28.10. 1:50
Já děkuji za odpověď. Zatím odepisuji jen několika vyjádřeními, jak já chápu církev. Nemám zatím moc času na odpověď, i když bych toho měla hodně co říci.
Dostávám se velmi pozdě k odpovědi. tak snad příště. s pozdravem Rút
Moje odpovědi najdete vždy modře = autor tohoto blogu Kdohledanalezne
Počátky církve
Kořen církve nelze hledat jinde než ve společenství apoštolů a učedníků kolem Ježíše. Už samotné řecké označení – ekklesia (z toho pocházející lat. ecclesia, it. chiesa, fr. église) – znamená svolání, shromáždění. Ve Starém zákoně označuje shromáždění Izraele, které se sešlo před Bohem. V této tradici pokračovali první křesťané, když se scházeli k četbě z Božího slova a k „lámání chleba“ (což je starokřesťanský výraz pro eucharistii) podle Ježíšova přání při poslední večeři: „To konejte na mou památku!“ (Lk 22, 19). Aby tato společenství odlišili od židovských shromáždění, přidávali ekklesia kýriaké (shromáždění Páně), a tak specifikovali, že centrem jejich setkání je Pán – Ježíš Kristus. Z přízviska kýriaké pocházejí něm. Kirche, angl. Church a také i české církev.
ἦσαν δὲ προσκαρτεροῦντες τῇ διδαχῇ τῶν ἀποστόλων καὶ τῇ κοινωνίᾳ καὶ τῇ κλάσει τοῦ ἄρτου καὶ ταῖς προσευχαῖς. Skutky 2,42 řecký originál
"Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se." Sk 2,42
Ať se snažím, seč se snažím v originálním textu pro lámání chleba nevidím výraz "Euhcaristie" řecky se píše ευχαριστία
Ve Skutcích 20,7, kde se píše o lámání chleba výraz Eucharistie není, proto Eucharistie z originálních textů neznamená lámání chleba "První den v týdnu jsme se sešli k lámání chleba a Pavel promluvil ke shromáždění. Protože chtěl na druhý den odcestovat, protáhl řeč až do půlnoci."
Církev jako společenství křesťanů nevznikla jako lidské přání vytvořit nějako instituci, ale svůj původ staví výhradně na Kristu. Pochopení jeho osoby a jeho poslání je klíčem k pochopení podstaty a poslání církve. Ježíš zcela záměrně vytváří společenství dvanácti apoštolů, které je jádrem mnohem širší skupiny učedníků a těch, kteří Ježíše provázeli. Těchto „Dvanáct“ se mělo stát základními kameny společenství, které shromáždí lidi ze všech národů (srv. Mt 28, 19-20). Ale původ církve má ještě druhý zdroj – je jí Ježíšova oběť na kříži za spásu světa. Ježíšova poslušnost Otci a láska k člověku až k sebeobětování vyvrcholily událostí kříže. „Až budu ze země povýšen, potáhnu všechny lidi k sobě“ (Jan 12, 32) – těmito slovy Ježíš předpovídá nejen okolnosti své smrti, ale i důsledek ukřižování: Kristovo ukřižování není zánik, ale vylití milosti, která člověku přináší vysvobození od hříchů a posilu pro uskutečnění požadavku lásky k Bohu a k člověku. Společenství apoštolů si je dobře vědomo, že právě jemu Ježíš svěřil pokračování svého úkolu a péči o všechny, kdo uvěří v něj uvěří.
Ježíš poslal i jiných 70 (Lukáš 10,1) a při vylití Ducha svatého tam bylo s 12 apoštoly dalších asi 108 lidí (Skutky 1,15) prvotní církev. Církev je postavená jak správně říkáš na jediném Bohu Ježíši Kristu, On je tou skálou i hlavou Jeho církve, s tím souhlasím.
Z Ježíšova poslání apoštolů „Jděte ke všem národům…Já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku“ (Mt 28, 19-20) vysvítá univerzálnost misií: poslání se tedy netýká pouze Dvanácti, ale i jejich pokračovatelů.
S tímto nemohu zcela souhlasit, protože Písmo praví, že nás všechny Ježíš vysílá ke všem národům uzdravovat nemocné, vyhánět démony a to bez vyjímky: "A řekl jim: „Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky; budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.“ Marek 16,15-18
Tak také bylo v prvotní církvi pochopeno. Apoštolové si po Mistrově příkladu vybírají své nástupce a „vkládají na ně ruce“ (srv. 2Tim 1,6). Písemná svědectví z prvních křesťanských staletí dále popisují předávání „apoštolské moci“ vkládáním rukou na své nástupce. Tento obřad bychom dnes označili jako biskupské svěcení. „Episkopoi“ – biskupové, čili „ti kdo dohlížejí a jsou představenými“ jsou pokračováním apoštolského sboru a vykonávají úkol kázání evangelia po celém světě. Biskup spolu s křesťany na určitém území tvoří místní církev. O tom svědčí i list sv. Ignáce, biskupa z Antiochie, který píše kolem roku 107 křesťanům do Efezu: „Sluší se, abyste byli jednoho smýšlení s biskupe, jak to i děláte. Vždyť vaše slovutné kněžstvo, hodné Boha, žije s biskupem v takové harmonii jako struny na kytaře. Vaše jednomyslnost láskyplný soulad opěvuje Krista. Jestliže já jsem se v krátké době spřátelil s vaším biskupem, tím spíše blahořečím vám, kteří jste s nim spojeni jako církev s Ježíšem Kristem a jako Ježíš Kristus s Otcem, aby vše bylo v harmonické jednotě. Nikdo se nedej na bludnou cestu! Kdo se nedrží oltáře, připravuje se o Boží chléb. Má-li totiž takovou moc modlitba jednoho či dvou lidí, čím spíše modlitba biskupa s celou křesťanskou obcí!“
Pokud máš pravdu, tak by biskupové neměli neposlouchat Boží Slovo a to co řekl apoštol Pavel, který předával své následovnictví dál, přesto dělají pravý opak, proč?
