidem Boha ohně, aby se usídlil v jejich srdcích a životech. Lidé Ho moc potřebují!
Ježíš křtí ohněm. Jan Křtitel řekl: „Já vás křtím ve vodě k pokání, ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já. Jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni. V jeho ruce je lopata; i pročistí svůj mlat a shromáždí svou pšenici do sýpky, plevy však bude pálit ohněm neuhasitelným“ (Matouš 3:11-12; dále viz. Lukáš 3:16-17).

Někteří teologové zpochybňují, zda vůbec Jan Křtitel tato slova řekl … a když připustí, že je řekl, zpochybňují jejich pravý význam. Někteří tvrdí, že se tato slova o Ježíšově křtu v Duchu Svatém a ohni vztahují na soud s Izraelem a jeho očištění. Jsem si jistý tím, že se mýlí. Když Jan mluvil o křtu v Duchu a ohni, hovořil o zaslíbení a ne o hrozbě přicházejícího soudu. Ačkoliv skutečně šlo o předpověď něčeho, co mělo teprve přijít a o určité varování. V Písmu Boží oheň přichází vždy pročišťovat i žehnat současně.
Boží oheň nepřichází proto, aby z nás udělal důstojné lidi, ale aby nás rozdmýchal. Když Mojžíš spatřil hořící keř, Bůh ho nejprve varoval a řekl mu, že stojí na svaté půdě. Potom mu oznámil úžasné věci, které se skrze něj chystal činit, a řekl mu o plánu vyvedení Izraele z otroctví (Exodus 3). Když Izajáš přijal vidění chrámu naplněného dýmem a plamenné Boží svatosti, uvědomil si, že je nečistý. Až potom ho mohl Bůh vyzbrojit a vyslat k dílu služby.
Když věci do svých rukou uchopí Bůh ohně, nebude to právě pohodlná zkušenost, pro ty, kdo jsou zvyklí vysedávat na Sijónu. Naplnění Duchem nebylo dáno, aby nám přivodilo příjemné pocity a krásná církevní shromáždění. Duch nás vyzbrojil, abychom vyšli! Ježíš svůj záměr vyjádřil jasně: „Budete mi svědky“ (Skutky 1:8). Být pomazán je slavná zkušenost. Je ale určena ke službě a ne k tomu, abychom si užívali krásná církevní shromáždění.

Život bez ohně

Je možné žít bez ohně? Na zemi, na níž žijeme, bychom se bez ohně neobešli. Primitivní kmeny věřily, že je oheň darem bohů a i my si ohně vážíme. Bůh stvořil tento svět tak, abychom na něm mohli žít a oheň k životu potřebujeme právě tak jako vodu nebo vzduch. Bez tepla by polovina populace umrzla. Bez ohně by neexistoval sluneční svit, nemohli bychom vařit, neexistovaly by kovy a nebylo by možné nic vyrábět. Nikdy bychom nezažili objev parního vlaku nebo parní lodi. Svět by byl chudší než jaký jej známe. Nikdo by v takovém světě nechtěl žít – a ve skutečnosti by v něm nikdo ani nemohl žít. Život by bez ohně neexistoval.
Vesmír je plný ohně. Slunce je velká ohnivá koule, všechny hvězdy září díky vlastnímu ohni a oheň je dokonce i v jádru naší planety. Každá sopka je mocnou ilustrací Božího charakteru. Bůh je Vesuvem dobroty, života a síly.
Občas není vidět na hvězdy a na jejich svit. To je způsobeno znečištěním atmosféry moderní společností. Je to cena za výdobytky moderní společnosti, kterou platíme ve velkoměstech, kde je všude spousta pouličního osvětlení, ale žádné hvězdy. V naší době by bylo pro mudrce možná obtížné cestovat do Betléma a nechat se přitom vést hvězdou. To je podobenství naší doby. Lidé nenacházejí cestu k Ježíši kvůli znečištění. Jsme příliš chytří sami od sebe. Nikdo nevidí na Boha v důsledku oblaku znečištění – oblaku pochyb a hříchu. Přestože Boha mnozí nevidí, existuje, a je neměnný a plný záře na věky.
O dni Letnic nepřišel jen oheň, ale i vítr. Vítr rozfoukává mlhu a čistí ovzduší. Učedníci zápasili s pochybnostmi dokonce i poté, co se vzkříšeným Ježíšem osobně mluvili. Ježíš se zjevil jedenácti učedníkům a povečeřel s nimi. Někteří lidé zprávám o jeho vzkříšení věřili, jiní pochybovali. Ježíš napomíná tvrdost jejich srdce. Když Boží vítr protrhl nebesa a naplnil horní místnost, pochybnosti zmizely. Boží tornádo a ohnivé jazyky, které spočinuly na každém z nich, nebyly halucinací. Ježíš přišel s nejvyšší mocí v celém vesmíru – tak, jak to předtím předpověděl. Dodržel svůj slib a poslal Utěšitele, Ducha Svatého.
 

63 komentářů:

  1. Nevěřím v Boha, který je "zuřivý" - srv. Ezechiel 22,31
    Vylil jsem tedy na ně svůj hrozný hněv, v ohni své prchlivosti jsem s nimi skoncoval, jejich cestu jsem jim uvalil na hlavu, je výrok Panovníka Hospodina.“
    Nevím, co to máte za Bibli, ale je to hrůza hrůz.

    Pro pány spolubratry mám tento vzkaz:
    1S 25,25 Kéž můj pán nebere toho ničemu Nábala vážně. Vždyť je takový jako jeho jméno. Jmenuje se Nábal (to je Bloud) a jen blud je v něm.

    Je velká škoda marnit čas zde. Náš Nepřítel se z toho raduje a projevuje se to vršením a vymýšlením nových a nových bludů. Raději se modleme za naše nepřátele a žehnejme jim, aby se jejich bludy vrátily zpět do bažin a močálů, kam patří.
    Zina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, Zino. Je to tu celé o bludech a jinak o ničem radostném. Tyhlety všechny Nábaly nemůže člověk brát vážně ani 5 vteřin. Tito temní bludaři už mají svoji odměnu a neexistuje nic, co by je odvrátilo od těchto hloupých cest, které jsou vykonstruované s absencí Ducha Svatého. Skoro před rokem se zdejší autoři rozčilovali, že je nenecháme plenit naši svatou katolickou víru na katolickém blogu. Zvali nás sem do diskuze. Jenže oni říkají "diskuze" studené válce proti řím-kat církvi. Nechť je jim internet pomalý a virové nechť hodují houfně v jejich strojích. Už jsem se uklidnil modlitbou a zase stojím na obou nohách. Deo gratias!
      Jirka

      Vymazat
    2. Ano. Svědectví o nesvobodě zdejších diskuzí a o jejich uzavřenosti plné Boží Pravdě bylo učiněno zadost.

