neděle 1. dubna 2012

Ježíš jedinou obětí zrušil hříchy mnohých

Ježíš jedinou obětí zrušil hříchy mnohých

Jsou tu zase Velikonoční svátky, a proto by bylo dobré si připomenout, co nám přinášejí, co si připomínáme a to vítězství našeho Pána Ježíše a naši spásu, odpuštění hříchů.

Židům 9,22 -24
"Podle zákona se skoro vše očišťuje krví, a bez vylití krve není odpuštění

To, co je jen náznakem nebeských věcí, bylo nutno očišťovat takovým způsobem; nebeské věci samy však vyžadují vzácnějších obětí. Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří"

Je nutné tuto oběť přinášet každoročně? Nebo je Ježíšova oběť dokonalá?

Židům 9,25 -28
"Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně; jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích. A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud, tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví nekvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají" 

Židům 10,5-9

"Proto Kristus říká, když přichází na svět: ‚Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo. V zápalné oběti ani v oběti za hřích, Bože, jsi nenašel zalíbení. Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně v tvé knize psáno.‘ Předně říká: ‚Oběti ani dary, oběti zápalné ani oběti za hřích jsi nechtěl a nenašel jsi v nich zalíbení‘ – totiž v takových, jaké se obětují podle zákona. Potom však řekne: ‚Zde jsem, abych konal tvou vůli.‘ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé"

Co to znamená pro nás, kteří jsme uvěřili Ježíši a učinili jsme Ho Pánem svého života?


Židům 10,10-13

"Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo. Každý kněz stojí a koná denně bohoslužbu, znovu a znovu přináší tytéž oběti, ale ty nikdy nemohou navždy zahladit hříchy. Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží a hledí vstříc tomu, ‚až mu budou nepřátelé dáni za podnož jeho trůnu‘."

Proto se radujeme z této oběti, protože

Židům 10,14-16

"Tak jedinou obětí navždy přivedl k dokonalosti ty, které posvěcuje. Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká: ‚Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;"

Bude mám Bůh naše vyznané hříchy připomínat?

Židům 10,17-20

"na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.‘ Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla"

Můžeme směle přistupovat před Boha skrze Ježíše nebo je potřeba k tomu ještě něco udělat?

Židům 10,21-22
 "Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem, přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou. 

Co máme dělat s touto nadějí?

Židům 10,23-24

"Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný. Mějme zájem jeden o druhého a povzbuzujme se k lásce a k dobrým skutkům" 

Očistí nás Ježíšova krev dokonale a my budem schopni sloužit živému Bohu?

Židům 9,13-17
"Jestliže již pokropení krví kozlů a býků a popel z jalovice posvěcuje poskvrněné a zevně je očišťuje, čím více krev Kristova očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu! Vždyť on přinesl sebe sama jako neposkvrněnou oběť Bohu mocí Ducha, který nepomíjí. Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno – neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy. Při závěti se musí prokázat smrt toho, kdo ji ustanovil. Jen závěť zemřelých je totiž platná; nemá však platnost, dokud žije ten, kdo ji ustanovil" 

Proto se radujme z toho, že Ježíš je živý, vstal z mrtvých a nyní sedí po pravici Boží a každé stvoření čeká na Jeho druhý příchod 


Jakub 5,8-9

"I vy tedy trpělivě čekejte, posilněte svá srdce, vždyť příchod Páně je blízko. Nestěžujte si jeden na druhého, bratří, abyste nebyli odsouzeni. Hle, soudce stojí přede dveřmi"

Matouš 24,27
 "Neboť jako blesk ozáří oblohu od východuna západ, takový bude příchod Syna člověka." 

 Zjevení 1,17-18 
 "Já jsem první i poslední, ten živý; byl jsem mrtev – a hle, živ jsem na věky věků. Mám klíče od smrti i hrobu."

A my se přidáváme zvoláním "Přijď Pane Ježíši!"

"Ten, od něhož je to svědectví, praví: „Ano, přijdu brzo.“ Amen, přijď, Pane Ježíši!
Milost Pána Ježíše se všemi." 


Zjevení 22,20-21 


27 komentářů:

  1. Souhlas s názvem článku "Ježíš jedinou obětí zrušil hříchy mnohých". Dnes si v této souvislosti lidé hojně pletou slovo "mnozí" se slovem "všichni".

