úterý 3. ledna 2012

Bůh a Ty

Stejně jako existují fyzikální zákony, které řídí tento svět,
jsou i duchovní zákony, které určují tvůj vztah s Bohem.

1. Bůh tě miluje a nabízí ti dokonalý plán pro život

Bůh tě miluje a nabízí ti dokonalý plán pro život Boží láska

„Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.“ (Jan 3,16)

Boží plán

Ježíš řekl: „Já jsem přišel, aby měli život a měli ho v hojnosti“ (to znamená plný život, který má smysl). (Jan 10,10)

Proč je tedy tolik lidí, kteří tímto životem nežijí? Protože...

2. Člověk je hříšný a oddělený od Boha

Člověk je hříšný a oddělený od Boha Člověk je hříšný

„Všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy.“ (Římanům 3,23)

Člověk byl stvořen k tomu, aby žil ve společenství s Bohem. Rozhodl se však žít podle svých vlastních představ, nezávisle na Bohu. Tím bylo společenství s Bohem zničeno. Tento postoj se vyznačuje aktivním odporem nebo pasivní lhostejností k Bohu a je projevem toho, co Bible nazývá hřích.

Člověk je oddělený od Boha

„Mzdou hříchu je smrt...“ (tzn. duchovní smrt, věčné zavržení a oddělení od Boha). (Římanům 6,23)

Tento obrázek znázorňuje, že Bůh je svatý a člověk je hříšný. Hřích tvoří hlubokou propast, která je odděluje. Šipky znázorňují neustálé snahy člověka dosáhnout Boha a plného života vlastním úsilím, např. dobrým životem, filozofií nebo různými náboženstvími. Nic z toho však nedokáže vyřešit problém jeho hříchu.

Třetí zákon ukazuje jediný způsob, jak tuto propast překlenout...

 

3. Ježíš Kristus je jediným Božím řešením lidského hříchu

Ježíš Kristus je jediným Božím řešením lidského hříchu Ježíš za nás zemřel...

„Bůh však prokazuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní.“ (Římanům 5,8)

Vstal z mrtvých...

„Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem, ukázal se Petrovi, potom Dvanácti. Potom se ukázal více než pěti stům bratří najednou.“ (1. Korintským 15,3-6)

...a je jedinou cestou k Bohu

Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.“ (Jan 14,6)

Tento obrázek znázorňuje, jak Bůh překlenul propast, která nás od něj odděluje. Poslal svého Syna, Ježíše Krista, aby zemřel na kříži místo nás a zaplatil tak za naše hříchy.

Nestačí však tyto tři zákony jen znát...

4. Musíme osobně přijmout Ježíše Krista jako svého Spasitele a Pána

Musíme osobně přijmout Ježíše Krista jako svého Spasitele a Pána Ježíše Krista musíme přijmout

„Těm, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.“ (Jan 1,12)

Ježíše přijímáme vírou

„Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.“ (Efezským 2,8-9)

Když přijmeme Ježíše, prožijeme znovuzrození

Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží." (Jan 3,3)

Ježíše přijímáme osobním pozváním

Ježíš řekl: „Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu.“ (Zjevení 3,20)

Přijmout Ježíše znamená přiznat, že jsem hříšný, obrátit se k Bohu (pokání) a důvěřovat Ježíši, že vstoupí do mého života, že mi odpustí hříchy a že mě učiní takovým, jakým mě chce Bůh mít. Nestačí jen rozumem přijmout, že Ježíš je Syn Boží a že zemřel za naše hříchy. Nestačí ani žádný citový zážitek. Ježíše přijímáme vírou, rozhodnutím své vůle. 
čerpáno z www.hledamboha.cz zde najdeš i modlitbu přijetí, pokud ses rozhodl(a). 

14 komentářů:

  1. Měl jsem za to, že se člověk má klanět Bohu a ne přírodě(!!!). Ty podhledy kytiček ve spojení s Božím jménem vypadá opravdu velice podezřele, že se jedná o nějaké přírodní náboženství, které se pouze zaštiťuje Biblí a Božím jménem. Jinak si to neumím vysvětlit.

