pátek 12. října 2018

Existuje Trojjedinost Boha, nebo má Bůh Otec skutečně Syna?

Ježíš nejdříve vystoupil na nebesa a pak sestoupil


Jak mohl Ježíš Boží Syn nejdříve a nebesa vystoupit a pak teprve sestoupit? Písmo totiž praví: 

"Kdo vystoupil na nebesa a sestoupil? Kdo sebral vítr do svých hrstí? Kdo svázal vodu do pláště? Kdo ustanovil všechny končiny země? Jaké je jeho jméno a jaké je jméno jeho syna, jestlipak víš?" Přísloví 30,4 (Starý Zákon)

Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. Jan 3,13 (Nový Zákon)

Zkusím to trochu znázornit kde je Bůh a kde jsme my, jak On vidí nás a náš čas:







Znázornění našeho omezení časem a prostorem
Bůh který je neomezený a sleduje náš svět


To nám dává prostor k přemýšlení - pokud Ježíš nejdříve vystoupil, byl by to důkaz že byl skutečným Synem Božím, nejen vtělení Boha Otce (jedné z osob trojjedinného Boha), ale byl to skutečný zplozený Boží Syn svým Otcem Bohem. 

Žd 1:5: Neboť kterému z andělů kdy řekl: ‚Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil‘? A opět: ‚Já mu budu otcem a on mi bude synem‘? (ČSP)
Jan 1, 14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy. (ČEP)
Jan 1, 18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.(ČEP)

Potom nám dává smysl vztah mezi Synem a Otcem, kdy to nemohl být Bůh sám ve své jedné z osob, ale jedná se o Jeho Syna, kterého zaslíbil.

Proto mohl Ježíš říci na kříži, že Ho Bůh opustil, nelze totiž zabít nesmrtelného Boha, ale lze zabít Božího Syna, který je podstatou Boží slávy

Žd 1:3: On je září jeho slávy a otiskem jeho podstaty, všechno nese svým mocným slovem. Když skrze sebe vykonal očištění od našich hříchů, posadil se po pravici Majestátu na výsostech. (ČSP)

I ukázal mi řeku vody života, čirou jako křišťál, která vycházela z trůnu Božího a Beránkova. Uprostřed náměstí toho města, z obou stran řeky je strom života, nesoucí dvanáctero ovoce; každý měsíc vydává své ovoce a listí toho stromu slouží k léčení národů. Zj 22,1-2 (ČSP)

Jsou tam 2 trůny, jeden Boží trůn a jeden je Beránkův trůn a tím Beránkem je Ježíš Boží Syn.

J 1:36: Pohlédl na Ježíše, jak jde kolem, a řekl: „Hle, Beránek Boží!“ (ČSP)

L 22:69: Od této chvíle však bude ‚Syn člověka sedět na pravici Moci Boží‘. “

Křesťanské (katolické protestanty převzaté) dogma o trojjedinosti, o třech božských osobách, totiž Bohu Otci (Bůh, stvořitel světa), Bohu Synu (Ježíš Kristus, vykupitel světa) a Bohu Duchu Svatém (posvětitel světa), které sdílejí jediné božství v tomto případě ve světle Písma ztrácí svoji pravdivost

Podpořeno následujícím výrokem: 
Výslovná zmínka o Bohu coby Trojici se ve Starém zákoně nikde nevyskytuje. Křestní formuli přikazující křtění ve třech jménech, ne nutně osobách, nacházíme v Matoušově evangeliu (28,19–20):

„Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal.“
— Mt 28,19–20

Podívejme se blíže jak to přesně plnili učedníci: 

Sk 2:38: Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého.

Sk 8:16: neboť ještě na nikoho z nich nepadl; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše. 

Sk 19:5: Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.

Ani jednou není použito to co Ježíš řekl v Mt 28,19-20, proč? Snad protože pochopili kdo je Boží Syn a proč křtít v Jeho jméno

Sk 11:16: Vzpomněl jsem si na Pánův výrok, jak říkal: ‚Jan křtil vodou, ale vy budete pokřtěni v Duchu Svatém.‘
Sk 19:4: Pavel řekl: „Jan křtil křtem pokání a říkal lidu, aby uvěřili v toho, který přijde po něm, to jest v Ježíše.“


Ř 6:3-11
Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života. Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání. A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. A víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá; smrt nad ním už nepanuje. Neboť smrtí, kterou zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; a život, který žije, žije Bohu. Tak i vy se považujte za mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu. 

Závěr: Ježíš je Boží Syn, je podstatou Bůh, ale Otec Bůh JHVH je jen Jeho Otcem - Ježíš je zaslíbený Mesiáš, který měl přijít, není to Bůh Otec vtělený do lidského těla, ale jde o Jeho Syna Ježíše, který je 100% člověk po své matce a 100% Bůh po svém Otci 

A Duch Boží? To je sám Bůh Otec ve své všedepřítomnosti nevíte snad, že Bůh je duch, a ti, kteří se mu klanějí, musí se mu klanět v duchu a pravdě.“ J 4,24

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosíme o respektování názorů ostatních diskutujících a dodržování pravidel slušného chování.
(Upozorňuji: tento blog neprezentuje učení žádné křesťanské denominace, ale Boží Slovo.)