    OdpovědětVymazat
  2. add) Tomáš PavelApr 1, 2012 05:07 PM

    Souhlas s názvem článku "Ježíš jedinou obětí zrušil hříchy mnohých". Dnes si v této souvislosti lidé hojně pletou slovo "mnozí" se slovem "všichni".
    ---------------
    První shoda, děkuji. (však je to tak psané v bibli v KMS překladu)
    Sláva Bohu, za to, že JEŽÍŠ JEDINOU OBĚTÍ ZRUŠIL HŘÍCHY MNOHÝCH těch, kteří mu patří a činí pokání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch shod by bylo - jen chtít… ale nepleťte se. Jak jsem psal na jiném místě v komentářích o jediné cestě přes Ježíše, platí to i o tomto. Bohužel - Boží Slovo hovoří hodně jasně a nekompromisně.

      Vymazat
    2. add) Tomáš PavelApr 2, 2012 12:45 PM

      Těch shod by bylo - jen chtít… ale nepleťte se. Jak jsem psal na jiném místě v komentářích o jediné cestě přes Ježíše, platí to i o tomto. Bohužel - Boží Slovo hovoří hodně jasně a nekompromisně.
      -------------------------------
      Máte pravdu, je Písmo je nekopromisní: "Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
      7Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce."
      Jan 14,6

      Vymazat
    3. Jistě. I v tomto:
      Mt 7,21 Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.

      Vymazat
    4. addú Tomáš PavelApr 3, 2012 11:15 PM

      Jistě. I v tomto:
      Mt 7,21 Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
      ------------
      A jaká je Jeho vůle? Dodržovat biblické desatero, tzn. neklekat před obrazy, sochami, knězi, milovat své nepřátele, žehnat jim a ne je proklínat apodobně. Takže nevím, kdo s tím bude mít problémy.....Vy ani Ježíši nenazýváte Pánem, ten přece stále trpí na kříži, když se podívám na jakýkoliv římskokatolický kříž....
      "Každý, kdo se ke mně přizná před lidmi, k tomu se i já přiznám před svým Otcem v nebi; kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi. Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč." Matouš 10,32-34

      Vymazat
    5. Už zase začínáte? Tohle jsme probírali 2 měsíce, jak to je. Souhlasím s P. Jaroslavem, co píše ohledně komentářů (nikde ani slovo o diskuzi, natož nějaké neřízené):

      "Poskytuji prostor k otevřené diskusi, která povede k přijetí a upevnění pravé katolické víry."
      @ Tohle je hlavní myšlenka a poslání jeho blogu = nekatolíci nechť si ho klidně přečtou, ale tím je dáno, že pokud nechtějí přijmout katolickou víru, tak ani nemají komentovat.

      "Bludné nekatolické názory se ve velké míře a bez ochoty nápravy projevily např. u článků "Mariánský život" a "Démonologie" a nadále budou mazány právě z těchto důvodů."
      @ Vidíte a čtete dobře výraz "ve velké míře a bez ochoty nápravy"? Vy nechcete opustit svoje osobní vize Božího Slova, v tomto případě Desatera, takže Vám nezbývá nic jiného, než rebelovat a rebelovat, i když dobře víte, že konkr. s Desaterem to u římských katolíků není tak, jak znova tvrdíte, protože jsem uvedl jasné a průhledné důkazy. Já to už s Vámi znova a znova dokola probírat nebudu, to není můj úkol. Tato lež a zatvrzelost svědčí jen proti Vám.

      Vymazat
    6. add)
      Tomáš PavelApr 4, 2012 10:55 PM

      Už zase začínáte? Tohle jsme probírali 2 měsíce, jak to je. Souhlasím s P. Jaroslavem, co píše ohledně komentářů (nikde ani slovo o diskuzi, natož nějaké neřízené):

      "Poskytuji prostor k otevřené diskusi, která povede k přijetí a upevnění pravé katolické víry."
      @ Tohle je hlavní myšlenka a poslání jeho blogu = nekatolíci nechť si ho klidně přečtou, ale tím je dáno, že pokud nechtějí přijmout katolickou víru, tak ani nemají komentovat.

      "Bludné nekatolické názory se ve velké míře a bez ochoty nápravy projevily např. u článků "Mariánský život" a "Démonologie" a nadále budou mazány právě z těchto důvodů."
      @ Vidíte a čtete dobře výraz "ve velké míře a bez ochoty nápravy"? Vy nechcete opustit svoje osobní vize Božího Slova, v tomto případě Desatera, takže Vám nezbývá nic jiného, než rebelovat a rebelovat, i když dobře víte, že konkr. s Desaterem to u římských katolíků není tak, jak znova tvrdíte, protože jsem uvedl jasné a průhledné důkazy. Já to už s Vámi znova a znova dokola probírat nebudu, to není můj úkol. Tato lež a zatvrzelost svědčí jen proti Vám.
      ------------

      To že se držím Božích přikázání a Jeho Slova je proti Boží vůli? Jaká je tedy Boží vůle podle Vašich dogmat?