"Věrohodné je to slovo: Kdo chce být biskupem, touží po krásném úkolu. Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit,ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný.Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné;nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?Nemá být nově pokřtěný, aby nezpyšněl a nepropadl odsouzení ďáblovu.Musí mít také dobrou pověst u těch, kdo jsou mimo církev, aby neupadl do pomluv a ďáblových nástrah.Rovněž jáhnové mají být čestní, ne dvojací v řeči, ne oddaní vínu, ne ziskuchtiví. Mají uchovávat tajemství víry v čistém svědomí. Ať jsou nejdříve vyzkoušeni, a teprve potom, když jim nelze nic vytknout, ať konají svou službu.Právě tak ženy v této službě mají být čestné, ne pomlouvačné, střídmé, ve všem věrné.Jáhni ať jsou jen jednou ženatí, ať dobře vedou své děti a celou rodinu. Konají-li dobře svou službu, získávají si důstojné postavení a velkou jistotu ve víře v Krista Ježíše."1.Timoteova 3,1-13
Anonymní 28. října 2012 1:52
řecky se píše ευχαριστία - toto je podle mě podobné spíše eucharistii, než jen lámání chleba.
OdpovědětVymazatale na tom slovíčkaření tak nezáleží, jako na tom, jaký to má smysl v celém kontextu BIBLE.
108 lidí (Skutky 1,15) - tyto verše se přece jasně týkají doplnění apoštolského kruhu z věřícících, kterých tam bylo jak je psáno 120.
tady doplňuje Petr chybějícího Jidáše a pověřuje(ustanovuje)nového apoštola, abyc jich bylo zase dvanáct. nestávají se všichni apoštoly, ale jen dvanáct. ti kteří budou mít nad těmi dalšími určité dané pověření(úkol), aby převzal místo v této apoštolské službě (Sk 1,25) Vybrali sice dva, ale pak losovali jen jednoho. Aby doplnili daný počet dvanáct, což v Bibli znamená plnost. To vše má svůj smysl. To, co Bůh žádá je vždy naprosto dokonalé, tak i toto bylo dokonalé.
POZOR - nejprve doplnil těch dvanáct, kde byl nejdůležitější Petr, protože J.řekl, že na něm vystaví svou církev. Petr-znamená skála, nikoliv Ježíš, jak píšeš.Proto dostal toto jméno. Ježíš je hlavou církve, ale nikoliv skálou, tou je Petr Ty ovšem píšeš to:
On je tou skálou i hlavou Jeho církve, s tím souhlasím.
Těch dalších sedmdesát již němělo již ten zvláštní úkol dvanácti, ale jejich úkol byl úkol dělníků, nikoliv skály, na které bude postavena církev.Boží slovo je jasné a nedá se takto zjednodušovat. Musí se vnímat všechny aspekty, které jsou tam napsané. Nemohu na základě sedmdesáti najednou zrušit, to co řekl Petrovi a dvanácti - to by se z Bible pak udělal "kocourkov". Musí platit stále všechno a přitom to musí dávát stále sejnou pravdu a jednotu. Pokud nebudeme rušit jedním slovem slovo druhé, tak nemůže dále pokračovat v diskusi. Nikam bychom nedošli.
Ty píšeš, že Ježíš nás všechny vysílá uzdravovat..., ale to není pravda. To, co Ježíš říká dvanácti (že povedou církev - budou pást beránky), neříká již těm sedmdesáti (kteří měli jít hlásat evangélium) a toto již neříká pětitisícovým zástupům (ty už jen vyučuje Božímu slovo, jak mají jednat a žít). V Bibli je to jasně odděleno. Není to sice napsáno ve sloupcích pěkně rozděleneěn jako dnes třeba vypadá diplomová práce. A proto se to nedá posuzovat podle dnešních měřítek vyjadřování, ale podle měřítek vyjadřování té doby, ve které to bylo psané. proto je důležitá tradice, jak nám to předávala z doby, ve které tomu jhasněji rozumněla, než tomu rozumíme dnes. přesto i dnes je to jasně srozumitelné a je vidět, k jaké skupině lidí Ježíš hovoří a co každé říká. tak se to prostě nedá popřít.