    OdpovědětVymazat
  2. add) Tomáš PavelMar 13, 2012 05:13 PM

    Měl jsem za to, že se člověk má klanět Bohu a ne přírodě(!!!). Ty podhledy kytiček ve spojení s Božím jménem vypadá opravdu velice podezřele, že se jedná o nějaké přírodní náboženství, které se pouze zaštiťuje Biblí a Božím jménem. Jinak si to neumím vysvětlit.
    --------------
    Co pak jste před tím kleknul? Pokud Vás to nutí, dám obrázky prač, víte, my s tím problém neb´máme, protože před ničím nepoklekáme.
    Je to jen obrázek přírody tak pro dokreslení atmosféry, ne ukázání Boha....

    Možná jste si nevšiml, ale jde tu o výzvu přijmout Ježíše do svého života jako Pána a tak o spásu člověka, který to udělá....ale pro Váš kritický pohled Vám tato důležitost jistě unikla, jinak by Vás nenapadlo se ptát na přírodní náboženství....Zde jde jen o poznání Boha skrze Ježíše.
    JEŽÍŠ JE JEDINÁ CESTA K BOHU, jiná neexistuje!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "EŽÍŠ JE JEDINÁ CESTA K BOHU, jiná neexistuje!!!"

      Opět děkuji za poctivé přiznání, že tento blog vede jinam než k Bohu.

      Vymazat
    2. add) Tomáš Pavel14. března 2012 23:58

      "EŽÍŠ JE JEDINÁ CESTA K BOHU, jiná neexistuje!!!"

      Opět děkuji za poctivé přiznání, že tento blog vede jinam než k Bohu.
      -------------------
      Pokud Ježíš není Bůh, tak Vaše věta je pravdivá, Tomáši. Asi nevěříte, že Ježíš je Bůh a jedině On je tou cestou k Bohu, proto máte problém i s tímto blogem.

      Jelikož Ježíš je Bůh, tak tento blog vede skrze Ježíše k Bohu Otci

      Vymazat
  3. add) Tomáš PavelMar 14, 2012 03:58 PM

    "EŽÍŠ JE JEDINÁ CESTA K BOHU, jiná neexistuje!!!"

    Opět děkuji za poctivé přiznání, že tento blog vede jinam než k Bohu.
    -------------------------------
    JEŽÍŠ JE TA JEDINÁ CESTA K BOHU, JINÁ NEEXISTUJE!!!

    Pokud znáte jinou cestu k Bohu Otci, prozraďte mi ji.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. add)
      Anonymní12. ledna 2013 2:32

      Since the admіn of thiѕ site is wοrking,
      nο questіon ѵery quickly it will
      be renownеd, due to its qualitу cοntents.


      Feel free to visit my site - kidney stones during pregnancy
      Feel free to visit my web page : pregnancy diet
      --------------------------

      If you do not wnat to discuss about what is in article, it means God, Jesus, Bible, please do not put your web site page. Next time I am going to delete all.

      Jesus loves you and you need His salvation!!!!

      Vymazat
  5. Dobrý den.

    Su vysokošlolák, 24 roků, bydlící na valašsku - Nedašov
    Napsal bych soukromně ale kontakt sem nenašel.
    Aby ste mně mohli prosím dobře odpovědět, tak vám řeknu neco o sobě.

    Poprvé o Pánu o pravém Pánu sem slyšel na intru v 17, mé uši slyšeli, oný kluk mi ukázal jak je to všechno jinak, to co je v kostele, to na co se spoléhají a pod a ukázal mi záchranu. Mně se ale zalíbila tma.