      Vymazat
    7. Právěže se jich vůbec nedržíte. V tom je potíž.

      Vymazat
    8. add) Tomáš PavelApr 7, 2012 05:23 PM

      Právěže se jich vůbec nedržíte. V tom je potíž.
      ---------------
      Jak můžete soudit někoho, koho neznáte? Mě bude soudit samotný Bůh, ten vidí zda dodržuji přikázání, beru Jeho slovo jako svou autoritu, zda zvěstují spásu, zda činím Jeho vůli, člověk soudit nemůže, protože se sám pak odsoudí....

      "Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám." Matouš 7,1-2

      Vymazat
    9. "Jak můžete soudit někoho, koho neznáte?"
      @ stačí mi vidět Vaše články coby důkazy proti Desateru.

      Vymazat
    10. add) Tomáš PavelApr 11, 2012 05:57 AM

      "Jak můžete soudit někoho, koho neznáte?"
      @ stačí mi vidět Vaše články coby důkazy proti Desateru.
      --------------
      Desatero dodržuji a dokonce ho hájím, když vidím kostely plné soch a pbrazů, před kterými si věřící klekají a modlí se k těm, co na nic jsou....
      Takže z toho nemůžete posuzovat, já se modlím jen k živému Bohu Otci ve jménu Ježíše, k nikomu jinému.... a jediný kříž, který uznávám (ale nikde ho nemám a neklekám si před ním), je ten prázdný, protože Ježíš vstal zmrtvých a již netrpí....

      Vymazat
    11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    12. "Desatero dodržuji a dokonce ho hájím, když vidím kostely plné soch a pbrazů, před kterými si věřící klekají a modlí se k těm, co na nic jsou....
      Takže z toho nemůžete posuzovat, já se modlím jen k živému Bohu Otci ve jménu Ježíše, k nikomu jinému.... a jediný kříž, který uznávám (ale nikde ho nemám a neklekám si před ním), je ten prázdný, protože Ježíš vstal zmrtvých a již netrpí...."

      L 18,11-12
      11 Farizeus se postavil a takto se sám u sebe modlil: ‚Bože, děkuji ti, že nejsem jako ostatní lidé, vyděrači, nepoctivci, cizoložníci, nebo i jako tento celník.
      12 Postím se dvakrát za týden a dávám desátky ze všeho, co získám.‘

      Vymazat
    13. add) Tomáš PavelApr 13, 2012 10:59 AM

      "Desatero dodržuji a dokonce ho hájím, když vidím kostely plné soch a pbrazů, před kterými si věřící klekají a modlí se k těm, co na nic jsou....
      Takže z toho nemůžete posuzovat, já se modlím jen k živému Bohu Otci ve jménu Ježíše, k nikomu jinému.... a jediný kříž, který uznávám (ale nikde ho nemám a neklekám si před ním), je ten prázdný, protože Ježíš vstal zmrtvých a již netrpí...."

      L 18,11-12
      11 Farizeus se postavil a takto se sám u sebe modlil: ‚Bože, děkuji ti, že nejsem jako ostatní lidé, vyděrači, nepoctivci, cizoložníci, nebo i jako tento celník.
      12 Postím se dvakrát za týden a dávám desátky ze všeho, co získám.‘
      ------------

      "V den, kdy k vám Hospodin mluvil na Chorébu zprostředku ohně, jste neviděli žádnou podobu; velice se tedy střezte, abyste se nezvrhli a NEUDĚLALI SI TESANOU SOUCHU, žádné sochařské zpodobení: ZOBRAZENÍ MUŽSTVÍ NEBO ŽENSTVÍ, zobrazení jakéhokoli zvířete, které je na zemi, zobrazení jakéhokoli okřídleného ptáka, který létá po nebi, zobrazení jakéhokoli plaza , který se plazí po zemi, zobrazení jakékoli ryby, která je ve vodách pod zemí; abys nepovznášel své zraky k nebesům, a když bys viděl slunce, měsíc a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se svést a neklaněl se jim a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj Bůh, jako podíl všem národům pod celým nebem.
      5.Moj 4,15-19

      Stavíte se proti samotnému Bohu?

      Vymazat
  3. "Jaká je tedy Boží vůle podle Vašich dogmat?"
    Přesně taková, jakou nejste ochotné přijmout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add) Tomáš PavelApr 7, 2012 05:24 PM

      "Jaká je tedy Boží vůle podle Vašich dogmat?"
      Přesně taková, jakou nejste ochotné přijmout.
      ----------------------
      Jasně, protože pro mne nejdůležitější živý osobní vztah s Bohem Otcem, skrze Ježíše v Duchu svatém, nejde mi o lidská dogmata, tradice a farizejství..... Nechci boha svázaného dogmaty a tradicí, které ruší Boží slovo., to není Bůh "Já jsem" ten je žárlivě milující ....