Marek 16,15-18 - to nepaltí pro nás všechny, ale pro ty, kteří byli toutu službou pověřeni.
pro nás platí, co říkál těm velkým zástupům, které pak někdy musel zázračně nasytit. nebo těm, jako byla samařská žena, zacheus atd.Ty nebyli povolání k vedení církve, ani uzdravování a vyhánění démonů, ale byli vedeni, aby již žili čistý život a řekli, co prožili a komu uvěřili. míchat to jako guláš je velmi nebezpečné. znamená to postavit se proti pravdě Božího slova, ale v tom bych nechtěla opravdu pokračovat. to by nám nepřineslo požehnání.
zatím nemám čas odpovědět na další části. zdraví Rút
Milá Rút,
Vymazatorigunál textu Matouše 16,18 zní:
"κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ἅ|δου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς."
"pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou."
Je tam slovo PETRA (πέτρᾳ) ne Petr (Πέτρος), ženský rod.
πέτρα,n \{pet'-ra}
1) a rock, cliff or ledge 1a) a projecting rock, crag, rocky ground 1b) a rock, a large stone 1c) metaph. a man like a rock, by reason of his firmness and strength of soul (1. skála, útes nebo římsa 1a) vyčnívající skále, útes, skalnatá země 1b) rock, velký kámen 1c) metafor.člověk jako skála, z důvodu jeho pevnosti a síly duše)
Překlad slova Petros je: Petros: "a stone" or "a boulder," (kámen, balvan) to je velký rozdíl od slova skála, nemyslíš? Měla by jsi znát i originál.
Ten samý výraz je požit i v 1. Korintským 10,4, kde je tou skálou označen Ježíš Kristus: "a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus."
"καὶ πάντες τὸ αὐτὸ πνευματικὸν ἔπιον πόμα: ἔπινον γὰρ ἐκ πνευματικῆς ἀκολουθούσης πέτρας: ἡ πέτρα δὲ ἦν ὁ Χριστός."
πέτρας .... skály
πέτρα .... skálou
Řecké slovo petros je balvan, nebo kámen
řecké slovo petra (ženský rod ne mužský) je skála.
Mám ignorovat významy těchto slov? Mám ignorovat to, že tou skálou je Ježíš Kristus? "Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i navěky." Židům 13,8
Nebo se snad změnil?
Mluvil by Bůh o Petrovi jako o skále jenž je On sám, tedy i Jeho Syn Ježíš Kristus?
add) řecky se píše ευχαριστία - toto je podle mě podobné spíše eucharistii, než jen lámání chleba. ale na tom slovíčkaření tak nezáleží, jako na tom, jaký to má smysl v celém kontextu BIBLE.
Vymazat-----------------
Milá Rút můžeš mi prosím Tě říci kde v textu obou veršů o lámání chlaba nacházíš v originálu slovo Eucharistie? Protože ať se snažím, seč se snažím v originálním textu pro lámání chleba nevidím výraz "Euhcaristie" řecky se píše ευχαριστία
Zde orignál textu svatého Písma (můžeš naléz i online na webu (http://www.greekbible.com)
"ἦσαν δὲ προσκαρτεροῦντες τῇ διδαχῇ τῶν ἀποστόλων καὶ τῇ κοινωνίᾳ καὶ τῇ κλάσει τοῦ ἄρτου καὶ ταῖς προσευχαῖς. Skutky 2,42 řecký originál
"Vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se."
Sk 2,42
Ve Skutcích 20,7, kde se píše o lámání chleba výraz Eucharistie není, proto Eucharistie z originálních textů neznamená lámání chleba "První den v týdnu jsme se sešli k lámání chleba a Pavel promluvil ke shromáždění. Protože chtěl na druhý den odcestovat, protáhl řeč až do půlnoci."
"Ἐν δὲ τῇ μιᾷ τῶν σαββάτων συνηγμένων ἡμῶν κλάσαι ἄρτον ὁ Παῦλος διελέγετο αὐτοῖς, μέλλων ἐξιέναι τῇ ἐπαύριον, παρέτεινέν τε τὸν λόγον μέχρι μεσονυκτίου."
Lámání chleba pro vás katolíky znamená Eucharistie, přestože v Písmu svatém o tom není psáno
V 1 Korintským 11,24-27 apoštol Pavel popisuje Večeři Páně a ani tehdy nepoužil slovo Eucharistie:
"23 Ἐγὼ γὰρ παρέλαβον ἀπὸ τοῦ Κυρίου, ὃ καὶ παρέδωκα ὑμῖν, ὅτι ὁ Κύριος Ἰησοῦς ἐν τῇ νυκτὶ ᾗ παρεδίδοτο ἔλαβεν ἄρτον καὶ εὐχαριστήσας ἔκλασε καὶ εἶπε· 24 λάβετε, φάγετε· τοῦτό μού ἐστι τὸ σῶμα τὸ ὑπὲρ ὑμῶν κλώμενον· τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν. 25 ὡσαύτως καὶ τὸ ποτήριον μετὰ τὸ δειπνῆσαι λέγων· τοῦτο τὸ ποτήριον ἡ καινὴ διαθήκη ἐστὶν ἐν τῷ ἐμῷ αἵματι· τοῦτο ποιεῖτε, ὁσάκις ἂν πίνητε, εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν. 26 ὁσάκις γὰρ ἂν ἐσθίητε τὸν ἄρτον τοῦτον καὶ τὸ ποτήριον τοῦτο πίνητε, τὸν θάνατον τοῦ Κυρίου καταγγέλλετε, ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῃ."