      Vymazat
    3. Jirkovi děkuji za tiché sledování jak blogu Lit. otázky, tak tamních komentářů a děkuji za email. Bude lépe zůstat ve skryté komunikaci.

      Vymazat
    4. Pro Zinu:
      A já nevěřím,že jste to dočetla do konce..
      ------------------
      Prosím,je-li to možné,opusťte tento blog věnovaný Ježíši a Písmu a jděte jinam...pokud tedy nechcete věcně diskutovat nad Písmem,ale jen urážet a vysmívat se..
      My kristovci si tento blog rádi přečteme,je v něm mnoho poučení a také je zde možno poznat i bratry a sestry z jiných církví..byť jen v jejich diskuzních příspěvcích,ale i ty mnohé vypovídají.
      -----------------------
      Jirko,
      ať zde bude napsán jakýkoliv článek,který bude postaven na Písmu,tak to vždy budete považovat za útok na římskou církev,která je postavena na lidech a je tedy jasné,že pravdy Písma se s jejím učením nemohou shodovat.
      A pokud je pro Vás Písmo blud..
      A ano,máte pravdu,nic mne neodvrátí od pravd Písma(byť je nazýváte hloupými cestami),má cesta je Ježíš..Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.Jan 14,6
      Petra

      Vymazat
    5. Petro, i za Vás se modlím. Na anonymních lidech stojí celý tento blog. Všeobecná (= český překlad slova "katolická") apoštolská církev byla založena Bohem - Ježíšem Kristem. Kéž Vám dá Bůh Váš omyl prohlédnout dříve, než bude po smrti pozdě… Víc pro Vás nemohu udělat. Jako žena Vám rozumím, vězte, že ta Vaše "zabejčenost na Písmu" není Božím darem, ta je namířena proti působení Ducha Svatého, který nikdy nepřichází k člověku násilně a bez pozvání.
      Zina

      P.S. Díky za vykázání z diskuze, ale já jsem se už rozhodla odejít předtím, taže to není kvůli tomuto Vašemu vyzvání. Berte tento vstup pouze jako poslední výstrahu před nekonečným neštěstím Vaší bloudící duše. Abyste jednou neřekla Bohu, že Vás nikdo na Zemi před neštěstím nevaroval… Bůh Vám buď milostiv.

      Vymazat
    6. Ezechiel 22,31
      - KMS "Vylil jsem tedy na ně své rozhořčení, a skoncoval jsem s nimi ohněm své zuřivosti,uvalil jsem jejich cestu na jejich hlavu, je výrok Panovníka Hospodina."
      - Kralická "Protož vyleji na ně rozhněvání své, ohněm prchlivosti své konec jim učiním, cestu jejich [jim] na hlavu obrátím, praví Panovník Hospodin."
      - 21 Století " Vyliji proto na ně své rozhořčení, pohltím je plamenem svého zuření a jejich cesty jim obrátím na hlavy, praví Panovník Hospodin."
      - Ekumenická " Vylil jsem tedy na ně svůj hrozný hněv, v ohni své prchlivosti jsem s nimi skoncoval, jejich cestu jsem jim uvalil na hlavu, je výrok Panovníka Hospodina.“

      Nevím jakou Bibli překladatel Bonnke používá, ale i ostatní překlady ukazují že Bůh jednal v zuřivosti - prchlivosti, rozhořčení, rozhněvání, jinak by nensesla oheň, pokud by nezuřil. Příště to upravím a dávm tam více srozumitelný Ekumenický překlad, omlouvám se příště se to nestane :o)

      Vymazat
    7. add) Tomáš Pavel7. srpna 2012 14:19

      Ano. Svědectví o nesvobodě zdejších diskuzí a o jejich uzavřenosti plné Boží Pravdě bylo učiněno zadost.
      .......................
      Definujte nesvobodu diskuze!!!!
      Mažu komnetáře?
      Nedávám Vám svobodu vyjádření?

      Svobodně si tu vyjadřujete co chcete, což blog pana Jaroslava nedovoluje, tam je diktautra nesvobody a možnosti komentáře, bez schválení, to tady absolutně neprožíváte ... co očekáváte Tomáši? Že sklapnu, budu souhlasit se vším co napíšete, i když Písmo praví pravý opak? To by byla pak svoboda diskuze podle Vás?

      Vymazat
    8. add)
      Anonymní7. srpna 2012 22:38

      Petro, i za Vás se modlím. Na anonymních lidech stojí celý tento blog. Všeobecná (= český překlad slova "katolická") apoštolská církev byla založena Bohem - Ježíšem Kristem. Kéž Vám dá Bůh Váš omyl prohlédnout dříve, než bude po smrti pozdě… Víc pro Vás nemohu udělat. Jako žena Vám rozumím, vězte, že ta Vaše "zabejčenost na Písmu" není Božím darem, ta je namířena proti působení Ducha Svatého, který nikdy nepřichází k člověku násilně a bez pozvání.
      Zina