      Vymazat
    2. Pro mne také. Proto mám ve velké úctě Boží zjevená dogmata. Vy tu stavíte Písmo NAD Boha.

      Vymazat
    3. ADD) Tomáš PavelApr 8, 2012 11:03 AM

      Pro mne také. Proto mám ve velké úctě Boží zjevená dogmata. Vy tu stavíte Písmo NAD Boha.
      ---------------------
      Ježíš je Boží Slovo, nemohu Písmo = Boha stavět nad Boha
      Ježíš ve Zjevení říká, že eho jméno je Boží Slovo:
      "Má na sobě plášť zbrocený krví a jeho jméno je Slovo Boží." Zj 19,13

      Vymazat
    4. Nemůžete - ale pokoušíte se o to téměř v každém článku.

      Vymazat
    5. add) Tomáš PavelApr 9, 2012 07:57 AM

      Nemůžete - ale pokoušíte se o to téměř v každém článku.
      -------------
      Všude tvrdím, že Bůh je Boží Slovo, jak Ho tedy stavím na základě Jeho Slova nad Jeho Slovo?

      Vymazat
    6. "Všude tvrdím, že Bůh je Boží Slovo, jak Ho tedy stavím na základě Jeho Slova nad Jeho Slovo?"
      @Vlastními výklady, které vydáváte za obecně platnou pravdu a vytrháváním veršů z biblických kontextů.

      Vymazat
  4. add) Tomáš PavelApr 12, 2012 06:37 AM

    "Všude tvrdím, že Bůh je Boží Slovo, jak Ho tedy stavím na základě Jeho Slova nad Jeho Slovo?"
    @Vlastními výklady, které vydáváte za obecně platnou pravdu a vytrháváním veršů z biblických kontextů.
    ----------------
    Ani jeden verš nebyl vytržen z kontextu, protože kdyby byl, už jste dávno ten kontext vložil a usvědčil mne ze lži, ale nikde jste tak nemohl provést.
    Písmo vždy vykládám Písmem a občas řeknu jak je to myšleno, ale nikdy nepopírám co Písmo říká, to se vykládá samo.

    Pokud tvrdí, že naše hříchy jsou dokonale odpuštěny, tak já mu věřím ...
    Židům 10,17-20
    "na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.‘ Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Vám Vaši víru přece neberu. Věřte si, čemu chcete a nechte římské katolíky laskavě napokoji. Nikdo z nás Vám pravou Boží víru nenutí.

      Vymazat
    2. add) Tomáš PavelApr 13, 2012 04:48 AM

      Já Vám Vaši víru přece neberu. Věřte si, čemu chcete a nechte římské katolíky laskavě napokoji. Nikdo z nás Vám pravou Boží víru nenutí.
      ----------------
      Věřím v úžasného a láskyplného Boha, který mi dokobale odpouští hříchy, a já za ně již nemusím trpět, protože Ježíš za ně trpěl za mne....
      Toto je pravá Boží víra a té já věřím, nemusí mě do ni nikdo nutit: je psáno
      Židům 10,17-20
      "na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.‘ Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla"

      Vymazat
  5. "Věřím v úžasného a láskyplného Boha, který mi dokobale odpouští hříchy, a já za ně již nemusím trpět, protože Ježíš za ně trpěl za mne...."

    To je právě to hodně opovážlivé spoléhání na Boží milosrdenství, které se dost nevyplácí. Právě proto, že jste celé zaslepené pouze Biblí, nevidíte správně na cestu. Dělejte, jak uznáte za dobré.

    OdpovědětVymazat
  6. add) Tomáš PavelApr 15, 2012 08:48 AM

    "Věřím v úžasného a láskyplného Boha, který mi dokobale odpouští hříchy, a já za ně již nemusím trpět, protože Ježíš za ně trpěl za mne...."

    To je právě to hodně opovážlivé spoléhání na Boží milosrdenství, které se dost nevyplácí. Právě proto, že jste celé zaslepené pouze Biblí, nevidíte správně na cestu. Dělejte, jak uznáte za dobré.
    -----------------
    Boží milost je dar a já ho přijímám, nepotřebuji si ho nijak koupit a nemohu Boží milost získat jinak.
    "8Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit." Efezským 2,8-9

    Jak jinak podle Vás lze získat Boží milost? Cesta je jen jediná a to by jste měl vědet a to je Ježíš....

    OdpovědětVymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)