"vzdal díky, lámal jej a řekl: „ Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku.“ Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: „Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku.“ Kdykoli tedy jíte tento chléb a pijete tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde. Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně."
Slovo Eucharistie je použito v Nové smlouvě v řeckém originále jen 2 x a to v Koloským 4,2 a Efezským 5,4 nemá to však spojitost s lámáním chleba a hlavně s Večeři Páně!
"Τῇ προσευχῇ προσκαρτερεῖτε, γρηγοροῦντες ἐν αὐτῇ ἐν εὐχαριστίᾳ,"
V modlitbách buďte vytrvalí, bděte a děkujte Bohu.
"καὶ αἰσχρότης καὶ μωρολογία ἢ εὐτραπελία, ἃ οὐκ ἀνῆκεν, ἀλλὰ μᾶλλον εὐχαριστία."
Vést sprosté, hloupé a dvojsmyslné řeči se nepatří; vy máte vzdávat Bohu díky!
Žádný apoštol nikdy nenazval Večeři Páně "svátostí či-li Eucharistii" ale lámáním chleba Wikipedie: (jiným významem slova eucharistie je svátost oltářní neboli svaté přijímání,). Jedná se o obřad, který má vztah jednak k novozákonnímu líčení poslední večeře Ježíše s jeho učedníky a jednak k Ježíšově smrti na kříži. Eucharistie je ústřední svátostí církve a středem její bohoslužby. Pojem eucharistie pochází z z řeckého εὐχαρίστειν eucharistein děkovat – ústředním bodem celého slavení eucharistie je děkovná modlitba.
Děkovná modlitba není lámání chleba!!!! Pouze a jen děkovná modlitba :o)
Žalmy 18:32 | Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš!
OdpovědětVymazatŽalmy 18:47 | Živ je Hospodin! Buď požehnána moje skála, vyvýšen buď Bůh, má spása!
Žalmy 62:3 | Jen on je má skála, má spása, můj nedobytný hrad, mnou nikdy nic neotřese.
Žalmy 62:7 | Jen on je má skála, má spása, můj nedobytný hrad, mnou nic neotřese.
Žalmy 62:8 | Má spása a sláva je v Bohu, on je má mocná skála, v Bohu mám útočiště.
Žalmy 73:26 | Ač mé tělo i mé srdce chřadne, Bůh bude navěky skála mého srdce a můj podíl.
Žalmy 78:35 připomínali si, že Bůh býval jejich skála, že Bůh nejvyšší byl jejich vykupitel.
Žalmy 89:27 | On mě bude vzývat: ‚Tys můj Otec, můj Bůh, moje spásná skála,‘
Žalmy 92:16 | aby hlásali, že Hospodin je přímý, skála má, a podlosti v něm není!
Žalmy 94:22 | Ale Hospodin je můj hrad nedobytný, můj Bůh je má útočištná skála.
Žalmy 144:1 | Davidův . Požehnán buď Hospodin, má skála, který učí bojovat mé ruce a mé prsty válčit!
Izajáš 26:4 | Doufejte v Hospodina věčně, neboť Hospodin, jen Hospodin je skála věků.
Celý Starý zákon byl Bůh Skála a v Novém zákoně se změnil v Petra?Bůh tedy lže i Jeho Slovo?
Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.Iz 42,8
Šimon Petr odpověděl: ,"Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha!" Ježíš mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone, synu Jo-nášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj nebeský Otec. A já ti říkám: Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbu-duji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou. Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi."
OdpovědětVymazatMůj Otec, který mi je dal, je větší než všichni a z Otcových rukou je nemůže vyrvat nikdo. Já a Otec jedno jsme."
petr je skála (balvan či kámen) - všichni mají danou pevnost, to je to nejdůležitější!!!
petr je viditelnou skálou, na které bude stát viditelná Boží církev.dokonce dostal klíče od nebeského králoství a moc - co sváže či rozváže na zemi bude svázáno a rozvázáno i v nebi - to platí a nedá se to nijak obejít, jen tomu uvěřit. proč asi dostal tuto moc, pro církev, kterou povede. vždyť J. říká, budeš pást mé beránky.
Je zřejmé, že tedy zde někde musí být lidé, kteří plní příkaz daný učedníkům, hlásat evangelium "až do konce světa". Pozor!!! rozdíl je co říká J. v písmu učedníkům a co říká zástupům. to jsou dvě rozdílné věci a nejde je zaměňovat. to co |J. řekl platí a nesmí se to měnit či používat pro jinou skupinu lidí, které to J.neříká. Bědá vám, ani písmeno proměnit, natož celé věty či odstavce!!!