      P.S. Díky za vykázání z diskuze, ale já jsem se už rozhodla odejít předtím, taže to není kvůli tomuto Vašemu vyzvání. Berte tento vstup pouze jako poslední výstrahu před nekonečným neštěstím Vaší bloudící duše. Abyste jednou neřekla Bohu, že Vás nikdo na Zemi před neštěstím nevaroval… Bůh Vám buď milostiv.
      ----------------------
      Milá sestro v Ježíši Kristu ,Zino,
      nikdo Tě z diskuze nevykázal, jen byla požádáno, aby jsme začali diskutovat konečně nad Písmem, které je pro mne absolutní autoritou, protože je celé vdechnuto Bohem, a Ježíš je jen vtělené Boží SLovo. Moc Tě prosím, začni naslouchat tomu Božímu Slovu, začni naslouchat Ježíši, který jediný Ti dá spásu, jiná cesta neexistuje. JEŽÍŠ TĚ MILUJE bez Něho se k Bohu Otci nedostaneš, věř mit, to praví Písmo
      Miluji Tě Boží láskou Zino, a Ježíš klepe na Tvé dveře a čeká, až Ho necháš vstoupit do svého srdce s učiníš Ho absolutním Pánem nad svým životem a pak Duch svatý bude stále v Tobě, On už nepřichází, On už pak je pořád v Tobě, udělá si v Tobě příbytek a Ty budeš mluvit novými jazyky, budeš mít přímé spojení s Bohem, protože On je Duch....
      Prosím přijmi Ježíše do svého srdce jako Pána, vyznej to a uvěř tomu a poznáš, že život s Bohem je nádherný, když k Tobě promlouvá, když cítíš hmatatelně jak moc Tě miluj, když můžeš 100% se spolehnout na Jeho Slovo, a tak se postavit na Jeho zaslíbení a to že vyslýchá modlitby, že Tě provede každou zkouškou tak, aby byl vždy oslaven jen On, je úžasné chodit v Jeho lásce a ve víře, prožívát Jeho království již teď na zemi a to Ti nabízí JEžíš Král, Spasitel a Bůh už nyní, jdi do toho, mne se dal poznat, když mi bylo 20 a to byl skutečně den mého znovuzrození, od té doby počítám svůj věk, jsem v Ježíši Božím dítětem a spoludědicem všech zaslíbení a to se nabízí i Tobě Zino.

      V Ježíši je spása, nikdo Ti ji jinde nenabídne! Rozhodni se pro Ježíše dnes, dokud je dnes!
      Bůh Otec našeho Páana Ježíše Krista buď s Tebou

      Vymazat
    9. Na tomhle blogu je stejně největší sranda, jak dovedou na jeden koment vyrobit ooobrovskej textovej průjem. To su zvědavej, jakej rekord dosáhnou. Dotáhnou to na 10 článků proti jednomu odstavci? Necháme se překvapit.
      Jirka

      Vymazat
    10. Svobodně si tu vyjadřujete co chcete, což blog pana Jaroslava nedovoluje, tam je diktautra nesvobody a možnosti komentáře, bez schválení, to tady absolutně neprožíváte ... co očekáváte Tomáši? Že sklapnu, budu souhlasit se vším co napíšete, i když Písmo praví pravý opak? To by byla pak svoboda diskuze podle Vás?

      @ To Vy tvrdíte a vyvozujete z upravovaného Písma mylné závěry a opak. Protože nezkoumáte ve světle Ducha Svatého, ale pod silným vlivem nepřátel Ježíše Krista z USA, bnemůžete ani jinak jednat, žijete v nesvobodě a zajetí lidského rozumu a chcte k tak ubohému životu přvést další lidi. A stačí tak málo - otevřít se naplno Bohu a zamítnout americké bludy. Ano - mělo byste utichnout a sklapnout podpatky před velikostí Boha a v tichu a usebrání pozvat Ducha Svtého a zamyxlet se nad špatným směrem své ukřičené a ublíženecké cesty.

      Pamatuj, že na světě i to nejkrásnější a nejradostnější je pouhým stínem toho, co ti Bůh připravil v nebi. Proto, nenechej se ničím zlákat k hříchu a říkej si: "Nebe za nic na světě nedám!" Každé utrpení obětuj ve spojení s utrpením a smrtí Pána Ježíše rád jako pokání za své hříchy, abys už na světě dal za ně Bohu plnou náhradu. Potom se můžeš dostat po smrti hned do nebe.
      ThDr. František Tomášek - KATECHISMUS KATOLICKÉHO NÁBOŽENSTVÍ
      Nakladatelství MICHAEL S.A. Frýdek-Místek, 2007/2009

      Vymazat
    11. Nebe nikdy nedojdete pane Tomáši,pokud neuděláte to,co je psáno:"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
      Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
      neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
      Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
      ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen". Řím 10,9-13
      Pak ano čiňte pokání,ale pokání,které znamená změnu života a ne chození po kolenou po Římských schodech.
      Petra

      Vymazat
    12. Závist a nepřejícnost není ovocem křesťanství a Ducha Svatého, Petro.

      Vymazat
    13. Já Vám nezávidím..nevím co..je to spíš varování..protože pokud neuděláte co je psáno v Písmu(není to z mé hlavy),nenavážete osobní vztah s Bohem,nebudete spasen..jen Ježíš je ta správná Cesta..Jan 14,6 "Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."
      Petra

      Vymazat
    14. Citace mrskáte jako vzorná žačka nedělní školy - ale! Co takhle naplňování Božího Slova vlastním životem v plnosti Ducha Svatého a Pravdě? Nechcete mi přece tvrdit, že Vás k té Vaší nenávisti vůči katolíkům nabádá Duch Svatý, že ne?

      Vymazat
    15. Jestli něco nenávidím,tak lži,které římskokatolická církev hlásá..a je jich dost..jestli chcete,a zajímají Vás,najděte si to na jiných diskuzích..pokud ne,ráda je Vám tady zkopíruji..
      Petra

      Vymazat
    16. Vy jste ale legrační, Petro. (((-: Bohužel ale spíš k pláči a politování. Klidně si sem nakopírujte ty svoje plivance na řím-kat církev jako svědectví o vlastní nekřesťanské nenávisti a neustálému porušování Božího příkazu lásky k bližním, které je jako druhé největší. Můj blog to pčece není. (((-:

      Vymazat
    17. Ajéje - hadrová bába zas na nás dělá bu bu bu! Copak sem asi nakopíruje za legrace?
      Jirka

      Vymazat
    18. Že jen v Ježíši je spása,že jen On je Cesta k Otci,jen On je prostředníkem mezi Bohem a lidmi,jen On je Skála atd.Zato římská církev toto vše připisuje lidem,ať je to Maria,či Petr.Nebo dokonce instituci,jako je ona sama..
      Petra

      Vymazat
    19. Ta jede jak Titanic, co? Potopí se / nepotopí? Kdoví… třeba včas zabrzdí a neskončí jak tenkrát ten nepotopitelnej lodní hřbitov…
      Jirka

      Vymazat
    20. Nojo. Ti tenkrát taky kašlali na výstražné zprávy, které považovali ve své euforii za fouknutí větru a éterické přeslechy… A k tomu ještě to naprsto nechytré brždění plným chodem zpět… to tomu dalo na zadek… BUM - a bylo to. Několikahodinová agónie Nepotopitelného Pyšňáka - a pak jen žbluňk a byl na dně…
      http://youtu.be/8wTlureUMP8

      Vymazat
    21. add Tomáš Pavel9. srpna 2012 8:28

      Závist a nepřejícnost není ovocem křesťanství a Ducha Svatého, Petro.
      K Anonymní9. srpna 2012 8:24

      Nebe nikdy nedojdete pane Tomáši,pokud neuděláte to,co je psáno:"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení, neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘ Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen". Řím 10,9-13
      Pak ano čiňte pokání,ale pokání,které znamená změnu života a ne chození po kolenou po Římských schodech.
      Petra
      --------------------
      Tomáši kde zazněla závist od Petry, když řekla, že je důležité věřit Božímu Slovu a činit co v Něm je napsáno? Spásu nám opravdu nezajistí lození po kolenou po římských schodech, nebo si myslíte, že to je to co Ježíš řekl, že máme dělat?