    Čas plynul, v 19 po maturitě sem si konečně našel cérku, bydleli sme spolu ve Zlíně, já chodil na výšku, ona pracovala. Byla můj život..Pak ale k tomu přistoupily peníze a já se zajímal o to jak s bohatnout...Peníze to byl můj "bůh" ... 12. března 2012 rozchod, byla to jako kudla do zád. Bojoval sem, modlil se o to aby se vrátil ale jako by tam byly zamčené dveře. Volal sem tomu klukovi co mi řekl o Pánu na intru, aby se taky pomodlil (říkal sem si: jeho modlitba bude mít větší moc ;) ) ale on hned na to kašli, je něco důležitějšího a to věčný život. Ani pomyšlení sem něměl a poslal ho k vodě. týden na to sem narazil na lidi a ti : slyšel si o Pánu? ŘÍKÁM, TO SNAD NE! už zase! Ale začal sem si říkat , že to není jenom tak, pořád slyším o Pánu, viděl sem že ti lidé sou jiní a než ostatní lidé. Řekl sem si, dobře a začal číst a číst denně hodiny a hodiny. Chtěl sem všechno vědět! Co nejčastěji sem chtěl s někým být a mluvit o Pánu aby mi vyložil co se tím myslí. Pán mi ale dohodil onoho kluka z intru, a přes FB sem mu denně nechával verse kterým nerozumím a on mi je vykládal. Uvěřit, ztratit život sem ale zatím nechtěl..Až sem měl na všechny otázky odpovězené, celý nový zákon přečtený nevedel sem co dál. Veršum sem sice rozumněl ale Pravdě nerozumněl, nerozumněl, nevidel kde je spása, život večný, jak ho získat....a dále myslel sem si totiž že Pána obejdu, že spásu vyčtu, že nebudu muset na kolena, že ho oklamu, že si ji aspon trosku vysloužím ale kdepak pořád žadna změna...Ale když sem ztratil svůj sport (hasicinu)a stím i nej kamarády následně videl, že u přítelkyne sou dvere porád zamcene ba naopak si nasla jineho pritele, trpěl sem tak, že nezbylo než jít k Pánu na kolenách (potřeboval sem nekoho) ale nešlo mi uvěřit :( ale nakonec se mi při holení jednoho večera dal poznat a já pochopil jak je to strašně jednoduché a nechápal sem co sem tak dlouho nemohl pochopit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře, omlouvám se, opravdu nikde není uveden můj kontakt, takže ho píši a vložím i na web: hledampravduoBohu@seznam.cz Kdykoliv napiš, na níže uvedené otázky odpovím veřejně.
      Nechť Ti Ježíš, náš Pána a Spasitel mocně žehná a dává se Ti poznávat.

      Vymazat
  6. O tom jaké to je v mém okolí asi netřeba mluvit...
    Nikdo nepotřebuje do nebe, ač vsichni kolem chodí do kostela. Babička říká, že se tam dostane přes desatero, dědeček říká, že to neví nikdo jak se tam jde. Farář mi řekl ať držím hubu, když sem mu rekl jak sem uveril. Když sem se zpetal jeho, tak pro něj Pán otevřel nebe a on se tam svými skutky musí dostat. Říkají mi, že to přeca není vsechno v tom Písmu, "církev katolická roste, vyvýjí se" já ale čtu:

    kol 1:25jehož služebníkem jsem se stal já podle Boží domosprávy, jež mi vzhledem k vám byla dána, bych k úplnosti přivedl Boží slovo,
    Přísloví 30:6 Nic k Jeho slovům nepřidávej, abys nebyl shledán lhářem.

    Když se zeptám jestli mají Ducha Božího, řeknou nevím, snad jo, když se zeptám kdy ho dostali, jeden řekne při křtu, druhý při biřmování, když se zeptám co jim dosvědčuje tak je ticho...když jim řeknu "jak se jde do nebe" jak je to jednoduché a zdarma tak zustanou s otevřenou pusou - je to pro ně bláznosvtví, rikají, že tak jednoduche to být nemuže... jako by jim to v kostele nikdy neřekli...
    Když jim reknu: 1.Jan 1:12 Píši vám, dětičky, protože pro jeho jméno vám jsou odpuštěny (zrušeny) hříchy.
    1. Janu 5:13 Tyto věci jsem vám napsal, abyste věděli, že věčný život máte - kteří věříte ve jméno Božího Syna.