Základy církve položil Kristus už v době, kdy si z okruhu učedníků vybral 12 mužů, které nazval apoštoly. (Jeden zradil - Jidáš, a proto po zmrtvýchvstání Ježíšově mluví Písmo o jedenácti. Později byl tento počet opět doplněn na dvanáct).
Zvláštní pověření dostává apoštol Petr, postavený do čela ostatních: "Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbuduji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou. Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi." (Mt 16,18)
"a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus."- tady se mluví o duchovní skále a tou je opravdu Ježíš, to jsem nepopítrala. je rozdíl duchovní skála a skála viditelná. každá zkomolenina udělá blud
a proto je třeba vždy Boží slovo vysvětlovat podle tradice, jak jí vysvětlovali naší praotcové. Pokud se bude vysvětlovat podle moderního světa, tak se nikam nedostaneme.
Víra je dar, mnozí nechtějí věřit tomu, čemu nerozumějí. Pokud miluji Ježíše, uvěřím tomu, co on řekl. i když tomu třeba úplně nerozumím. to je víra.
Pokud se neshodneme na těchto pravdách, tak se neshodneme i na dalších pravdách. v tom případě nemá pak cenu pokračovat, ale raději ustoupit od diskuse a Boží slovo touto cestou nerozmšlňovat. to by nepřineslo užitek, ani požehnání. zdraví Rút
add) Šimon Petr odpověděl: ,"Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha!" Ježíš mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone, synu Jo-nášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj nebeský Otec. A já ti říkám: Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbu-duji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou.
Vymazat------------
Milá Rút
v originále tam není "Ty jsi Petr - Skála - a na té skále"
"κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ἅ|δου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς."
"pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou."
Nebo to tam vidíš? Máš asi špatný překlad Misál není Bible (zkus si otevřít Bibli), originál mluví jasně: "σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ" Ty jsi Petr; a na té skále" nemluví o Petrovi, ale o jeho vyznání, že Ježíš je Bůh, tedy ta skála:
Žalmy 18:32 "Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš!"
Ten samý výraz je požit i v 1. Korintským 10,4, kde je tou skálou označen Ježíš Kristus: "a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus."
"καὶ πάντες τὸ αὐτὸ πνευματικὸν ἔπιον πόμα: ἔπινον γὰρ ἐκ πνευματικῆς ἀκολουθούσης πέτρας: ἡ πέτρα δὲ ἦν ὁ Χριστός."
πέτρας .... skály
πέτρα .... skálou
Kde přesně je ještě doloženo, že Petr je skála?
Sám Petr mluvil o jediné skále a to o Ježíši:
"καὶ λίθος προσκόμματος καὶ πέτρα σκανδάλου: οἳ προσκόπτουσιν τῷ λόγῳ ἀπειθοῦντες, εἰς ὃ καὶ ἐτέθησαν." 1.Petr 2,8 zde je použito slovo skála - petra πέτρα
"6Proto stojí v Písmu: ‚Hle, kladu na Siónu kámen úhelný, vyvolený, vzácný; kdo v něj věří, jistě nebude zahanben.‘ 7Vám tedy, kteří věříte, je vzácností, ale nevěřícím je to ‚kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným‘ 8a ‚kamenem úrazu a SKÁLOU pohoršení‘. " 1Petr 2,6-8
Petr byl první člověkem, který svědčil pohanům a oni uvěřili - Kornélius, ale pak už sloužil pouze židům, on nebyl apoštolem pro pohany, tím se stal Pavel.
Pavel to o sobě píše: Římanům 11:13 "Vám z pohanských národů říkám, že právě já, apoštol pohanů, vidím slávu své služby v tom," Pavel zakládal sbory pohanů
add) Víra je dar, mnozí nechtějí věřit tomu, čemu nerozumějí. Pokud miluji Ježíše, uvěřím tomu, co on řekl. i když tomu třeba úplně nerozumím. to je víra.
Proto se moc omlouvám milá Rút věří, že Ježíš neřekl o Petrovi, že je skála, protože to v originále není, a to je zase má víra. Věříš-li misálu, věříš-li že Petr je to samé jako Petra, Věříš-li, že se Ježíš změnil (protože ta skála byla fyzická i duchovní - putovala se Izraelci 40 let po poušti), tak se naše víra neshodne.
Já Písmo nevykládá, já mu věřím, jak je psáno. Možná by jsi měla více věřit Božímu Slovu než tradici.
Bůh = skála = Boží Syn = Ježíš Nazaretský = skála, kde vidíš Petra?
Ježíš je hlava církve, jak říká Petr je skálou, na Něm mám budovat svůj duchovní život, a v Něm máme věčný život.
Pro mne je jedinou a možnou skálou Ježíš Nazaretský Boží Syn, na Něm stavím svoji víru a mám věčný život. Máš-li pocit, že je to špatně, dokaž mi to v Písmu.
"Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i navěky." Židům 13,8
Byl-li skálou Ježíš i pro Petra, je i pro mne, Ježíš je neměnný.