      Vymazat
  2. Ježíš Kristus je můj Pán a Spasitel,jen On je pro mne Cesta,Pravda a Život.Stavím na Něm jako na své Skále.A ctím to co řekl ve svém Slově a považuji to za absolutní autoritu,neboť jen On má slova věčného života...Šimon Petr mu odpověděl: „Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života. (Jan 6,68)

    A teď mi Zino napište,co dělám špatně..
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ráda rozkazujete druhým, co mají/nemají dělat. :-)
      "Prosím,je-li to možné,opusťte tento blog věnovaný Ježíši a Písmu a jděte jinam..."
      "A teď mi Zino napište,co dělám špatně.."

      Přeji Vám více pokory a lásky v Bohu a k Bohu.
      Já mám v tomto jedinečný a úžasný vzor - Svatou Matku mého Pána, Ježíše Krista. :-)
      Zina

      Vymazat
    2. Křikem a rozkazy si poznání ani odpovědi nevydupete, Petro. To se takto nehezky a panovačně chováte i k druhým lidem v běžném civilním životě? Tak to bych Vás nechtěl potkat ani za pravého poledne uprostřed prázdného rozlehlého náměstí!

      I kdybyste měla s těmi vašimi teoriemi o Božím Slově pravdu - nikdy bych se nestal křeťanem na základě svědectví Vašeho nebo autorů tohoto blogu. Já totiž nejsem - na rozdíl od vás - přesvěčen, že má křesťanství stát na obviňování a očerňování Boží Svaté Církve.

      Vymazat
    3. Hodně mi přopomínáte pana Tomáše Pavla,ten taky nerad odpovídá na otázky:o)

      "Prosím,je-li to možné,opusťte tento blog věnovaný Ježíši a Písmu a jděte jinam..."
      "A teď mi Zino napište,co dělám špatně.."

      Vám tyto dvě věty připomínají rozkazy? Ta první začíná slůvkem prosím,v té druhé jsem ho opomněla,za to se omlouvám....jak vypadají rozkazy,to si můžete najít v příspěvcích ostatních římskokatolických diskutujících,je jich tam přehršel.

      A znovu opakuji,je jediná Cesta k Bohu a to v Ježíši Kristu(jan 14,6)a asi Vás zklamu,ale přes Marii se k Otci nedostanete.
      Takže,prosím,napište mi,co dělám špatně..neodpověděla jste mi.
      A prosím,je-li to možné,odpovězte mi ještě na tuto otázku..co pro Vás znamená Ježíš?

      Petra

      Vymazat
    4. Vy mi zase připomínáte kdohledanalezne. Ignorujete odpověď Ziny na otázku, kterou jste položila. Předpokládám, že to za svoji chybu nepovažujete.

      Zino, díky za Vaši přítomnost zde. Máte pravdu - s větrnými mlýny a hadrovými panáky je úplně zbytečné a ztráta času bojovat. (((o: Vycházel jsem původně z mylného pohledu, totiž že tu někdo stojí o jiný pohled na věc. Ten omyl jsem ale poznal trošku později.

      Hlavní věc je, že my dokážeme "upalovvat" akorát ty buřtíky na ohníčku nebo naložené maso na grilu. Panáci a Don Quiotové nechť si o nás myslí, co chtějí a vláčí nás špínou. Naše ostuda to není, to stejné by udělali Ježíši, kdyby se znova zjevil a žil mezi námi. O tom nemám po tolika měsících pozorování tohoto blogu ani sebemenší pochybnost.

      Vymazat
    5. add) Tomáš Pavel8. srpna 2012 11:47

      Vy mi zase připomínáte kdohledanalezne. Ignorujete odpověď Ziny na otázku, kterou jste položila. Předpokládám, že to za svoji chybu nepovažujet

      k Anonymní8. srpna 2012 9:53

      Ježíš Kristus je můj Pán a Spasitel,jen On je pro mne Cesta,Pravda a Život.Stavím na Něm jako na své Skále.A ctím to co řekl ve svém Slově a považuji to za absolutní autoritu,neboť jen On má slova věčného života...Šimon Petr mu odpověděl: „Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života. (Jan 6,68)

      A teď mi Zino napište,co dělám špatně..
      Petra
      -----------------

      A proč neodpovídate ani Vy ani Zina ani Jirka je asi jen z jednoho důvodu, protože buď na to odpověď neznáte a nebo jste v Písmu ani nenašli, jinak pokud by to tak nebylo jak hlásáme, tak by jste nám to všichni dali pořádně sežrat a usvědčili nás Božím Slovem

      Proto Vás Tomáši moc prosím, zkuste mi odpovědět, co dělá Petra špatně ve své víře a vyznání? Co na tom jejím vyznáni je bludného? Děkuji za Vaši odpověď, která by nás přivedla do světla, jsme-li ve tmě jak tvrdíte. Ukažte nám tu správnou cestu.

      Vymazat
  3. Ježíš Kristus je můj Pán a Spasitel,jen On je pro mne Cesta,Pravda a Život.Stavím na Něm jako na své Skále.A ctím to co řekl ve svém Slově a považuji to za absolutní autoritu,neboť jen On má slova věčného života...Šimon Petr mu odpověděl: „Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života. (Jan 6,68)
    A teď mi Zino napište,co dělám špatně..(toto je otázka)

    A toto je odpověď: Přeji Vám více pokory a lásky v Bohu a k Bohu.
    Já mám v tomto jedinečný a úžasný vzor - Svatou Matku mého Pána, Ježíše Krista. :-)

    Jelikož jsem se odpovědi nedočkala,(ano,vím už,že máte vzor pokory v Marii)neboť to odpověď na mou otázku nebyla,ptám se znova..co dělám prosím špatně?