    Že jsou čistí a bez poskvrny, tak říkají, že to není možné...
    Přitom říkají, že věří Jeho slovům..když tedy věří jak je možné, že neví kam pujdou když tady jasne jim Pán říká, že jim je odpušteno, že se nemusí bát a že mají život věčný. Tak mně to připadá, že tedy nevěří Pánovým slovům a kdo mu nevěří udělal znej lháře. Ale On přece nemuže lhat když satan neměl jediného hříchu proti Němu. A proč já tu jistotu, že za mé hříchy už byl Někdo potrestán už dávno, mám a oni ne, když je přece jedna víra? A když za ně už nekdo byl potrestan, tak já už trestán nebudu...celkem logické...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu Tě Petře, setkávam se se stejnými odpovědmi od lidí, kteří věří, že jen skrze církve je spása.

      Faráří, kteří se sami nesetkali se skutečným Ježíšem, Bohužel vyučují jen nauku, a tím brání lidem poznat skutečného Pána. Matouš 23,13 "Běda vám, učitelé Zákona a farizeové, pokrytci, protože zavíráte království Nebes před lidmi; sami totiž nevstupujete, a těm, kdo by chtěli vstoupit, vstoupit nedovolujete."

      Právě protože se jin to zdá až "moc snadné" nechtěji tomu uvěřit, protože chctějí si svoji spásu něčím zasloužit, nějak Ježíši v tom Jeho díle pomoci, proto nemohou uvěřit, že Ježíš nás očišťuje od všech hříchů a my jsme v Něm čisti a spaseni.

      Vymazat
  7. Ted ale k mému problému:

    Su spíš takový tvrdohlavý, spíš sem si byl zvyklí poradit sám, byl sem zvyklí na své ostré lokty. Proto i trvalo a bylo těžké, než mě Pán přítáhl, zlomil a já nemohl dělat nic jiného, než uznat jak su marný a uvěřit.

    Prostě celkem sa v sobě rýpu, nebo satan do mňa ide. Prostě stylem že si pokládám otázky: a uvěřils pořádně? Fakt si Jeho? Víš, že jestli ne, tak po smrti už je pozdě! A vytrhne tě Pán? Vskřísí tě Pán? Nezapomene na tebe? A máš Ducha Svatého? Žije v tobě Kristus? Ziješ v Duchu? Nežiješ náhodů eště v těle?

    Satan do mňa ide a dlouho mi trvá, než to hodím na Pána aby mi pomohl a tak se trápím...
    A místo abych tu byl pro druhé, pomáhal jim, hlásal hlava nehlava, bylo na mně vidět, na tváři JAKOU MÁM ZÁCHRANU V KRISTU, tak mám mnohdy velké strachy.

    Potřeboval bych od vás pomoc, jestli by ste mně vysvetlili jak poznám, že mám Ducha Božího, že žiju v Duchu, že su Duchovní člověk, že je ve mně Kristus.

    Asi ste poznali, že si zakládám na pocitoch, či nejakém "jak to poznám že mám Ducha" ;) Myslím, že mi rozumíte ;)

    Mňa prostě neuspokojily verse : I vám byla v tisknuta pečet.... nebo Duch Boži dosvědčuje našemu duchu, že jsem božími dětmi.

    Nebo spíš tím veršům nerozumím pořádně a do hlouby. Ptal sem se bratrů, hledal sem na internetu, modlím se za to..

    Prosím odpovězte mi, nějak důkladně. Budu moc rád

    Děkuju Petr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Petře,
      teď k Tvým otázkám a postupně:
      1) a uvěřils pořádně? Kdyby by jsi pořádně neuvěřil nikdy by Tě tato otázka nenapadla, přesto pokud jsi postupoval podle Písma : "Co však praví? ‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme. Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení, neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
      12Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘. " Římanům 10,8-13
      POTOM JSI TEDY UVĚŘIL SPRÁVNĚ.