Ježíš chce být Tvoji skálou jak duchovní tak fyzickou jako byl Izraelcům, přijmi to, vždyť Tě miluje
add) Ty píšeš, že Ježíš nás všechny vysílá uzdravovat..., ale to není pravda. To, co Ježíš říká dvanácti (že povedou církev - budou pást beránky), neříká již těm sedmdesáti (kteří měli jít hlásat evangélium) a toto již neříká pětitisícovým zástupům (ty už jen vyučuje Božímu slovo, jak mají jednat a žít). V Bibli je to jasně odděleno.
OdpovědětVymazat-----------
Milá Rút,
Písmo praví, Ježíš zde říká:
"Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky; budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.“ MARAK 16,16-18
Jelikož jsem člověk, který uvěřil a přijal křest, tak jsem spasen, ve jménu Ježíš (v Jeho jménu) vyháním démony a mluvím novými jazyky+ mohu brát hady do rukou a nic se mi nestane, na choré vkládám ruce a uzdravuji je. A PROČ?
PROTOŽE KAŽDÝ KDO UVĚŘÍ TO BUDE ČINIT, ŘEKL TO SÁM JEŽÍŠ. A JÁ SE POČÍTÁM MEZÍ KAŽDÉHO KDO UVĚŘIL Ty ne? Neřekl, jen vy apoštolové vás 11 to bude činit, to by pak nemohl činit ani Štěpán, ani Pavel, ani ostaní ....nemyslíš?
VÍŠ VĚŘÍM JEŽÍŠI, TY NE? To je moje moje víra v Jeho Slovo.
add) Marek 16,15-18 - to nepaltí pro nás všechny, ale pro ty, kteří byli toutu službou pověřeni.
OdpovědětVymazat--------
"Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen. TY, KDO UVĚŘÍ, BUDOU PROVÁZET TATO ZNAMENÍí: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky;budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je.“ " Marek 16,15-18
KAŽDÝ KDO UVĚŘÍ NEZNAMENÁ VYVOLENÝ, NEMYSLÍŠ?
Leda-že by jsi nebyla ten, kdo uvěřil, přijmul křest a je spasen, pak je jasné, že to pro Tebe a všechny, kdo nevěří neplatí.....Platí to jen pro ty, kdo uvěří, přijmou křest a jsou spaseni....
Znovu opakuji:
OdpovědětVymazatŠimon Petr odpověděl: ,"Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha!" Ježíš mu na to řekl: "Blahoslavený jsi, Šimone, synu Jo-nášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj nebeský Otec. A já ti říkám: Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbu-duji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou. Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi."
Můj Otec, který mi je dal, je větší než všichni a z Otcových rukou je nemůže vyrvat nikdo. Já a Otec jedno jsme."
Na těchto stránkách zpívá stejná písnička či ideologie!!!
Šimon dostal nové jméno proto, že dostává od Ježíše nový úkol - pást jeho beránky.
Proto dostává jméno Petr-které v překladu znamená skála (to slovo Petr znamená skála, pro tam není napsaná skála - ale myslím, že toto by pochopil i prvňák, jako slovo Abigail - znamená pramen radosti atd!!!)
Ty jsi Petr a na té skále - tady je jasné, že na Petrovi a na ničem jiném!!!
Dále naprosto opomíjíš tyto věty (úmysl či hloupost - na to si odpověz sám):
Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi."
To jsou silná slova a také něco důležitého znamenají. (Ovšem někdo "chytrý" je nechce slyšet, nebo bude spíše přemýšlet nad tím, jak z nich udělat nejlepší bludy.)
Kdo chce dělat herezi a blud tak si vytvoří kde co. Ty prostě slyšet nechceš, nebo´t věříš více své ideologii a tedy sám sobě. Tvoje pýcha by nikdy nedovolila otevřít oči a vidět a otevřít uši a slyšet. Bůh je Láska, Pravda a Cesta. pokud nechceš se pohybovat po cestě plnosti pravdy, nemá cenu dále diskutovat. Boží láska bez pravdy neexistuje. stává se bludem. já již v tomto bludu dále pokračovat nechci. Kéž tě duch svatý osvítí a ukáže ti pravdu. to ovšem bude bolet a bude se muset něco v člověku zlomit. Tak přeji odvahu a sílu k moudrosti. Rút
Milá Rút,
Vymazatnelze ignorovat co je v originálním znění v evangeliech, a tam skutečně není výrok: "A já ti říkám: Ty jsi Petr - Skála - a na té skále zbu-duji svou církev a pekelné mocnosti ji nepřemohou." toto je v misálu, dokonce to není ani v Bibli (rkumenka: "A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemoho")
"κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ἅ|δου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς."
Πέτρος - Petr (mužský rod) překlad tohoto slova je kámen, oblázek
πέτρᾳ - Petra (ženský rod)překlad tohoto slova je skála
Není nic hanebnějšího, NEŽ NECHTÍT VĚŘIT, CO ČTEME v PÍSMU, a odvážit se věřit, co tam nečteme, NEDBAT TOHO, CO PÍSMO PRAVÍ a zastávat a vyvozovat z Něho to, o čem mlčí, nebo-li neříká.
add) Šimon dostal nové jméno proto, že dostává od Ježíše nový úkol - pást jeho beránky.