    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zina Vám přece odpověděla, co děláte špatně. Rozkazujete. Navíc po ní chcete naprosto nelogickou věc - odpovídat, když jste ji předtím vykázala. Vskutku logika naprosto autentická s autory blogu, o způsobu psaní tohoto komentáře nemluvě. Ještě sem, prosím, párkrát něco napište, abych měl jistotu, že nejde o jejich multinick. Díky.

      Vymazat
  4. Nikdo nikoho nikam nevykazoval,to byla prosba,nikoliv rozkaz,copak pane Tomáši i Vy neumíte číst? "Prosím,je-li to možné,opusťte tento blog věnovaný Ježíši a Písmu a jděte jinam..." Copak to je rozkaz?

    Je to jen její rozhodnutí,zda tu bude,či nikoliv,pokud ne,jen vyhověla mé prosbě. Vždy je lepší odejít,zvlášť tehdy,když nevím,jak odpovědět..
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá dobrá - dejme tomu, že to prní není rozkaz. Zina odešla - viz její komentář, jestli tedy umíte číst, když mne s takovou láskou poučujete:

      Anonymní7. srpna 2012 22:38
      P.S. Díky za vykázání z diskuze, ale já jsem se už rozhodla odejít předtím, taže to není kvůli tomuto Vašemu vyzvání. Berte tento vstup pouze jako poslední výstrahu před nekonečným neštěstím Vaší bloudící duše. Abyste jednou neřekla Bohu, že Vás nikdo na Zemi před neštěstím nevaroval… Bůh Vám buď milostiv.

      Přesto se ještě pokusila odpovědět a Vy jí za to akorát nadáváte, že neodpovídá. Tak co čekáte? Že se s Váma bude ještě bavit?!??? Jděte si laskavě uzdravit logiku a rozum. Docent Chocholoušek má stále volnu ordinaci a Arnošt s Arnoštem pro Vás velice rádi přijedou. (((o:

      Vymazat
    2. P.S.
      A nezapomeňte se jim legitimovat, aby pro Vás nejezdili až do večera. (((o:

      Vymazat
    3. Pane Tomáši,
      mohu se prosím zeptat, co se tentokráte nelíbilo na tomto článku? Můžeme tedy diskuzi obrátit ne to o čem se skutečně mělo diskutovat? Nebo souhlasíte s tím, co je psáno?

      Děkuji

      Vymazat
    4. To je ale pěkně blbej a uslintanej dotaz. Jen vůl by mu odpovídal.
      Jirka

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    6. add) Anonymní 8. srpna 2012 23:27

      To je ale pěkně blbej a uslintanej dotaz. Jen vůl by mu odpovídal.
      Jirka
      -----------------
      Diskuze zde není ke článku, proto tento dotaz, je zde něco Jirko, co by bylo lží na základě uvedeného odkazu z Písma? Pojďme prosím všichni diskutovat nad Božím Slovem. Děkuji předem

      Vymazat
    7. Nad Božím Slovem se nediskutuje. Boží Slovo je povolávací rozkaz od Boha.

      Vymazat
    8. Tak prosím nediskutujte,ale vůbec..Vy totiž jen urážíte,,každého,kdo má jiný názor než Vy..pokud je něco povolávací rozkaz od boha,tak je to přijetí Ježíše Krista za Pána a Spasitele..viz "Co však praví? ‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme.
      Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
      Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
      neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
      Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
      ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen"Řím 10,8-13.

      Pane Tomáši,Vy už jste byl povolán?

      Vymazat
    9. Už jednou jsem psal, že mi do Vašich soukromých výpotků nad Biblí NIC není. Máte snad něco s chápáním psaného textu? A co se urážek týše, tak Vám dávám zapravdu v tom, že na řím-kat. církev jste jich tu vyrobili skutečně velice slušný počet… Když někoho urážíte, nemůžete se divit, že se brání. (Ledaže byste neměli zdravý rozum. To by byla jediná možná omluva či polehčující okolnost.)

      Vymazat
    10. Co je prosím soukromý výpotek? Myslíte toto?:Co však praví? ‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme.
      Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
      Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
      neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
      Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
      ‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen"Řím 10,8-13.

      K tomu není nutné nic dodávat,Písmo Vám to říká samo,co máte udělat..

      Vymazat
    11. add) Tomáš Pavel9. srpna 2012 22:53

      Nad Božím Slovem se nediskutuje. Boží Slovo je povolávací rozkaz od Boha.
      --------------
      Tak co kdyby jste Ho konečně poslechnul Tomáši? Co takhle Římanům 10,8-13 nebo přijmul Efezským 2,8-9?

      Protože, my ho bereme vážně a věříme mu, tak jsme vojáci Boha Ježíše Krsita, my jsme ten povolávací rozkaz vzali vážně, a diskutujeme jen o tom, proč ho někteří křesťané nebrou také vážně, ale dělají si své cesty a tradice?

      Vymazat
  5. Kdo neumí správně číst, neumí ani klást správné otázky na správné místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add) Tomáš Pavel9. srpna 2012 8:26

      Kdo neumí správně číst, neumí ani klást správné otázky na správné místo.
      ----------------
      Je tedy něco Tomáši, co by jste chtěl z biblického hlediska podotknout k tomuto článku, co Vám nesedí a má to být jinak, protože o tom tak hlásá Písmo, tedy Bůh? Děkuji předem, že dostanu odpověď na tuto moji konkrétní otázku.

      Vymazat
    2. Ano, je:
      Mt 7,6 Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.

      Vymazat
    3. add)Tomáš Pavel9. srpna 2012 22:52

      Ano, je:
      Mt 7,6 Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.
      -------------------------
      Milý Tomáši, asi jste neporozumněl moji otázce, zkusím to ještě jednou a věřím, že jste čestný muž odpovíte mi konkrétně.
      Co by jste chtěl přesně podotknout k výše uvedenému článku z biblického hlediska, co Vám tam nesedí? Děkuji předem.