      2)Fakt si Jeho? "Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha. " jan 1,12-13
      ANO JSI JEHO

      3)A vytrhne tě Pán? "Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života." Jan 5,24
      ANO VYTRHNE, KDYŽ HO BUDEŠ NÁSLEDOVAT

      4)Vskřísí tě Pán? Nezapomene na tebe?
      „Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne. V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já." jAN 14,1-3
      "vždyť víme, že ten, kdo vzkřísil Pána Ježíše, také nás s Ježíšem vzkřísí a postaví před svou tvář spolu s vámi. " 2.Koryntským 4,14
      ANO VZKŘÍSÍ A NEZAPOMENE.

      Vymazat
    2. pokračování ....

      5) A máš Ducha Svatého?
      "Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“ Lukáš 11,13
      "Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má přijít." Jan 16,13
      ANO MÁŠ DUCHA SVATÉHO, JINAK BY TI JEHO PÍSMO BYLO JEN POUHOU HISTORICKOU KNIHOU A NE ŽIVÝM SLOVEM ŽIVÉHO BOHA

      6)Žije v tobě Kristus? Ziješ v Duchu?
      "Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek." Jan 14,23
      ANO, MILUJEŠ-LI JEŽÍŠE (nazávisle na našich citech a pocitech), ŽIJE V TOBĚ.

      7) Nežiješ náhodů eště v těle?
      "Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě – to vše mocí Ducha Páně." 2 Kor. 3,18
      "Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy. Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme. Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on." 1 Jan 2,4-6
      "nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. A život, který zde nyní žiji, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne." Gal 2,20
      JE TO PROCES, UČÍME SE NEŽÍT V TĚLE, JE TO CELOŽIVOTNÍ BĚH, A ČÍM VÍCE BUDEME ŽÍT JAKO JEŽÍŠ, TÍM MÉNĚ BUDEME ŽÍT TĚLESNĚ :O)

      8) mám Ducha Božího, že žiju v Duchu, že su Duchovní člověk, že je ve mně Kristus.???
      ODPOVĚZENO VÝŠE, ano máš Dicha svatého, ano žiješ v Duchu ano učíš se žít z Ducha a Ježíš v Tobě žije od doby kdy jsi ho pozval, On není náladový, aby odcházel uražený, když si zrovna žijeme po svém, On je trpělivý a čeká, až si uvědomíme, že nežijeme sami, ale máme žít skrze Něj, je to úžasné ta svoboda.

      Víš, člověka nenanpadne se zeptat zda má nebo nemá Ducha svatého, pokud Ho nemá, protože ten kdo ho nemá, neví, že Ho potřebuje a měl by cítit Jeho přítomnost. Duch svatý je jako vítr, někdy ani nevíme, zda nějaký vítr fouká (stále však existuje), a přesto nás mírně ochlazuje v letním horku, někdy vidíme Jeho přítomnost, když nám vlají vlasy, šustí v korunách stromů (vyslýchané modlitby, odpovědi skrze Boží Slovo, skrze lidi kolem sebe atd) a někdy se až bojíme Jeho jednáni, nebo užasneme nad Jeho silou jako vichřice - zázraky, úžasné jednání, věci nadpřirozené. Víš Bůh nechtěl, abychom byli závislí na pocitech, protože ty se dají snadno oklamat. Proto se jedná o víru.
      "Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme." Židům 11,1

      Omlouvám se, že odpovídám Písmem, ale to dokáže říci vše, moje vyjádření bývá nedostatečné, ale i přesto doufám, že Ti mé odpovědi alespoň trochu pomohly.

      Klidně se ptej dál, jak přes email nebo zde veřejně. Ježíš Tě bezpodmínečně miluje.

      hledampravduoBohu@seznam.cz

      Kdo Hledá nalezne



      Vymazat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)