OdpovědětVymazat--------
Milá Rút,
pokud správně čtu Písmo, tak Ježíš Šimonovi nedal jméno Petr, ale Kéfas, pak se to překládalo do řečtiny jako Petr, ale v aramjštině v kterém jsou napsána evangelia je použito jméno Kéfas (Κηφᾶς). Překlad jména Kéfas je oblázek, kámen
"Přivedl ho k Ježíšovi. Ježíš na něj pohleděl a řekl: „Ty jsi Šimon, syn Janův; budeš se jmenovat Kéfas (což se překládá: Petr ).“ Jan 1,42
toto jméno Kéfas použil i apoštol Pavel "ať Pavel nebo Apollos nebo Kéfas, ať svět nebo život nebo smrt, ať věci přítomné nebo budoucí -- všechno vaše," 1Kor 3,22 (εἴτε Παῦλος εἴτε Ἀπολλῶς εἴτε Κηφᾶς εἴτε κόσμος εἴτε ζωὴ εἴτε θάνατος εἴτε ἐνεστῶτα εἴτε μέλλοντα, πάντα ὑμῶν,)
"Což nemáme právo mít s sebou věřící manželku, jako i ostatní apoštolové a bratři Pána i Kéfas?" 1Kor 9,5 (μὴ οὐκ ἔχομεν ἐξουσίαν ἀδελφὴν γυναῖκα περιάγειν, ὡς καὶ οἱ λοιποὶ ἀπόστολοι καὶ οἱ ἀδελφοὶ τοῦ κυρίου καὶ Κηφᾶς;)
"když tedy poznali tu milost, která mi byla dána, dali Jakub, Kéfas a Jan, kteří byli uznáváni za sloupy ,..." Gal 2,9 (καὶ γνόντες τὴν χάριν τὴν δοθεῖσάν μοι, Ἰάκωβος καὶ Κηφᾶς....)
Nechci ignorovat Boží Slovo
add) add) Šimon dostal nové jméno proto, že dostává od Ježíše nový úkol - pást jeho beránky.
Vymazat------------
"Já jsem dobrý pastýř; znám své ovce a ony znají mne, tak jako mě zná Otec a já znám Otce. A svůj život dávám za ovce. Mám i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést. Uslyší můj hlas a bude jedno stádo, jeden pastýř." Jan 10,14-16
Ovce - židé
jiné ovce - pohané
--------------
add) Tobě dám klíče od nebeského království: co svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na nebi."
---------------
Petr šel zvěstovat jako první pohanům a tím odemkl pro pohany Boží království, kdyby tak neučinil, tak by bylo pro nás uzamčeno (viz celá 10 kapitola Skutků). Jediný kdo skutečně mé klíče od života smrti je Ježíš "ten živý; byl jsem mrtev – a hle, živ jsem na věky věků. Mám klíče od smrti i hrobu." Zjevení 1,18
-------------
Kdo chce dělat herezi a blud tak si vytvoří kde co. Ty prostě slyšet nechceš, nebo´t věříš více své ideologii a tedy sám sobě. Tvoje pýcha by nikdy nedovolila otevřít oči a vidět a otevřít uši a slyšet. Bůh je Láska, Pravda a Cesta. pokud nechceš se pohybovat po cestě plnosti pravdy, nemá cenu dále diskutovat. Boží láska bez pravdy neexistuje. stává se bludem. já již v tomto bludu dále pokračovat nechci. Kéž tě duch svatý osvítí a ukáže ti pravdu. to ovšem bude bolet a bude se muset něco v člověku zlomit. Tak přeji odvahu a sílu k moudrosti. Rút
-----------
Kdo nechce věřit Božímu Slovu, (Ježíš je Boží Slovo - "Má na sobě plášť zbrocený krví a jeho jméno je Slovo Boží. .... Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů. Zj 19,13a16) je podle tebe správný katolický křesťan, kdo mu však věří tak jak je napsané, tak je podle Tebe heretik a bludař?
Proč?
Mám věřit více lidem než Bohu?
Je pyšné věřit Ježíši a to co řekl?
Jedině Ježíš je cesta pravda i život a nikdo nemůže přijít k Otci než skrze Něho (ani skrze zjevení Marie, ani skrze jiné svaté, ale pouze jen skrze Ježíše) Jan 14,6
Můj život plně patří mému nebeskému Tatínkovi, a to jen díky tomu, že mé srdce, můj život, mé nadechnutí i vydechnutí bylo odevzdáno pod vládu mého Krále a Pána Ježíši Nazaretskému. On mne svoji krví očistil, od mých hříchů a já jsem nyní Boží dítě, již jsem tu jen cizincem, můj domov je u mého Tatínka, kde mne čeká příbytek, který mi Ježíš připravil. Jen v Něm je spása. Můj Bůh Otec mne miluje, je to nádherný pocit, Ježí je můj nejlepší přítel, a díky Duchu svatému mám Boha ve svém srdci, On se tam v Ježíši ubytoval. (Jan 14,23) a proto pro mne platí slovo z Marka 16,16-18
Ježím mne miluje a já Jeho, proto mu sloužím, a s Ním žiji jako On "Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy. Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme. Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on." 1 Jan 2,4-6
Rút Ježíš je pravda, jelikož je Ježíš Boží Slovo, tak čti Boží Slovo, ale to skutečné, na webu najdeš různé překlady, tak je používej, nejlépe i origninály, protože budeme souzeni z toho, zda jsme Ježíši věřili, zda jsme věřili Božímu Slovu, zda jsme žili jako žil On, zda jsme zachovávali Jeho přikázání, zda jsme milovali jedině Boha a nikoho jiného, a zda jsme činili Boží vůli....