      Vymazat
    4. add) add)Tomáš Pavel9. srpna 2012 22:52

      Ano, je:
      Mt 7,6 Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.
      -------------------------
      Milý Tomáši, asi jste neporozumněl moji otázce, zkusím to ještě jednou a věřím, že jste čestný muž odpovíte mi konkrétně.
      Co by jste chtěl přesně podotknout k výše uvedenému článku z biblického hlediska, co Vám tam nesedí? Děkuji předem.
      ----
      VAŠE ODPOVĚĎ:
      Tomáš Pavel11. srpna 2012 20:12

      NIC.
      --------------
      PODLE VÁS TOMÁŠI NÁŠ BŮH NENÍ BOHEM OHNĚ, I KDYŽ TO TVRDÍ PÍSMO?

      „Kdo z nás bude pobývat u stravujícího ohně?Kdo z nás bude pobývat u věčných plamenů?“ (Izajáš 33:14). Kdo to udělá?
      Elijáš dal Bohu odvážnou výzvu: „Bůh, který odpoví ohněm, ten je Bohem“ (1. Královská 18:24).

      NESOUHLASÍTE TOMÁŠI TEDY S PÍSMEM,?

      Je Bohem neúnavného nasazení a absolutní vydanosti. Je Bohem nadšení! Vše, co dělá, dělá s nadšením a zápalem: „Horlivost Hospodina zástupů to učiní“ (2. Královská 19:31).

      POPÍRÁTE, ŽE JEŽÍŠ KŘTIL OHNĚM?

      Jan Křtitel řekl: „Já vás křtím ve vodě k pokání, ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já. Jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni. V jeho ruce je lopata; i pročistí svůj mlat a shromáždí svou pšenici do sýpky, plevy však bude pálit ohněm neuhasitelným“ (Matouš 3:11-12; dále viz. Lukáš 3:16-17).

      "Neboť náš Bůh je oheň stravující." Židům 12,29

      SKUTEČNĚ NESOUHLASÍTE S PÍSMEM SVATÝM? AŽ TAK DALECE JSTE ZAŠEL?

      Vymazat
  6. add) Anonymní7. srpna 2012 11:56

    Máte pravdu, Zino. Je to tu celé o bludech a jinak o ničem radostném. Tyhlety všechny Nábaly nemůže člověk brát vážně ani 5 vteřin. Tito temní bludaři už mají svoji odměnu a neexistuje nic, co by je odvrátilo od těchto hloupých cest, které jsou vykonstruované s absencí Ducha Svatého. Skoro před rokem se zdejší autoři rozčilovali, že je nenecháme plenit naši svatou katolickou víru na katolickém blogu. Zvali nás sem do diskuze. Jenže oni říkají "diskuze" studené válce proti řím-kat církvi. Nechť je jim internet pomalý a virové nechť hodují houfně v jejich strojích. Už jsem se uklidnil modlitbou a zase stojím na obou nohách. Deo gratias!
    Jirka
    ------------------
    Který článek je Jirko pro Tebe bludem a na základě jakých biblických veršu? Ani v jednom z komentářu jsi nic takového neuvedl, tak nechápu jak můžeš tvrdit takovou lež. Máš-li pravdu tak ven s ní, ja se kldně ujmu diskuze s tebou nad verši, které zde uvedeš, ale toto všeobecné prohlášení je mlácení prázdné slány. Pokud, jak tvrdíš, jsi v jediné pravé církvi a ja mimo, řekni jaká je cesta ke spáse podle Tebe, ať ji náhodou neminu, když tvrdím, že je to Ježíš?
    Děkuji za Tvoji odpověď, která mi ukáže ten správný biblický směr

    OdpovědětVymazat
  7. add) Anonymní9. srpna 2012 0:25

    Na tomhle blogu je stejně největší sranda, jak dovedou na jeden koment vyrobit ooobrovskej textovej průjem. To su zvědavej, jakej rekord dosáhnou. Dotáhnou to na 10 článků proti jednomu odstavci? Necháme se překvapit.
    Jirka
    --------------------
    Jirko, Jirko, lépe dikutovat než zatracovat, a pokud toto považuš za textový průjem když píši o Ježíši a Jeho cestě k Němu, co asi jsou Tvoje nadávky a urážky před Bohem? Pojd konečně věcně diskutovat a nejen tady marnit čas prázdnými světskými slovy.

    OdpovědětVymazat
  8. add) Tomáš Pavel9. srpna 2012 7:46

    Svobodně si tu vyjadřujete co chcete, což blog pana Jaroslava nedovoluje, tam je diktautra nesvobody a možnosti komentáře, bez schválení, to tady absolutně neprožíváte ... co očekáváte Tomáši? Že sklapnu, budu souhlasit se vším co napíšete, i když Písmo praví pravý opak? To by byla pak svoboda diskuze podle Vás?

    @ To Vy tvrdíte a vyvozujete z upravovaného Písma mylné závěry a opak. Protože nezkoumáte ve světle Ducha Svatého, ale pod silným vlivem nepřátel Ježíše Krista z USA, bnemůžete ani jinak jednat, žijete v nesvobodě a zajetí lidského rozumu a chcte k tak ubohému životu přvést další lidi. A stačí tak málo - otevřít se naplno Bohu a zamítnout americké bludy. Ano - mělo byste utichnout a sklapnout podpatky před velikostí Boha a v tichu a usebrání pozvat Ducha Svtého a zamyxlet se nad špatným směrem své ukřičené a ublíženecké cesty.

    Pamatuj, že na světě i to nejkrásnější a nejradostnější je pouhým stínem toho, co ti Bůh připravil v nebi. Proto, nenechej se ničím zlákat k hříchu a říkej si: "Nebe za nic na světě nedám!" Každé utrpení obětuj ve spojení s utrpením a smrtí Pána Ježíše rád jako pokání za své hříchy, abys už na světě dal za ně Bohu plnou náhradu. Potom se můžeš dostat po smrti hned do nebe.
    ThDr. František Tomášek - KATECHISMUS KATOLICKÉHO NÁBOŽENSTVÍ
    Nakladatelství MICHAEL S.A. Frýdek-Místek, 2007/2009
    -------------
    Tomáši teď jste se asi spletl, kdyby jste totiž našel něco upravovaného z Písma v mých článcích, nejenže by jste mne hned usvědčil ze lži tím, že by jste vložil správný verš, což jste nikdy neučil, ale naoplátku já Vám dám pár příkladů z webu Vašeho Jaroslava Jana:
    Jaroslavův verš:
    I Kor 15,33-34 upozorňuje, co je nám na škodu: „Nedávejte se svádět k mylným názorům: „Špatné rozhovory kazí dobré mravy.“ Vystřízlivějte, jak se sluší a nehřešte! Někteří z vás nevědí nic o Bohu. Styďte se, že k vám musím takto mluvit!
    Citace z Bible:
    "Neklamte se: ‚špatná společnost kazí dobré mravy.‘ Vystřízlivějte, jak se sluší, a nehřešte. Někteří nemají ani ponětí o Bohu. Říkám to k vašemu zahanbení! "

    http://liturgickeotazky.blogspot.cz/2012/02/ucitele-nejen-postu-pokani.html#.UCZrJlJu69s

    Jaroslav uvádí verš:
    Na nevěrohodné vykladatele bible si ztěžuje apoštol Pavel takto (II Kor 1,17): „My jistě nepatříme k těm lidem – a je jich mnoho – co s Božím slovem kupčí.“

    Citace z Bible: "Pojal jsem snad tento úmysl lehkovážně? Nebo se snad při svých úvahách dávám vést vlastními zájmy, takže by moje ‚ano, ano‘ znamenalo také ‚ne, ne‘? "

    http://liturgickeotazky.blogspot.cz/2012/02/vyklad-bible.html#.UCZrMlJu69s

    Jaroslavův verš:
    O tom píše II. list apoštola Petra 3,15-16: „Shovívavost našeho Pána považujte za svou spásu!Tak vám to psal i náš milovaný bratr Pavel podle moudrosti, která mu byly dána, a mluví o tom ve všech svých listech. Jsou v nich ovšem místa, kterým není snadno porozumět, a lidé nevědomí a neutvrzení ve víře to překrucují – dělají to tak s Písmem vůbec – ke své vlastní zkáze.“

    Citace z Bible:
    "A vězte, že ve své trpělivosti vám Pán poskytuje čas ke spáse, jak vám napsal i náš milý bratr Pavel podle moudrosti, která mu byla dána. Mluvil tak o tom ve všech svých listech. Některá místa jsou v nich těžko srozumitelná a neučení a neutvrzení lidé je překrucují, jako i ostatní Písmo, k vlastní záhubě."

    http://liturgickeotazky.blogspot.cz/2012/02/cteni-bible.html#.UCZrZFJu69s

    A mohu pokračovat, zde je jasné překrucování Božího Slova ne citace ......

    Já budu trpět jedině kvůli Ježíši, ostaní utrpení nejsou Boží vůlí, "Bu´d vůle Tvá jako v nebi tak na nebi..."

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Soráč Tome - já se splet. Ale máš to nastavený, jaks to chtěl.
      Jirka

      Tak ještě jednou - ten sloh žvejkat nebudu, svět potřebuje modlitby.

      Vymazat
    3. add) Anonymní11. srpna 2012 20:19

      Soráč Tome - já se splet. Ale máš to nastavený, jaks to chtěl.
      Jirka

      Tak ještě jednou - ten sloh žvejkat nebudu, svět potřebuje modlitby.
      ------
      Tomáš nemá slov, co? A to mohu uvádět další a další verše, které nesedí z Biblí z Liturgických otázek.

      Jirko modlíte se k Bohu ve jménu Ježíše, nebo ne? Jen aby byly modlitby skutečně účinné, jak nás nabádal Ježíš viz článek: Vyslýchá Bůh naše modlitby? http://kdohledanalezne.blogspot.cz/2012/08/vyslyseni-modliteb-vyslycha-buh-nase.html

      Vymazat
    4. Hlavně je potřeba uvést, že upálení Husa nesedí s Biblí a tvrzení, že ho upálela cítkev, je nepravdivé a tudíž nemá co dělat na blogu, který má být přece o Božím Slově.

      Vymazat
    5. add)Tomáš Pavel26. srpna 2012 7:36

      Hlavně je potřeba uvést, že upálení Husa nesedí s Biblí a tvrzení, že ho upálela cítkev, je nepravdivé a tudíž nemá co dělat na blogu, který má být přece o Božím Slově.
      --------
      Ano uznávám, církev nevykonala popravu upálení Jana Husa, jen ho předala světské moci, aby tak učinila, tak jak je i uvedeno ve wikipedii:

      Trest
      Po skončení soudu mohlo trvat roky, než byl rozsudek vynesen; během tohoto období zůstával obviněný ve vězení. Inkvizitoři obvykle vyhlašovali rozsudky více případů společně během veřejného shromáždění, nazývaného sermo generalis („obecná promluva“).
      Ne vždy musel být rozsudek inkvizičního soudu těžký trest. Možným trestem (v některých případech spíše církevním pokáním) mohla být např. pouť na některé vzdálené místo (např. do Říma), nosení žlutého kříže po zbytek života, konfiskace majetku, vypovězení ze země, veřejné odvolání nebo žalář (třeba i doživotní). Trest smrti upálením byl určen pouze pro nejvážnější a zatvrzelé případy, pro ty, kdo se provinili opakovaně nebo nekonali pokání. Popravu nevykonávala církev, ale světská moc. (http://cs.wikipedia.org/wiki/Inkvizice)-

      Přesně ja to učinil i Pilát, při ukřižování Ježíše, církev to neučinila, učinila to světská moc, ale na popud a odsouzení církve (farizeů), aby měli čisté ruce a "svědomí"

      Vymazat
  10. Kdo přijde do pekla?
    Do pekla přijde, ten, kdo zemře v těžkém hříchu.

    Co trápí zavržené v pekle?
    Zavržené v pekle trápí věčné odloučení od Boha a navždy neuhasínající oheň.