Ježíš je jediná pravda, ne církve, ne tradice, ne lidé, jen Ježíš.....
Teprve nyní jsem pochopila, že ta vaše ideologie je satanova léčka, jinak není možné, aby jsi neslyšel to, co je napsáno. stále zpíváš svojí písničku a vůbec nebereš v úvahu historii (tradici). před dvěma tisíci lety rozumněli božímu slovu lépe, než dnes, kdy to člověk pěkně deformuje. Deformace je pýcha, která se staví nad Boha a přitom o něm mluví jako o "tatínkovi". Těmito bludy křižujěš znovu Krista. Ale to ti asi vůbec nedochází. Pokora přijme to, co přijali křesťané před mnoha lety a také to žije v tichosti bez velkých opěvných ód o tatínkovi (to mi trochu připomíná "tatínka Masaryka, a přitom on byl také pěkné kvítko, ale určitě mnohem zodpovědnější, než ty dnešní :-) Je zbytečné dále pokračovat a tentokrát již odpovídám naposledy. Já zůstanu u svého Boha, a ty si opěvuj toho svého. požehnaný čas přeje Rút
VymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
Vymazatadd) Teprve nyní jsem pochopila, že ta vaše ideologie je satanova léčka, jinak není možné, aby jsi neslyšel to, co je napsáno.
Vymazat-----
Milá Rút,
mým Bohem je Ježíš Nazaretský, ten ukřižovaný, který zemřel za naše hříchy, vstal po třech dnech z mrtvých a po 40ti dnech byl vzat do nebe a nyní sedí po pravici Otce v nebesích. Právě proto věřím co je psáno, nemohu ignorovat originál Písma, kde se o Perovi jako o skále vůbec nehovoří:
"A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. " Studijní překlad KMS
"A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou." Ekumenický (kardinála Tomáška) překlad
"I jáť pravím tobě, že jsi ty Petr, a na téť skále vzdělám církev svou, a brány pekelné nepřemohou jí." Kralický překlad
"κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ἅ|δου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς." Řecký originál
Věřím přesně tomu, co je psáno, kde v těch verších vidíš, že o Petrovi Ježíš řekl, že je skála?
Bůh a Boží Slovo je pro mne mojí tradicí... přece nebudu lidskou tradicí rušit Boží Slovo nemyslíš?
"tak rušíte Boží slovo svou tradicí, kterou pěstujete. A takových podobných věcí činíte mnoho.“ Marek 7,13
"„Boha je třeba víc poslouchat než lidi." Skutky 5,29
Pokora je přijmout to, co Ježíš řekl, tak jak to řekl.... pýcha je postavit si tradici nad Boží Slovo .... a proto když v Písmu není řečeno že Petr je skála (kor, když překlad tohoto jména z řečtiny je kámen či oblázek a překlad ženského jména Petra je skála, leda, že by jste začali tvrdit, že Petr je ve skutečnosti Petra, protože její jméno znamená skála) tak tomu nemohu veřit, nemyslíš?
Proč tedy Petr tvrdil, že skálou každého věřícího je Ježíš? Přece stavět na Ježíši jako na skále svoji víru je to co nás Ježíš sám učil v podobenství o dvou stavitelích...
RÚT MŮŽEŠ MI PROSÍM ODPOVĚDĚT NA MOJI POSLEDNÍ OTÁZKU? KDO JE TVÝM BOHEM, KDYŽ TO NENÍ JEŽÍŠ A JEHO SLOVO?
Ježíš Tě miluje, a touží, aby sji se mu odevzdala celým srdcem, celou duší, celou myslí a celou svoji silou a takto Ho milovala. Můžeš to pro Něj udělat?
add) Teprve nyní jsem pochopila, že ta vaše ideologie je satanova léčka, jinak není možné, aby jsi neslyšel to, co je napsáno.
OdpovědětVymazat---------------
Milá Rút,
VĚŘIT BOŽÍMU SLOVU JE SATANOVA LÉČKA?
"Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce. Není tvora, který by se před ním mohl skrýt. Nahé a odhalené je všechno před očima toho, jemuž se budeme ze všeho odpovídat." Židům 4,12-13
Ježíš je Boží Slovo
"Má na sobě plášť zbrocený krví a jeho jméno je Slovo Boží. .....Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů." Zjevení 19,13 a 16
VĚŘÍM JEŽÍŠI, VĚŘÍM, ŽE ON JE JEDINOU CESTOU, JEDINOU PRAVDOU A ON JE JEDINÝM ŽIVOTEM!
"Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."
Jan 14,6