    Peklo je! - První se dostali do pekla pyšní andělé. Z lidí se tam dostane ten, kdo zemře v těžkém hříchu, i kdyby to byl jediný těžký hřích. Proč? Těžkým hříchem se člověk úplně odvrací od Boha. Když v tom odvrácení setrvá a nekajícně umírá, zůstává od Boha odvrácen a od něho odloučen po celou věčnost, a to vlastní vinou!
    Písmo svaté vypravuje, jak ven do tmy byl vyhozen člověk, který na hostině neměl "svatební roucho". (Mat. 22, 12-13) Podobně do tmy pekelné bude uvržen, kdo zemře bez "svatebního roucha" pro nebe, bez milosti posvěcující, v těžkém - smrtelném hříchu.
    "Každý strom, který nerodí dobré ovoce, bývá vyťat a hozen do ohně." (Mat. 7, 19) Do ohně se hází "suchá ratolest". (Jan 15, 6) Kdo se podobá suché ratolesti? V den posledního soudu se dostanou s dušemi zavržených do pekla i jejich těla.
    Co trápí zavržené v pekle? - Jakmile se duše odloučí od těla, míří k Bohu jako ke svému jedinému a nutnému cíli, jako k nejvyšší Pravdě, Dobru a Kráse. Je to větší touha, než touha po nápoji u člověka zmírajícího žízní, než touha po pokrmu u člověka hladem zemdlelého. Tak spěchá duše odloučená od těla k Bohu. Ale v tom si duše v těžkém hříchu uvědomuje svou ošklivost a klesá před ním do temnoty pekelného ohně - navždy a trvale - vlastní vinou! A to je právě největším trestem pro zavržené v pekle.
    Pán Ježíš řekl o pekle, že je tam temno, pláč a skřípění zubů (Mat. 22, 13) a že "červ jejich neumírá a oheň nehasne." (Mat. 9, 43) Temnem se rozumí odloučení od Boha "světla věčného". Pláčem a skřípěním zubů se rozumí pozdě probuzené poznání. Při posledním soudu řekne Pán Ježíš zavrženým: "Pryč ode mne, zlořečení, do ohně věčného, který je připraven ďáblu a jeho andělům!" (Mat. 25, 41) Jakého druhu tento oheň je, to nevíme. Tolik je však jisté, že je to oheň skutečný, není však totožný s ohněm, který známe ze své zkušenosti.
    Trápení zavržených v pekle nebude pro všechny stejné. Čím více kdo hřešil, tím větší trest ho stihne. Avšak i to nejmenší utrpení v pekle je mnohem větší, než nejhroznější utrpení a bolesti na světě. V pekle nesmíme vidět osud, jemuž člověk neočekávaně propadá, ale úděl, jenž si zavržení plně zaviní sami a není jim žádné pomoci! "Ať nás nesžehne věčný plamen, uchovej nás, Ježíši Kriste. Amen!" Od ohně věčného vysvoboď nás Pane!

    Dokud jsme na světě, musíme používat všech vhodných prostředků, abychom se do pekla nedostali a také ostatní před peklem zachránili. Vzpomínej, které prostředky budeš zvlášť používat, abys nepřišel do pekla? A koho zejména z těch, kteří jsou ti blízcí, musíš před peklem zachránit? Denně se modlívej: "O můj Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně, přiveď do nebe všechny duše, zvláště ty, které tvého milosrdenství nejvíce potřebují." Tuto prosbu vkládej také mezi jednotlivé desátky růžence po "Sláva Otci..."

    ThDr. František Tomášek - KATECHISMUS KATOLICKÉHO NÁBOŽENSTVÍ
    Nakladatelství MICHAEL S.A. Frýdek-Místek, 2007/2009

    OdpovědětVymazat
  11. Milý Tomáši, peklo je reálné jako nebe, nepolemizuji o tom, jen, že neexistuje očistec, a zde na zemi si určujeme, kam půjdeme, proto je nutné věřit Jeho Slovu, poslouchat Jeho přikázání a být na té úzké cestě spásy, která je nezaslouženým darem a bez odevzdání se Ježíši dle Římanům 10,8-13 není možné, protože spasen je ten, kdo tak učiní "Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. "

    Každý hřích je těžký, každý přináší smrt: "a dokonaný hřích plodí smrt" Jakub 1,15
    "Každý, kdo činí hřích, činí také svévoli. Hřích je svévole." 1Jan 3,4
    "Kdo činí hřích, je z Ďábla, neboť Ďábel hřeší od počátku. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil skutky Ďáblovy. Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože v něm zůstává Boží símě; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha." 1Jan 3,8-9
    Křesťan nesmí svévolně hřešit, jinak není narozen z Boha....
    "Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti život je věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu" Římanům 6,23

    "Co tedy máme říci? Že máme dále žít v hříchu, aby se rozhojnila milost? Naprosto ne! Hříchu jsme přece zemřeli – jak bychom v něm mohli dále žít? Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni v Krista Ježíše, byli jsme pokřtěni v jeho smrt? Byli jsme tedy křtem spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom – jako Kristus byl vzkříšen z mrtvých slavnou mocí svého Otce – i my vstoupili na cestu nového života. Jestliže jsme s ním sjednoceni, protože máme účast na jeho smrti, jistě budeme mít účast i na jeho zmrtvýchvstání. Víme přece, že starý člověk v nás byl spolu s ním ukřižován, aby tělo ovládané hříchem bylo zbaveno moci a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je vysvobozen z moci hříchu. Jestliže jsme spolu s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. Vždyť víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá, smrt nad ním už nepanuje. Když zemřel, zemřel hříchu jednou provždy, když nyní žije, žije Bohu. Tak i vy počítejte s tím, že jste mrtvi hříchu, ale živi Bohu v Kristu Ježíši
    Římanům 6,1-11

    A tato spása a odpuštění je úpně pro všechny, kteří ji vírou přijmou, jako zločinec na kříži:
    "Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“ Lukáš 23,39-43

    Ten kdo tak učiní, již vešel do života věčného: "Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života."

    Jelikož slyším a věřím Jeho Slovu, již mám věčný život a zde na zemi jsem jen cizincem a těším se domů, ke svému Bohu v nebesích, protože Ježíš mi tam připravil příbytek.
    "V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.A cestu, kam jdu, znáte.“Řekne mu Tomáš: „Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?“Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne." Jan 14,2-6

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add)Anonymní17. ledna 2013 1:14

      What's up to every body, it's my first pay a quiсk vіsіt of
      thiѕ blοg; thiѕ ωeblog consіsts of awesοme аnd
      genuіnely fine data in support of readеrs.

      Mу webpage: defense power
      Take a look at my website - tower defense
      -------------------------
      Sorry, here is not possible to put your webpage to loook there if is not about Jesus. And your´s is not (http://www.afterhourbikers.com/?L=blogs.blog&article=54615) this is a reason why I have deleted your comment.
      let´s go to discuss about Jesus

      Vymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. add) Anonymní23. února 2013 2:52

    I've read a few excellent stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you put to create one of these magnificent informative web site.

    Here is my webpage; .........
    ---------------
    Sorry this is not blog for your websites because there are not about Jesus. Please do not put anything here again.

    You can discuss about Jesus feel free for it, but not what you do!!!
    Thank you for understanding

    OdpovědětVymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)